Paard verzekeren voor ziektekosten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:21

superwoman schreef:
Nanmar schreef:
moet er wel bij vermelden dat mijn kruising ponyveulen niet voor een gruwelijk hoog bedrag verzekerd wordt, als je paarden hebt die 5000+ waard zijn is het ws. een ander verhaal..)

Hoezo een ander verhaal bij 5000+?

Ehm misschien moet je even het verhaaltje ervoor lezen?

Als ik mijn ponyveulen verzeker voor zeg; 1000 euro is het niet rendabel elk jaar 200 euro premie te betalen voor een ziektekostenverzekering als ik bij elke rekening een eigen risico heb van 20% met een minimum van 40 euro en er maximaal 1000 euro per jaar aan ziektekosten worden vergoed (dus de verzekerde waarde)..
Stel dat ik dan ineens 3000 euro aan ziektekosten moet maken waarvan ik maar 1000 terug krijg.., weegt hoogstwaarschijnlijk niet echt op tegen alle premie die ik dan al heb betaald :+ + ik moet alsnog 2000 euro ophoesten..

Je hoopt het natuurlijk nooit nodig te hebben maar als je je paard dus verzekerd voor een hoger bedrag bijv. 5000+ is het mogelijk wel rendabel een ziektekostenverzekering af te sluiten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:24

oh, ik dacht dat het om je huidige verzekering ging en dat anders zou zijn bij een paard van 5000+. Ik had je dus verkeerd begrepen ;)

Citaat:
Zo is hij tegen dood, noodzakelijk doden, diefstal en blijvende ongeschiktheid, ook bij inwendige aandoeningen als OC(D)/artrose en blijvende ongeschiktheid door ziekte/kreupelheid/ongeval etc. volledig verzekerd en voor grote dingen (koliekoperatie, acute fracturen en open verwondingen) voor een groot deel verzekerd, dit zit nl. bij de uitgebreide verzekering inbegrepen.

nova_zodiax

Re: Paard verzekeren voor ziektekosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:53

ik heb mijn pony wel verzekerd, voor kliniek kosten, en alle andere kosten buiten de jaar.half/jaarlijkse enting. ik betaal 340 euro per jaar.
ik heb het al vaker gebruikt als hij BV een trap had gehad van een ander paard en in de kliniek!.
ook als hij door gaat krijg ik heb aankoop bedrag terug en wordt het verder geregeld( wordt weg gehaald bij stal enz)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:09

Ik ben ook nog aan het twijfelen over wel of niet verzekeren voor ziektekosten. Ik herinner me een artikel in de Bit een aantal jaar geleden waarin alle bestaande zorgverzekeringen op een rij werden gezet. De conclusie van dat artikel was dat aan al die verzekeringen flinke haken en ogen zaten en dat je eigenlijk altijd duur uit bent. Nou is dat eigenlijk per definitie zo met een verzekering (bedrijf moet immers geld verdienen), tenzij je een keer tegen hele forse kosten aanloopt.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:18

Ik had mijn paard eerst ook niet verzekerd tot vorige week. Hij kreeg een koliekaanval terwijl ik op vakantie was en er moest 2 keer de DA bij komen op zondag. Ik had geluk dat na de 2e keer eindelijk de verstopping los kwam, anders moest hij naar de kliniek.
De rekening van de DA zal rond de 300 Euro liggen en als hij naar de kliniek had gemoeten was ik zeker het 3 dubbele kwijt geweest.

Ik heb me ook overal georienteerd en gezien dat idd aan alle verzekeringen wel ogen en haken zitten. Ik heb uiteindelijk voor Hippo Zorg gekozen, de ODA verzekering met volledige ziektenkostendekking. Eigen risico is 25%. Ik ga nu 40 Euro per maand betalen. Ik betaal liever die 40 Euro per maand en loop verder geen risico op torenhoge rekeningen.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:19

Mijn paard is trouwens ook 5000+ verzekerd.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:44

MontyRulezz schreef:
Ik heb me ook overal georienteerd en gezien dat idd aan alle verzekeringen wel ogen en haken zitten. Ik heb uiteindelijk voor Hippo Zorg gekozen, de ODA verzekering met volledige ziektenkostendekking. Eigen risico is 25%. Ik ga nu 40 Euro per maand betalen. Ik betaal liever die 40 Euro per maand en loop verder geen risico op torenhoge rekeningen.

