Rijbroek: 1 dure of meerdere goedkope?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:23

:oo Ik heb al zeker 15 jaar dezelfde rijbroeken....2 paar. Ik gebruik ze niet elke dag,maar 3 keer in de week toch zeker en ook al gaan er hier en daar wat draadjes bij het leer loszitten...ze zitten en staan nog prima. Eurostarbroeken, toen 89 gulden, was een rip uit mijn lijf.
Ik heb er trouwens wel een nieuwe jophur rijbroek bijgekocht vorig jaar, maar die vind ik er na een jaar net zo oud/jong eruit zien als die andere twee. De verkoopster zei wel dat broeken van 20 jaar geleden een stuk beter waren dan die van tegenwoordig, dus misschien dat daar ook wat verschil in zit.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:28

Ik heb 1 dure rijbroek met leren zitvlak en nog 3 goedkopere, dezen slijten natuurlijk wel wat sneller.

TheFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:18

Ik heb twee rijbroeken van eurostar, niet zo extreem duur en gaan lang mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:10

Zunzuncito: das grappig, ik heb ook 1 eurostar rijbroek die al 17 jaar meegaat. Die kwaliteit is niet meer te koop volgens mij. Verder heb ik nog 1 broek die niet goedkoop was, maar die slijt net zo snel als de 2 goedkopere die ik ook nog in de kast heb liggen.

paardKed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:21

Ik heb 2 duurdere broeken waar ik al een tijdje mee doen en 2 wat goedkopere ;).

x_Jeanine_x

Re: Rijbroek: 1 dure of meerdere goedkope?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:26

Ik heb sinds dat ik rijd altijd duurdere gehad, pikeur en eurostar, met leren zitvlak, pikeur zonder leren zitvlak.

Laatst goedkope gekocht, 3x aan gehad, kapot...
5 maandjes terug een hele mooie prijzige eurostar rijbroek gekocht, zit heerlijk <3

En heb 1 gekregen rijbroek, maar die is alleen voor als ik weet dat ik er zonder zadel op ga zitten ofzo (A)

_Fleurtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:03

Ik heb er 4, waarvan ik er 1 eigenlijk niet meer draag.
Ze zijn allemaal van de wat duurdere merken.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 01:37

Goedkope, want ik ken mezelf.
Ik presteer het om met een dure broek binnen één week op bizarre wijze op mijn bek te gaan dat hij finaal stuk is.

Handig ben ik namelijk niet. :)

Liekekeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:08

1 DUURDERE, gaat langer mee :)
ik heb nu Eurostar zonder zitvlak. nog niet mee gereden gaan wel snel weer beginnen, eigenlijk vandaag alleen t werk van mijn vader, omdat ze in tijdnood zitten moeten ze in de weekenden ook gaan werken :(

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:20

Ik heb vrijwel alleen maar goedkope rijbroeken, grootste deel is van Harry's Horse. Ik vind ze prima zitten, zeker de katoenen rijbroeken met suede zitvlak (HH Check enzo). Ik vind de kleurtjes en de ruitjes ook altijd erg leuk van HH. Heb ook een broek van MH en eentje van IR maar die draag ik niet veel. Andere merken (de duurdere oa) zijn ook leuk en zullen vast nog lekkerder zitten, maar ik vind het niet nodig om er zo veel voor te betalen. Doe met een aantal HH rijbroeken ook alweer een jaar of 3 en die zijn nog prima. De duurste rijbroek die ik had is van Kentucky en die gaat na 1x rijden alweer kapot. Zonde van het geld.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:23

Ik heb op het moment 1 dure broek, en 2 goedkopen. Helaas zit die dure zo geweldig goed, dat ik nu geen andere meer wil :') Ik heb de afgelopen tijd vooral goedkoperen gehad, omdat ik veel ben afgevallen. Heb ook meestal 2ehandse gekocht, anders is het niet leuk meer qua portemonnee.

Als ik eens een financieel meevallertje heb, koop ik er nog zo'n dure broek bij, en doe ik de anderen weg.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:29

ik heb er 4 :))
1x witte (leren zitvlak)
1x groen geblokt (stof)
1x zwart (ribbeltjes)
1x blauw (stof)

Cadanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:33

Heb er op het moment 6, maar allemaal onder de 60 euro en ze slijten niet zo snel.
Een tijdje geleden was er via een webwinkel een aanbieding van het eigen merk, heb er toen gelijk 4 gekocht.
Ben daar echt tevreden over.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:36

Ik heb alleen maar Pikeur met leren zitvlak. Die gaan eindeloos mee. Ze zijn wel duur, maar ik heb sommige al meer dan zes jaar, en goedkope worden echt sneller slecht.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:40

een kast vol allemaal goedkoop gekocht maar sommige zijn hele goeie merken maar dan op een veiling gekocht voor een koopje :o
heb er 1 van harry's horse met een leren zit zal ik nooit weer komen terwijl dat de duurste is normaal (180 euro) (heb ik maar 15 euro nieuw voor betaald) maar ik hou daar niet van!
verder heb ik van boss rijbroeken goed en fijn en andere van harry's horse zijn ook heel goed!
je moet beetje koopjes in de gate houden dan kan je fijne rijbroeken vinden voor weinig geld!

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 09:07

Ik heb eerst een goedkope gehad, deze was iets van 30 euro..
Toen bleek dat ik continue elke les me billen open reed ben ik gaan zoeken naar oplossingen.
Toen kwam ik uit bij eurostar met zitvlak... Deze is 110 euro, dus gelijk een stuk duurder... maar sindsdien geen last meer van gehad...
Ja, met het hele warme weer van de afgelopen weken wel een beetje irritatie, maar geen hele plekken meer...
Heb er dus maar 1 maar wel eentje die echt lekker zit en helpt bij mij...

