DE KNHS geeft voor een paard met duitse chip geen paspoort uit.
De PVE meld mij het volgende: Een paspoort moet altijd bij het paard blijven, waar dat paard ook naar toe gaat of staat.
Hoe goed de bedoelingen van de dierenarts ook waren, hij had het paard niet mee mogen nemen zonder het paspoort, want daarmee was hij en bent nu u, in overtreding.
Om misbruik te voorkomen, mogen er nooit meerdere paspoorten bij één paard zijn. Paspoortuitgevende instanties mogen ook geen duplicaat afgeven zolang het origineel nog in omloop is.
De enige mogelijkheid is, toch het paspoort van de vorige eigenaar "los"zien te krijgen.
En de duitse FN kent het levendnummer niet, maar die gaat in het duits...dus moet nog even uitpluizen wat ze precies bedoelt.
Nu heeft mijn vriend maar weer gebeld, vorige week was er weer contact geweest tussen ass. DA en eigenaar, zouden zsm contact opnemen met het duitse stamboek oid en zorgen dat het zsm werdt opgestuurd, maar dat heeft hij eerder gezegt. Nu herrinner ik me ook dat hij zei dat hij de papieren nog niet had...zou nu toch wel eens moeten en bovendien is hij gechipt, dus dan moet je toch iets hebben... Voor de man zelf is mijn paard er een van de velen... Wordt vervolgd.