Je bent je er wel van bewust dat je nu geen dekking hebt bij artrose, hoefkatrolontsteking en peesproblemen?
Deze verzekering keert alleen uit bij ziekte en ongeval, dat geldt ook voor de ziektekosten.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:49

Het zou fijn zijn als er een goede vergelijkingssite zou bestaan zoals je die hebt voor allerlei producten.

Hm, misschien eens met mijn vriend overleggen of we zelf zoiets kunnen maken. Valt wrs nog wel wat mee te verdienen ook qua Google Ads. Genoeg paardenliefhebbers in NL.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:50

Ja dat weet ik. Dat is ook waar ik me voor wilde verzekeren.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:55

Ik heb ook zitten twijfelen om mijn paard in de verzekering te doen, toch niet gedaan. Puur omdat het zo'n dure premie is en ik dat geld dan liever zelf opspaar dan dat ik hem in de verzekering zet en hij een aantal jaren niets heeft oid..

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:57

Zo dacht ik eerst ook, maar ben nu in 2 maanden tijd al zeker 400 euro kwijt aan dierenartskosten, waar ik met verzekering misschien de helft mee kwijt was geweest. Daarom heb ik nu toch maar een verzekering afgesloten.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 14:13

Nou ik ben er over uit ik doe het niet :) misschien bedenk ik me nog wel 100 x maar voor voorlopig ben ik er over uit!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:08

MontyRulezz schreef:
Zo dacht ik eerst ook, maar ben nu in 2 maanden tijd al zeker 400 euro kwijt aan dierenartskosten, waar ik met verzekering misschien de helft mee kwijt was geweest. Daarom heb ik nu toch maar een verzekering afgesloten.

Ja oke snap je punt, maar ik heb dan zoiets van oke dan betaal je 1x 400 euro.. En anders is je premie bijv. 400 euro per jaar.. Als hij dan 1x in de 2 jaar iets heeft wat 400 euro kost betaal ik toch liever 1x 400 euro zelf dan 2x 800 euro aan de verzekeraar EN nog de helft van de DA kosten..

Maarja het ligt er natuurlijk ook aan wat voor verzekering je neemt.. Als ik een verzekering afsluit voor mijn paard, dan is het enkel diefstal en dood door ziekte etc..

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:13

Ik heb mijn paard ook niet verzekerd tegen deze kosten al heb ik daar nu spijt van mijn paard heeft nooit wat tot 20 mei toen heeft ze zo n schop gehad dat ze met spoed naar de kliniek moest en geopereerd moest worden ze staat nog op rust en we zijn al 5000 euro verder.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:56

Dat klopt wel deniece, maar als hij naar de kliniek had gemoeten (en dat heeft maar een haartje gescheelt) was ik heel wat meer kwijt geweest en had ik met die kosten erbij denk ik wel 2 jaar verzekeringspremie eruit gehad. En dat heeft mij toch wel wakker geschrokken. Ik dacht eerst ook van voor mij geen verzekering, maar er hoeft maar net iets te gebeuren en je paard zal maar naar de kliniek moeten, dan heb je gelijk een rekening van hier tot Tokio en dat risico wil ik niet meer lopen.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:13

Hmm nee dat is ook zo.. Heb er ook heel erg over zitten twijfelen hoor een tijd.. Maar als ik mijn paard nu in de Verzekering zou willen, hoeft ie dan niet opnieuw gekeurd?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:32

Dat ligt er weer aan wat voor dekking je wil en voor welk bedrag.
Meestal is voor dood- en ongevallendekking een bezoek van een inspecteur voldoende.
Wil je boven de 4000 euro en ook voor bv hoefkatrol dekking, dan moet je rondom rontgenfoto's laten maken. Misschien dat onder een bepaald bedrag een klinische keuring voldoende is.

En ook niet vergeten dat ook de ziektekosten maar worden vergoed tot het verzekerd bedrag, dus hieronder heeft iemand 5000 euro kosten. Dat krijg je dus maar gedeeltelijk vergoed als je paard niet voor 5000 euro verzekerd is.

Probleem met paardenverzekeringen is gewoon dat de kans op problemen nogal groot is, daarom is de verzekering zo duur. Ongeveer 10% van de verzekerde waarde. Anders is het gewoon niet rendabel voor de maatschappij.

