Prijzengeld verdwenen. Wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re: Prijzengeld verdwenen. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 07:28

maar, wat is het nou? Het secretariaat kan ook bedoelen dat je prijzen vergeven zijn omdat je persoonlijk aanwezig had moeten zijn.

Ben je wel teruggegaan met je verhaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:06

Weet je zeker dat ze met vergeven bedoelen dat ze het uitgegeven hebben aan iemand die claimde het voor jou op te halen? Dat ze er niet mee bedoelen dat ze het hebben laten vervallen omdat het met de uitreiking niet opgehaald werd?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:37

Heel jammer Rox maar je mag blij zijn dat ze in het oosten nog geld prijzen doen. Hier is de 1e prijs vaak een tientje of helemaal geen geld. :+

Hopelijk duikt je prijzengeld nog op! :(:)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 21:16

Ik had van te voren aangegeven dat ik niet bij de prijsuitreiking kon zijn. Als ze me toen hadden gezegd dat mijn prijs daar dan mee kwam te vervallen, had ik mijn moeder terug gestuurd. Maar ze vonden het helemaal niet erg, ik kon het zo de volgende dag ophalen bij het aanmelden van het andere paard...

Ik heb een mail gestuurd naar het secretariaat en heb ondertussen antwoord gekregen. Zij wisten ervan, maar konden zich niet meer herrineren wie dan WEL mijn prijs had opgehaald (na de prijsuitreiking, zaterdagavond). Ze wensten me veel succes bij mijn zoektocht... :(:) Uiteraard kan ik hier niets mee, want ik weet gewoon echt NIET wie mijn prijs heeft...

Denk dat ik het probleem toch maar even bij de KNHS neerleg. Noem geen namen, want dat heeft toch geen zin. Maar ga wel even het idee van coupon laten zien voorleggen. Ik vind dit echt geen actie :n ...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:32

nee, dan zeker niet, de vereniging had iig moeten noteren wie de prijs heeft opgehaald, dat vind ik ook in dit geval!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 21:38

Dat is inderdaad ook wel een goed idee. Zeker omdat ze wisten dat ik de volgende dag weer terug zou komen. Ze hadden mijn 2 weken van te voren ingestuurde coupons ook al niet binnen gekregen. Wat ik ook al erg vreemd vond, omdat ik het adres en de datum altijd opschrijf wanneer het is verstuurd...

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:43

Heey Rox, Heb je je prijzen nu nog niet?? Echt heel raar dit, had verwacht dat hij wel op zou duiken, je weet zeker dat er niet nog meer bekende waren die eventueel jou prijzen zou hebben?
Miss duikt ie nog wel op, dat toch iemand anders hem heeft meegenomen.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 22:08

Helaas, heb de hele startlijst al doorgezocht, maar heb iedere bekende al nagevraagd of gesproken. Niemand weet het en niemand weet er iets van. Dacht eerst dat jij het stiekem had meegenomen ;)

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 07:26

Haha ja ofniet. Nou had ik hem maar meegenomen, dan had je nu je prijzen gewoon gehad.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 07:56

tja, het is jammer, maar je geld ben je waarschijnlijk kwijt.... Daarom heb ik altijd een lege envelop (met mijn adres erop geschreven natuurlijk) met 2 postzegels in mijn wedstrijdtas. Kan ik een keer mijn prijs niet ophalen, dan kunnen ze hem opsturen, misschien een tip voor de volgende keer?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:11

Hier kun je het wel vergeten:ben je niet bij de prijsuitreiking?Dan geen prijs.
Nu hebben we zowiezo geen grote geldprijzen hier,maar jammer is dat wel.
Ik ga ook geen 4 uur wachten op 30 euro,een clubgenoot mag dan niet eens mijn prijs in ontvangst nemen.
Kom ik later,na de prijsuitreiking,zelf terug dan heb ik er ook geen recht meer op.

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:14

het is jammer dat je niet meer kan achterhalen wie het heeft opgehaald, want als het een wilt vreemde zou zijn moet je hem eigenlijk kunnen schorsen voor een aantal wedstrijden misschien leren ze er wel van. Heb je wel je coupons terug, want das anders ook vreemd toch?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:17

Vreemd verhaal TS, maar ik ben ook bang dat het weinig uit haalt als je dit doorspeelt naar de KNHS!
Hier in de buurt moet je ook echt aanwezig zijn. Wanneer je bij een prijsuitreiking te paard, te voet verschijnt kan je ook fluiten naar je prijzengeld.

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:19

dat te voet verschijnen vind ik een beetje raar, rijd je met zijn tweeen een paard en hebben jullie allebij prijs heeft de ene pech beetje vreemd. vroeger tussen de pony's moest je ook aanwezig zijn zowiezo in tenu.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 09:15

Dat aanwezig zijn in de ring vind ik wel een goeie regel. Die hanteren ze hier in de buurt ook.

Bij prijzen ophalen is het bekend bij verenigingen hier in de buurt dat men de prijzen kan ophalen zolang het concours gaande is. Aangezien ik het op zaterdag gewonnen had en de zondag erna ook de hele dag nog wedstrijden waren daar (Waar ik aan mee deed), is het dus toegestaan om het dan nog op te halen. DAARNA vervallen de prijzen aan de vereniging.

