Het leed dat een vliegendeken kopen heet....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 22:17

Die hele dure merken zullen ongetwijfeld beter zitten, maar zijn helaas niet in het budget voor mijn portomonee..... :P
Die Sectolin van 70 euro was nog net te doen, maar duurder moet het niet worden....
Een maatje kleiner zou kunnen, maar moet steeds heen en weer rijden om te passen en daar word je met deze hitte in de auto ook niet vrolijker van ;)

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:20

Heb inmidddels 3 dekens gepast bij onze Haf ( flinke dikbil van 1,46m :+ ) Een Amigo, Harry's Horse en een Bon Geste ben nu beland bij een 215 (!) van QHP en deze ligt eigenlijk best goed. Ok, bij zn billen iets te lang en ook de hals is aan de ruime kan maar alle andere dekens zaten echt te strak bij zn borst en hij loopt altijd buiten, moet zich wel een beetje kunnen bewegen. ( Hij heeft normaal 195)
Wat ik prettig vind van de QHP is de losse hals die een flink stuk over de schoft/ borst valt. Geeft wat meer bewegingsvrijheid als een vaste hals lijkt mij....
Dit is voor mij het eerste seizoen dat ik op en stal vlak aan het bos staat dus ook het hele vliegendeken gebeuren is voor mij nieuw...en ik vind het een ramp, maargoed, een paar maandjes en we zijn er weer vanaf :Y)
Moest er 4 hebben dus heb ook aan mn portomonee gedacht :o deze waren 52,50 euro bij Allesvoorpaarden.nl, eerst maar eens zien hoe lang ze ze heel laten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:21

nee daar word je niet blij van... :+
misschien een passende deken meenemen naar de winkel en even op een aantal modellen en maten leggen, heb je alvast een beetje een idee wat zou kunnen passen en wat echt niet...

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 22:26

O ik zal eens kijken op die website Galja....

Nouvel, dat ik daar nou niet zelf op ben gekomen..... :+ :D
Hahahahhha is inderdaad een hele slimme tip!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:32

wie niet te vaak heen en weer wil rijden moet slim zijn... :D

succes!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 22:39

Ach ja ben dan niet :o? maar wel al behoorlijk grijs, en das net zo erg..... _O-

quintusgl

Re: Het leed dat een vliegendeken kopen heet....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:40

de amigo valt me qua prijs: 59,95.
De HH valt groter, de Premier wat kleiner maar wel een wat bredere hals. Idd deken meenemen en op de andere leggen (als je een andere deken met hals hebt liggen).

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:45

Heel herkenbaar. Ik heb vandaag een vliegen deken gekocht, en achter hangt die iets te laag, bij de buik is die te strak, en in de hals past het echt maar net. maar groter moet die ook echt niet zijn. Krijg je meer het jurk idee.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 12:23

Mijn winterdeken is zonder hals, maar daar kunnen ze het toch ook wel mee vergelijken?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:29

Amigo mio :) te koop voor 49,95 bij bokker Josie als ik het goed heb..! Hele fijne deken, die van sectolin valt redelijk smal! Mijn Nrps-er barste er met haar schouders b ijne uit en de hals was vrij strak

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:31

justdiesel schreef:
Mijn winterdeken is zonder hals, maar daar kunnen ze het toch ook wel mee vergelijken?

jawel, het lijf blijft verder hetzelfde...

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:42

Ik ben zelf ook weg van een Harry's Horse Fly Protection set. Wij hebben deze voor alle drie onze paarden ook en bevalt super. Deze kosten rond e € 70,-http://www.marengosoutfit.nl/site/webshop/product/178 ) .