Moet je nagaan voor topsportpaarden, die premie is gewoon niet meer te betalen.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:39

Is het niet zo dat je bij de meeste verzekeringen maar verzekerd bent tot het waardebedrag van je paard?
(lees het net hierboven :o )

Als je paardje dan 3000 euro waard is de kosten lopen tot in de 6000 dan krijg je toch maar tot 3000 uitbetaald en moet je de overige 3000 nog steeds zelf betalen?

Ik ben nog steeds heel erg aan het twijfelen of ik een ziektekosten verzekering zal nemen. Paardje heeft vorige maand in Utrecht gestaan een week en ik moet zeggen dat ik de kosten alles mee vond vallen, ik had veel meer verwacht. Maargoed als ik wel verzekerd was geweest dan had ik 75% terug gehad.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:43

Mijn paard is bij de EFO verzekerd en god wat ben ik daar blij mee dat ik dat gedaan heb. Nooit gezeik altijd netjes uitgekeerd.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 23:29

Zelf heb ik zo'n oude pony dat ik niet meer over verzekeren hoef na te denken. Maar bij een evt volgende paard voel ik er meer voor om zelf te sparen. Zelf een potje te maken.
Sommige hebben goede ervaringen, maar ik hoor ook vaak zat dat er gewoon bijna niks uitgekeerd word.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 23:37

iedereen heeft het over een spaarpotje, maar als je paard na 2 maanden b.v. naar utrecht moet, zit er nog verdomd weinig in dat potje :roll:
mijn vorige paard moest naar utrecht, kostte me 5000 euries, zelf betaald. en paard ging toch dood. ik had er nog een,die heb ik dezelfde dag verzekerd, ook DA en kliniek.
3 jaar niet nodig gehad, tot vorige week.ongelukje- weer met spoed naar utrecht. gelukkig alles goed afgelopen. maar als ik de premie opzij had gelegd, had ik nu nog niet aan dat bedrag gezeten.DA is ook al 3 x geweest, en moet nog minimaal 3 x komen.dat is al meer als de premie van 3 jaar.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 23:44

spicegirl schreef:
iedereen heeft het over een spaarpotje, maar als je paard na 2 maanden b.v. naar utrecht moet, zit er nog verdomd weinig in dat potje :roll:
mijn vorige paard moest naar utrecht, kostte me 5000 euries, zelf betaald. en paard ging toch dood. ik had er nog een,die heb ik dezelfde dag verzekerd, ook DA en kliniek.
3 jaar niet nodig gehad, tot vorige week.ongelukje- weer met spoed naar utrecht. gelukkig alles goed afgelopen. maar als ik de premie opzij had gelegd, had ik nu nog niet aan dat bedrag gezeten.DA is ook al 3 x geweest, en moet nog minimaal 3 x komen.dat is al meer als de premie van 3 jaar.

Ik zou ook nooit een paard aanschaffen zonder van te voren een spaarpotje te hebben!
Zou het mezelf nooit vergeven een DA niet te kunnen betalen als je er net aan begint. Ik weet dat je zeker niet alle kosten van te voren weet. En dat ze hoog op kunnen lopen. Vind het zelfs een beetje onverantwoordelijk om aan een paard te beginnen zonder iets van geld achter de hand. (of je moet een papa en mama hebben die altijd bijschieten :Y) )

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 00:46

er zijn er maar weinig die pakweg een paar duizend euro opzij kunnen leggen, voordat ze ook nog eens een paar duizend besteden aan een paard.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 07:32

Ja, dat vind ik ook niet realistisch. Ook al heb je geen geld achter de hand als je een paard koopt, je zou hem toch nooit alle zorg ontzeggen wegens geld?? Ik in ieder geval niet. En nou hoef ik me daar sowieso niet zo druk meer over te maken omdat ik hem voor veel dingen verzekerd heb.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 07:39

Onze paarden zijn vezekerd bij EFO, en daar zijn we heel erg tevreden over.
In januari werd er 1 ziek, moest halsoverkop naar Wolvega, is daar 's nachts geopereerd en uiteindelijk overleden.
Het was heel prettig dat ik de dierenarts gewoon groen licht kon geven voor de operatie toen hij mij voorcijferde wat het ging kosten als het beestje er wel door gekomen was.
Ik weet wel dat ik niet die keus wil af laten hangen van de financiën. En met een goede ziektekostenverzekering hoeft dat dus ook niet. Maar daar betaal je dan wel je premie voor.