Paard met de fiets halen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oh_oh

Re: Paard met de fiets halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:20

Ik haal mijn paarden ook aan de fiets. Ze zijn het gewend en vinden het prachtig!

Stap, draf, gallop ze doen het alle 3 heel braaf naast de fiets.

Een enkele keer zijn de dames wat jolig en dat resulteert in een boksessie naast de fiets. Dat is wel iets om rekening mee te houden.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:21

Bij ons op stal doen ze niet anders dan hun paard halen met de fiets :')

bartm112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:02

ik denk wel dat het kan omhoog op het viaduckt ook maar ik zou wel zoveel mogelijk het paard in de berm laten lopen slijten de hoeven/hoefijzers niet zo

GR Bart

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:33

RT-->RUI

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:45

3 tegelijk? :wow: :oo

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 00:34

Ja ze kennen het bij mij allemaal, al heb ik met mijn paard nooit verder gefietst dan het verweiden. Met de pony's wel.

kimmetje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:24

Ik zou het eerst een paar keer oefenen bij huis en daarna de weg op. Zo heb ik dat hier ook gedaan en dat gaat heel goed!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:26

Persoonlijk vindt ik fiets met je paard gevaarlijk.

Hier rijden heel veel mensen paard en er fietst ook altijd een meisje met der paard. Laatst rukte de pony haar van de fiets.
Pony er vandoor en meisje op de grond. als je paard schrikt hou je er helemaal niets aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:28

Hier doe ik het ook. Wat ik doe is het halster vasthouden.
Die van mij is me gewend te trekken, dus ga ik lekker snel.
Door het halster vast te houden kun je beter inspringen op situaties wanneer hij schrikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:49

Joolien schreef:
Door het halster vast te houden kun je beter inspringen op situaties wanneer hij schrikt.

Tja, of niet ;)
Als ze dan 1 keer dr hoofd opzij doen lig je er meteen naast. Persoonlijk neem ik ze altijd mee aant uiteinde van het halstertouw, zo kunnen ze een beetje doen, zonder dat het effect op mij heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:08

Asyaa schreef:
Joolien schreef:

Tja, of niet ;)
Als ze dan 1 keer dr hoofd opzij doen lig je er meteen naast. Persoonlijk neem ik ze altijd mee aant uiteinde van het halstertouw, zo kunnen ze een beetje doen, zonder dat het effect op mij heeft.

Ze duwen jouw dan opzij maar springen dat niet op je fiets, dan krijg je veel hardere klappen.

Wat misschien wel handig is, is een longeerlijn gebruiken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:10

Ik bedoelde meer dat ze naar buiten springen, ipv naar binnen. En 3 longerenlijnen gaat hem helaas niet worden, dan zit ik hopeloos in de knoop :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:14

Laatst bijgewerkt door germie op 20-07-10 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:19

Ik zie mezelf nog niet met een step en 3 paarden door een zandpad gaan :+

flippi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:20

draven gaat vaak makkelijker dan stappen, want dan val je zowat om met je fiets. Galop vind ik toch een beetje eng, zou het zelf niet doen, kan niet helemaal uitleggen waarom.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:04

Ik doe het alleen met paarden die ik compleet vertrouw. Viaduct lijkt min ook wat minder..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:09

Searcher schreef:
Persoonlijk vind ik t gevaarlijk want hij kan ook opzij springen of wegschieten. Daar lig je dan. Een kennis van me deed dit ook wel, ging altijd goed. Paard schrok een keer van iets felgekleurds in de bosjes, sprong de kant op van de fiets en stomte per ongeluk fietser om, paard loopt nog meer opzij, trapt zo op de spaken en fiets blijft hangen achter t been. Geloof me, toen brak de hel dus echt los. Zij had niks maar fiets helemaal kapot, paard een beenwond en totale paniek. Niet om je bang te praten hoor maar ze doet t nooit meer en ik ga t niet proberen.

Tja ik heb op mn fiets meer te vertellen dan wanneer ik ernaast loop. Voor mijn shet is fietsen een complete work-out. Stap, draf, halthouden en galop. Zowel links als rechts aangezien de paden hier nog al eens wisselen.
Met mn fjord doe ik het niet zoveel meer, maar ook met hem deed ik het met enige regelmaat, alleen stappen en draven dan.

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:13

Ik doe het regelmatig, het is niet gevaarlijk ofzo.

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:20

De ponies van stal staan op een weiland ongeveer 5 minuten van stal. Als ik in mijn eentje ponies ga halen doe ik dat vaak op de fiets en ga ik vaak op de fiets ook terug.
Meestal neem ik 3 a 4 ponies mee maar het wil soms nog wel eens oplopen tot 6 a 7 ponies.
Gaat altijd goed ondanks dat ik over de openbare weg moet.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:26

flippi schreef:
draven gaat vaak makkelijker dan stappen, want dan val je zowat om met je fiets. Galop vind ik toch een beetje eng, zou het zelf niet doen, kan niet helemaal uitleggen waarom.

Als ze een beetje doorstappen is het geen probleem. Moet wel erbij zeggen dat mijn paardje van 1,38 vlotter stapt dan zijn weidegenootje van 1,60. Hij past zijn tempo perfect aan, aan mijn fiets tempo. Als ik plots moet stoppen is een fluitje genoeg. Ik fiets makkelijk een uur, anderhalf uur met hem. Gewoon om lekker onbelast kilometers te maken.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:27

Ik fiets ook geregeld met ze.
Mijn nichtje van 10 wil graag buitenritten maken en buiten rijden met mijn oude pony, maar die is soms nog wat te fris voor haar. Dus dan zet ik haar erop en fiets ik zelf mee. Pony aan een extra lang halstertouw en gaan met die banaan.
Naast de fiets blijft hij keurig rustig en kan ze ook lekker een voorwaarts stuk galopperen zonder dat hij echt de benen neemt.
En bere goed voor mijn conditie :D

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:43

Hoe doe je dat? :oo
Is dat niet een beetje te link? :o

Sandy1103 schreef:
De ponies van stal staan op een weiland ongeveer 5 minuten van stal. Als ik in mijn eentje ponies ga halen doe ik dat vaak op de fiets en ga ik vaak op de fiets ook terug.
Meestal neem ik 3 a 4 ponies mee maar het wil soms nog wel eens oplopen tot 6 a 7 ponies.
Gaat altijd goed ondanks dat ik over de openbare weg moet.

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 07:51

Afbeelding

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 08:04

Deed het zelf ook regelmatig met mijn overleden verzorgpoown. Beestje heeft nog nooit een stap verkeerd gezet daarbij, terwijl ze toch een held op sokken was. Volgens de vorige verzorger kon ze ook best zonder touw naast de fiets galopperen (of nog erger, zelf terug galopperen als je haar losliet bij de wei..!), maar dat heb ik toch maar niet getest >;)

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 08:13

Dat idee heb ik ook wel eens dat hij gewoon mee zou blijven lopen als ik hem loslaat, maar ga het toch maar niet probleren. ;)