Tommie_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 09:10

Ik koop natuurlijk voor dure,
Ik heb tenminste het geld daar voor
Dan zo'n goedkope rijbroek,
wil je toch niet levend mee gezien worden?

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 09:13

Ik heb 4 rijbroeken, maar draag er eigenlijk maar 2.
De Saddle Bums zijn favoriet. Zitten werkelijk heerlijk, hebben geen rits en knoop dat vind ik ook erg fijn.
Daarnaast zijn ze super snel droog na een wasbeurt, heb 'm gisteravond uit de machine gehaald en heb 'm nu weer aan.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 09:13

Mijn rijbroeken zijn voor grote deel allemaal eurostars :) (4 stuks)
ik heb 1 broek bij de Divoza weg, had er 2, maar 2e is kapot gegaan. En ik had ook redhorse :)

Maar eurostar zit echt het lekkerst :)

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 09:18

Ik draag eigenlijk altijd pikeur, nu ik daar aan gewend ben kan ik geen andere meer.
Gaan ook lekker lang mee.
4x pikeur en 2x eurostar.
Heb eurostar vervloekt toen ik op de manege reed en me gulp wagenwijd open stond en niet meer dicht wilde, moest ik na de les ook nog trakteren omdat ik jarig was ook met die gulp zo open :+
Jaaaren geen eurostar meer gehad maar ik moet toegeven dat ze toch lekker zitten.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 09:32

ik heb 3 pikeur rij broeken met leren zit vlak.
die zijn echt onverwoestbaar doe er alles mee. van stal mesten tot rijden. heb ze ook gewoon aan met mijn werk duur of niet ze zitten gewoon heerlijk. ik heb ook twee witten voor de wedstrijd .zoek eigelijk nog een sponser voor deze broeken. want ze zijn zo duur.het is alleen jammer dat de gulp zo gauw kapot gaat maar verder top broeken

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 10:11

mijn aller eerste rijbroek was een eurostar. Lang was dat ook mijn enige rijbroek, ik vulde dat aan met leggings die als rijbroek door het leven gingen. Needless to say dat die eurostar echt helemaal opgedragen is tot op het punt dat die doorzichtig werd. heb er geloof ik 4 jaar mee gedaan (intensief gebruik, ik werkte toen zaterdags op de manege waar ik vaak meerdere paarden per dag reed + een verzorgpony die ik een paar keer per week reed)

Ik heb nu 2x HH (maar de pasvorm vind ik niet zo), 1x cavallo met (kunst)lederen zitvlak, erg fijne broek maar ik vond hem relatief snel slijten (ligt nu in de kast met een grote scheur in het kruis, kan hem niet zelf maken, kan hem niet weggooien :+), 1x eurostar met kunstlederen knievlakken, redelijk fijne broek, beetje stug, 1x eurostar beige (voor netjes, dus draag ik niet veel, rits is ook kapot), 1x cotton naturals een witte, die is best fijn, lekkere dikke stof, voelt soepel aan, is wel een heren model :P Een horsepro blauwe ribbroek, duuuuuuuuuuuuude wat een heerlijke rijbroek, helemaali n de winter!! en ten slotte een Mondoni nogwat met kunst lederen zitvlak, erg fijne broek, valt wel een beetje lang

...

nu ik er over nadenk heb echt te veel broeken en kan ik de kapotte echt wel een keertje weg gaan gooien :P

Cadanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:17

Zunzuncito schreef:
:oo Ik heb al zeker 15 jaar dezelfde rijbroeken....2 paar. Ik gebruik ze niet elke dag,maar 3 keer in de week toch zeker en ook al gaan er hier en daar wat draadjes bij het leer loszitten...ze zitten en staan nog prima. Eurostarbroeken, toen 89 gulden, was een rip uit mijn lijf.
Ik heb er trouwens wel een nieuwe jophur rijbroek bijgekocht vorig jaar, maar die vind ik er na een jaar net zo oud/jong eruit zien als die andere twee. De verkoopster zei wel dat broeken van 20 jaar geleden een stuk beter waren dan die van tegenwoordig, dus misschien dat daar ook wat verschil in zit.

dat hoor je vaker en ik denk dat het ook wel zo is.
Mijn moeder zegt dat ook altijd , dat van een hoop dingen de kwaliteit vroeger echter beter was

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:19

Ik heb twee goedkope. 1 winter en 1 zomer rijbroek.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:27

Ik koop geen goedkope paardrijbroeken.. :n

Ik heb nu zelf twee Eurostar broeken (die vallen qua prijs nog wel mee)
1 pikeur broek <3 en een Kentucky broek..
Heeeerlijke broeken, en met name mijn pikeur rijbroek.. Is nu ruim een jaar
oud, en hij ziet er nog net zo mooi uit als dat ik hem kocht.. :D Ik rijd meerdere
paarden per dag, en vind dat dus wel wat zeggen over de goede kwaliteit..
Ook gaat hij niet uitzakken bij de kont/benen etc, hij blijft gewoon even strak/mooi zitten als dat ik hem kocht :+:

Eurostar broeken zitten me ook wel goed, maar bij die krijg ik toch wel een
beetje het afzak effect, en om de kont zit die ook niet meer zo perfect..
maar die is ook alweer 1,5 jaar oud, en met meerdere paarden per dag te
rijden, vind ik het toch netjes dat hij het 1,5 jaar volhoudt. :j

Ik koop geen goedkope broeken omdat ik die veelal niet vind voldoen aan
mijn smaak.. :o