Waarom geen peesbescherming met dresuurwedstrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: Waarom geen peesbescherming met dresuurwedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:16

Dat gaat ook wel een hele hoop werk worden hoor, bij iedereen de beschermers controleren :=

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:21

Nies_ schreef:
Dat gaat ook wel een hele hoop werk worden hoor, bij iedereen de beschermers controleren :=

Dat ook ja, ik zie die jury's al boos worden dat het zo uitloopt. (en de ruiters ook natuurlijk)

Hanneke_Inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:22

Nies_ schreef:

maar als niet iedereen peesjes en strijkjes om heeft dan valt het tocht wel mee? een keer eraf en erop! dat gaat zelfs nog in 1min!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:25

En wie zegt er dat niet iedereen dat gaat doen?

Nee hoor, dresuur is gewoon zonder beenbescherming, normaal rijd ik ook altijd met, maar die paar minuten in de proef doen ze maar zonder.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:25

Hanneke_Inka schreef:
Nies_ schreef:

maar als niet iedereen peesjes en strijkjes om heeft dan valt het tocht wel mee? een keer eraf en erop! dat gaat zelfs nog in 1min!

Als je nou een erg onrustig paard hebt? Die niet van gehannes rond zn benen houdt? Dan ben je denk ik zo 5 min verder.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:30

Hanneke_Inka schreef:
het kan best, maar mijn pony krijgt dan heel erg snel wondjes omdat ze met haar benen tegen elkaar komt.
daarom vindt ik dat er ook een regel moet komen dat de peesbeschermers gewoon om mogen tijdens een dressuur wedstrijd, desnoods controleert de ringmeester de paarden met peesbeschermers of bandages maar!!

Meld je een keer aan als ringmeester en je weet dat dit gewoon niet mogelijk is. Een ringmeester heeft het met een aantal ringen meer dan druk genoeg. Die kan dat soort dingen er niet bij hebben.

Hanneke_Inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:31

Lithya schreef:
Hanneke_Inka schreef:
het kan best, maar mijn pony krijgt dan heel erg snel wondjes omdat ze met haar benen tegen elkaar komt.
daarom vindt ik dat er ook een regel moet komen dat de peesbeschermers gewoon om mogen tijdens een dressuur wedstrijd, desnoods controleert de ringmeester de paarden met peesbeschermers of bandages maar!!

Meld je een keer aan als ringmeester en je weet dat dit gewoon niet mogelijk is. Een ringmeester heeft het met een aantal ringen meer dan druk genoeg. Die kan dat soort dingen er niet bij hebben.

een ringmeester doet toch maar 1 ring tegelijk?

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:35

Hanneke_Ink
[quote="Lithya schreef:
Hanneke_Inka schreef:

een ringmeester doet toch maar 1 ring tegelijk?[/quote]

Dat ligt er maar net aan hoeveel ringmeesters je inzet. Ik wel eens gezien dat er maar 2 ringmeesters voor 8 á 10 banen waren

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:38

Hanneke_Inka schreef:
Lithya schreef:

een ringmeester doet toch maar 1 ring tegelijk?

Afhankelijk van de indeling van het veld kan dit echt wel oplopen dat 6 of 8 ringen.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:39

Volgens mij mag er bij de nieuwe Impuls rubrieken wél met beenbeschermers gestart worden, ik heb dat ergens gelezen!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:42

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:43

Ik snap wel dat je de dressuurproef zonder beenbescherming moet starten, maar voor een paar weken terug heeft een paard van een stalgenootje zich iets verstapt en daardoor tikte hij zich aan en die heeft er een peesblessure aan over gehouden aan een simpel B proefje.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:51

sammie18 schreef:
Ik snap wel dat je de dressuurproef zonder beenbescherming moet starten, maar voor een paar weken terug heeft een paard van een stalgenootje zich iets verstapt en daardoor tikte hij zich aan en die heeft er een peesblessure aan over gehouden aan een simpel B proefje.

Dat klinkt meer als stom toeval wat ook in het land had kunne gebeuren.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:52

Inderdaad :j

Daarbij, als je paard zich verstapt, daar helpt beenbescherming ook neit tegen hoor, beenbescherming helpt enkel tegen tikken.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:55

Dat is misschien wel zo dat zoiets in de wei kan gebeuren maar hoeveel mensen zie je niet tegenwoordig die de paarden ook in het land helemaal inpakken.

Nies: als je beter had gelezen had je gezien dat hij zich verstapte en vervolgens daardoor aantikte, het aantikken heeft daarin de blessure veroorzaakt.

Die van mij ga vandaag een klein bokje maar plaatste zijn been wel tegen een letter van de ring(de randen van dit vierkante bordje waren wel vlijmscherp), had ook anders kunnen aflopen. Het gevaar zit wel in een klein hoekje met paarden en blessures.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:56

Nies_ schreef:
Inderdaad :j

Daarbij, als je paard zich verstapt, daar helpt beenbescherming ook neit tegen hoor, beenbescherming helpt enkel tegen tikken.

Precies :j

Mijn paard heeft dus ook geen kappen om met rijden, ik ben van mening dat dat alleen maar slechter is voor de benen/pezen omdat het ontzettend warm wordt onder die dingen.

Hanneke_Inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:07

Lithya: wooohww dat wist dat een ringmeester zoveel ringen tegelijk doet! nee dan kan hij geen peesjes en strijkjes controleren! :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:16

_Rijkie_ schreef:
Mijn paard heeft dus ook geen kappen om met rijden, ik ben van mening dat dat alleen maar slechter is voor de benen/pezen omdat het ontzettend warm wordt onder die dingen.

Mijne tikt zich nogal eens aan, dus die krijgt wel beschermers om, want de huid kan wel beschadigen natuurlijk, maar als ik gewoon even een halfuurtje niet intensief ga rijden ook niet hoor. :n

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:22

Dan heb ik mazzel, heb gelukkig nog nooit een paard gereden wat aantikt :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:32

Hanneke_Inka schreef:
Lithya: wooohww dat wist dat een ringmeester zoveel ringen tegelijk doet! nee dan kan hij geen peesjes en strijkjes controleren! :D

Is echt een aanrader om eens te helpen met een wedstrijd. Naast dat je ziet wat er allemaal bij komt kijken, krijg je ook wat meer respect voor de vrijwilligers. Daarnaast is het ook gewoon leuk.

Hanneke_Inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:11

Lithya schreef:
Hanneke_Inka schreef:

Is echt een aanrader om eens te helpen met een wedstrijd. Naast dat je ziet wat er allemaal bij komt kijken, krijg je ook wat meer respect voor de vrijwilligers. Daarnaast is het ook gewoon leuk.

oke ik zal het eens proberen!

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:51

Had ooit gehoord, dat je geen peesjes mag omdat een goed dressuur paard ze niet nodig heeft, omdat die niet zijn eigen benen mag aantikken ofzo.
Vind het zelf beetje onzin, maar goed :P

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 18:57

ik zie dat er al mooi word gediscussieerd leuk hoor :+

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:44

Die van mij tilt zijn voeten meer op met pees beschermers ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:46

DDW1190 schreef:
nee helaas niet, maar hier kan toch op worden gecontroleerd?

Het controleren van entingen is op bijna iedere dressuur wedstrijd al te veel moeite (heb het nog nooit mee gemaakt) Laat staan dat ze ieder paard allen benen gaan controleren!

Verder zijn er alle andere redenen al genoemd