Wat te doen als, er een voorlezer in je ring staat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:43

Als je dit vóór dat je je proef gaat rijden al constateert, waarom begin je dan toch met je proef? Of je wacht totdat je buur klaar is met zijn/haar proef en de man vanzelf weggaat, of je gaat even naar je eigen juryhokje toe en zegt wat er aan de hand is.
Achteraf proberen te achterhalen wie die man was en bij welke ruiter hij voorlas, lijkt me totaal zinloos.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:44

PAS OPPPPPPPPPP & dan doorrijden :). Ik heb het ooit eens gehad, mijn paard maalde daar niet om die buldozerde wel verder. Om vervolgens voor dikke koe & weet ik wat veel uit gemaakt te worden. ze was overigens wel heeeel snel opzij.

heb sinds kort geleerd dat je ruimte op moet eisen. Ik was altijd diegene die voor alles en iedereen wijkte waardoor
ik zelf niet fatsoenlijk kon rijden. En nog werd ik voor mijn klep gereden. Dus nu roep ik gewoon wat ik ga doen, en doe dat dan vaak ook gewoon. Tenzij het echt gevaarlijke situaties op leverd.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:49

wat ik begrijp uit het verhaal van de TS, is dat de man pas tijdens haar proef in haar ring kwam te staan.

Ik had toch even geroepen naar die figuur.
Dan maar een opmerking op mn protocol dat ik mn mond hoor te houden, maar ik neem aan de jury daar best begrip voor zou hebben gehad.

Wat ik wel vreemd vind, is dat de jury zegt dat ze man wel kent dat ie het voor het eerswt doet.
Ja, ehmmm, als ik voor het eerst een proefje kom rijden, krijg ik dan ook extra punten omdat ik het voor het eerst doe??

het is jammer dat je je protocollen niet hebt, want dan had je met zekerheid kunnen zeggen of de jury er punten voor af heeft getrokken...

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:53

Tjah lastig hoor! Ik heb vorig jaar eens een hond in mijn ring gehad, de jury zag dit ook gebeuren en ik durfde ook niet te stoppen/roepen omdat ik niet wist wat dat voor consequenties zou hebben. De jury dacht waarschijnlijk dat de hond van ons zelf was omdat hij na een tijdje keurig naast mijn voorlezer ging zitten :+ .. De hond heeft echt de hele proef in de ring gelopen en niemand die hem riep of kwam zoeken... Ik stond wel een paar keer op het punt om wat tegen de jury te zeggen (het was bloedheet en ze zaten op klapstoeltjes naast de ring) maar dat heb ik toch maar niet gedaan..

SheeNegro

Re: Wat te doen als, er een voorlezer in je ring staat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:06

Arme man, zoveel zenuwen van het voorlezen :+
Ik zou vriendelijk mijn paard zijn neus aan zijn oor "geparkeerd" hebben en vriendelijk gevraagd hebben of hij uit mijn piste wilt blijven, want ik de volgende keer zou ik er niet naar kijken of hij uit mijn weg is.
Heb het in mijn ring nooit meegemaakt, tijdens het inrijden letten de mensen wel waar ze lopen, doen ze het niet dan passeer ik hen op een cm, zodat ze leren om te kijken.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:12

Maar met inrijden kom je soms ook ogen te kort als je netjes helemaal langs de kant loopt. Dan wordt je nog van je sokken afgereden, en ik steek echt nooit dwars een inrijdtereind over maar ga altijd zoveel mogelijk langs de zijkant en kijk goed om me heen. Maar dan zijn er nog soms van die ruiters die dan ook niet opletten en je echt gewoonv an de sokken (proberen) te rijden.

jippiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:16

Je zegt dat je hem met de zweep hebt aangeraakt? Als dat niet zo is, zou ik dat in eerste instantie doen, en je kan dat gerust even vragen hoor. Kan je daarna alsnog langs de jury om dat uit te leggen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:21

Gewoon tijdens je proef even roepen of hij de ring uit wil gaan :)
Dat lijkt mij de enige juiste manier... blijft hij er nog in staan, zou ik iets minder goed gaan sturen :')

liespies5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:51

Inderdaad, ik zou er ook wat van zeggen. (Of een pets op zijn hoofd geven ^^')

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:30

als je ziet dat een man al tegen de rand aan staat van jou ring.

zou ik het al meteen zeggen voordat je de proef begint.
als je groet bij een jury(je naam zeggen enzow) kun je ook vragen of je even een rondje mag lopen in de bak.

kon je meteen wat tegen die man zegge,
had ik eerst ook gedaan, sown vrouw ging tegen de rand staan van mijn ring, mijn pony ging meteen aan de kant voor haar,toen men proefje nog niet begon, ik was langs de jury geweest en vroeg of ik de pony de bak even mocht laten zien

had meteen wat gesegt tegen die vrouw, werd ze boos:S