Over dat ophalen hier in tenue: hier zie ik dat eigenlijk nooit meer. Ik hou wel altijd mijn rijbroek en shirt aan, vaak mijn plastron ook. Maar jasje met deze temperaturen voor de lol, nee. Hoeft gelukkig ook niet, zeggen de meeste verenigingen.

@Johanne: ik heb wel mijn coupons, maar die hoeven we in deze regio nooit te laten zien bij de prijsuitreiking. Wat ik overigens ook wel slecht vind (op deze manier kan dus iedere sukkel de prijs meenemen, zoals dus nu gebeurt is...).

@kaatjemuts: dat is inderdaad ook een idee. Kan inderdaad in mijn map bij de boekjes en coupons wel 2 enveloppen met postzegels doen :j maar aangezien ik nog geen 12 uur later weer zou terug komen naar de wedstrijd, dacht ik dat het wel los zou lopen. Anders had ik wel gevraagd aan 1 van de vereniging (kende er wel een paar) of ze mij het geld wilden overmaken. En aan de andere kant: wedstrijd was nog geen 20 km van mijn huis, dus dan had ik zo mijn moeder kunnen sturen...

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:56

pres schreef:
Toch heb ik wel eens wedstrijden gereden waarbij wel een dergelijk systeem gehanteert werd.
De prijzen werden uitgereikt en samen met je rozet kreeg je een voucher. Daarmee kon je na de prijsuitreiking mee naar het secretariaat en kon je je prijs ophalen. Zonder voucher geen geldprijs.

Dit zouden ze eigenlijk altijd zo moeten doen.
Desnoods een papiertje waar met de hand opgeschreven staat hoeveel geld je krijgt met de handtekening van iemand van het bestuur eronder :j

Wat vervelend dat mensen er gewoon vandoor zijn gegaan met jou prijzen.
Is er geen mogelijkheid om ze telefonisch te bereiken, aangezien je geen reactie op de mail krijgt?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 22:41

Heb ondertussen wel reactie gehad, maar zowel zij als ik kunnen daar niets mee. Ik moet gewoon op zoek gaan naar de flapdrol die mijn prijzengeld jatte... Nou... Ik weet het ondertussen echt niet meer...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:10

Tja, het is natuurlijk zuur, maar in het wedstrijdreglement artikel 51.4 staat toch echt dat prijswinnaars verplicht zijn in tenue bij de prijsuitrijking te verschijnen, en er staat nergens dat je ze ook nog later op mag halen. En in 51.5 staat dat niet uitgereikte prijzen aan de wedstrijdorganisatie vervallen. Dus reglementair gezien had je er ook geen recht op gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:21

Hmmmzzz als ze zelf instemmen met later ophalen, dan vind ik het tóch wat anders hoor...

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 22:38

Ze vonden het geen probleem (, meid). Ik zou 12 uur later er weer zijn en het startgeld van het andere paard betalen...

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:47

Ik blijf het een vervelend verhaal vinden voor TS. Ze maakt een afspraak met de rijvereniging, vervolgens komt de rijvereniging deze afspraak niet na (wat raar is), nee ze geven het aan iemand mee die TS niet kent (dat is tegen de regels). Dat is toch raar? Ik snap ook niet zo goed dat de rijvereniging niet de hand in eigen boezem steekt.

Ik snap heus wel dat je je eigen prijzen op moet halen, maar dan had de rijvereniging moeten weigeren deze afspraak met TS te maken.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 22:51

Daar komt het inderdaad wel op neer Rhodos. Zij leggen de schuld bij mij. Dat vind ik verder prima, ik weet namelijk ook niet meer wie er wel schuld heeft in dit verhaal (wie dat uberhaupt wel heeft maakt me niet uit, maar vind het verhaal zelf zo kinderachtig, dat het bijna grappig is... := )

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:25

Verveld, maar ik zou ook niet weten wat je er aan kan doen.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 19:37

Mijn moeder vroeg het vandaag op een andere wedstrijd. Ze noemde geen namen, ze vertelde alleen wat ons overkomen is. Ook geen dagen/weken genoemd. Deze vereniging zei dat als hun dat zou overkomen, dat zij dan verantwoorlijk ervoor waren..

marisje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:53

Neonlight schreef:
Tja, het is natuurlijk zuur, maar in het wedstrijdreglement artikel 51.4 staat toch echt dat prijswinnaars verplicht zijn in tenue bij de prijsuitrijking te verschijnen, en er staat nergens dat je ze ook nog later op mag halen. En in 51.5 staat dat niet uitgereikte prijzen aan de wedstrijdorganisatie vervallen. Dus reglementair gezien had je er ook geen recht op gehad.

Dat zou wat zijn! Wat als de organisatie een prijsuitreiking doet, terwijl jij bijv nog een paard aan het rijden bent. Dan vervalt dus de prijs omdat je nog meerdere paarden hebt???

Ze moeten gewoon gaan invoeren dat je je op een of andere manier moet legitimeren dan ben je van alles af!