Ook is de Bucas (http://www.dursydog.nl/product/156/668/ ... ck/116110/) super fijn, misschien dat je die tweedehands binnen je budget op de kop kan tikken? En anders is hij nu in de aanbieding bij de Paardendrogist. Kan je 2 maten bestellen om te passen en 1 terug sturen geloof ik.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:35

Als je problemen hebt met de maat dan raad ik een ieder altijd aan om je paardje even te meten.
1= stokmaat
2 = midden voorborst tot en met midden van de billen (advies Horseware:- 10 cm = onderlengte voor een buitendeken), niet iedereen trekt die 10 cm er af, dat is je eigen keuze.
3 = voorkant schoft en eindig op bilhoogte (is ca 10 cm verder dan de staartinplant).
Deze 3 maten samen geven een beeld voor je dekenmaat.
Dit kan met een meetlint of als je paard daar bang voor is, met een touwje, die je nameet.

Veel mensen zeggen: hij/zij heeft deze stokmaat, ik noem maar wat: 1.58.
Maar een stokmaat zegt niets over de bouw van je paardje (slank, breed, iel, stevig en alles er tussen in).
Vandaar dat je met meten meer komt te weten welke maat goed zou zijn.
Helaas vallen veel merken net even anders uit, door de manier hoe ze gemaakt zijn b.v. en kun je daardoor ook niet stellen dat als je b.v. een HH maat 175 had, je ook b.v. een Horseware maat 175 zou moeten hebben.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 12:45

Ben net terug geweest, weer een andere deken mee gekregen om te passen.
Lengte was deze keer perfect, helaas bij haar borst niet.....
Kreeg ook nog eens geen geld terug maar een waardebon......Mooi oliebol want nu kan ik de deken van een bokker ook niet overnemen.... :(
Heb de zoektocht maar opgegeven, en een prul vliegending genomen.
Hoe lang die het volhoud weet ik niet....

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 23:37

Zou idd ook de amigo proberen. Vriendin van mij heeft een fries met een hengstennek en die past hem ook. Terwijl hun andere fries met slanker nek de sectolin amper dicht kreeg. Ik heb zelf de amigo met losse hals besteld, ben ook benieuwd hoe die zit bij mijn maf.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 07:57

Nou ik had een Sectolin gekocht. Hals was giga te lang, en de buikflap zat te los.. Beetje passen en meten, en even met de deken naar m'n oma, en hij zit nu echt super. Blijft verder tot dusver ook heel goed zitten :) Dus als je simpele prulding het niet uit houd, kun je misschien ook iemand vinden die het een en ander in kan naaien?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 08:56

mijn simpele prulding is al een zachte dood gestorven }:0
Vind het een beetje zonde om een deken van 70 euro al te moeten gaan vernaaien......
Dan zoek ik liever verder naar iets wat vanzelf past, ben zelf namelijk geen naaier.... :+
Als ik alleen al naar een naaimachine kijk dan springt de spoel er al uit :D

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:59

Haha ja nee das niet handig, maar ken je niet iemand die wel kan naaien? Mijn Sectolin was 55 via iemand op bokt. Hij blijft nu ook super liggen dus ik ben er erg blij mee :)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:53

Je zou de passervice van de paardendrogist kunnen proberen veel handiger.
Kan je 2 maten nemen en diegene die niet past terugsturen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:20

Onze grote C (eigenlijk kleine D) heeft maat 175 van exceemdeken en is wat groot, maar dat gaat nog. Van vliegendeken zou ik toch voor een maatje kleiner gaan denk ik.

Op www.allesvoorpaarden.nl zijn veel kortingen. K heb daar laatst een QHP vliegendeken besteld en een exceemdeken. Scheelt toch weer een bult. Ben ook erg tevreden over beide :j

Ik zou miss toch ook eens een exceemdeken proberen?

Michiel2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:49

Bucas heeft vaak ook dekens voor paarden met een "dikke nek". Zijn meestal niet op voorraad bij de ruitershop, maar kun je dan wel bestellen. Probleem met Haflingers is dat ze niet zo heel lang zijn, maar wel breed. Ga je voor een grotere maat deken, dan is ie al snel te groot/lang. De "dikke nek"-uitvoering is dan de oplossing.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:01

Ik heb inmiddels mijn amigo bug rug binnen, en past perfect. Hij is wat lang bij zijn benen maar dat is voor een vliegendeken niet erg!