Overleden, maar niet zo geregistreerd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 16:27

Een boel bokkers schrijven dat ze dit vaker hebben gehoord......
Maar wat hebben die mensen dan gedaan toen ze erachter kwamen dat hun paard was doorverkocht?
Of bokkers schrijven dat ze handelaren kennen die zulke paarden opkopen van de verzekering.......

Zijn er mensen die er dus inderdaad achter kwamen dat hun paard was doorverkocht en toen zijn gaan zoeken en hem/haar inderdaad terugvonden..........

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:29

Kostolany schreef:
Ik denk dat je gewoon niet wil weten als je er in gaat verdiepen hoe vuil dat stukje wereld eigenlijk nog is en nog lang niet goed geregeld is en nog steeds heel veel vuil spel gespeelt kan worden. Niet alleen door verzekeringen en slachterijen enz...je wil het gewoon niet weten als je er ooit in durft te verdiepen.

je moet niet alles klakkeloos aannemen dat als ze het op papier geven dat het ook allemaal echt zo gaat. Checken wordt het dan zoals je nu doet dat het daadwerkelijk klopt. Helaas...

Het is een heel vuil wereldje!
Daarom heb ik er dus ook heel bewust voor gekozen mijn paard niet door hun op te laten halen!!

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 16:31

Ik dacht inderdaad dat zo een grote maatschappij dit soort dingen niet kon maken.
Ik weet natuurlijk nog niet zkeer of zij dit hebben gedaan, dat antwoord komt met de tijd wel.
En toch zijn er dus blijkbaar maatschappijen die dit soort dingen wel doen.
Ik vraag me dan toch af of er echte voorbeelden zijn van mensen die dit hebben meegemaakt en dan opeens hun paard terugvinden.
Laatst bijgewerkt door mynique op 09-07-10 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:31

Raja; Dat lijkt zo voor jou...ze verdienen er hoe dan ook aan hoor..;) anders zouden ze hem niet eens aangepakt hebben. Want je vergeet vaak dat ze een veel hoger percentage rente enz op jou verzekering bedrag krijgen. Kan het weten..heb er vaak genoeg in meegekeken. De verzekeringsmaatschappijen doen sentimiteel voorkomen maar zijn dat niet..want winst is het grootste belang..ook al zeggen ze dat ze dat niet maken..ga je toch even een bedrijfsuitje doen wat wat meer kost.
En nee dat heb je niet gespaard in 2 jaar bij koliek...maar ik heb voor ik mijn paard kocht 2x zijn aanschaf bij elkaar gespaard duurt iets langer om dan een paard te kunnen kopen maar kan hem altijd helpen. Want van dat potje trek ik nu zelf de goede rente en zo lang hij niets heeft heb ik een vet potje..en als hij wel gaat..is het 1500 euro om hem af te voeren..weet ik inmiddels van een paard wat laatst is afgevoerd..en klaar. En heb ik geld zat over voor een nieuwe tegen die tijd. Is het eerder nog steeds of moet hij geopereerd worden kan ik hem al prima betalen. Want ik leg iets hoger de premie in dan dat ik bij de maatschappij doe...

En inmiddels weten dierenartsen ook dat mensen niet altijd meteen 5000 euro op de plank hebben liggen en dat het in termijnen kan enz...dat heeft iemand laatst bij ons ook gehad en niet verzekerd dus zelf betalen met hard werken.

Tja iedereen moet het doen zoals hij zelf wil..ik weet een ding..geen verzekeringsmaatschappij komt aan mijn paard. Ik heb alleen helaas allleen de verplichte WA verzekering op mijn paard voor schade bij andere...maar die zijn wel nuttig hoewel ik daarna een premie verhoging moet betalen en het zelf weer terug betaal uiteindelijk als er iets gebeurd is.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:33

Moet je even zoeken, ik heb toen een topic gelezen met volgens mij de titel: er staat een dood paard in mijn wei....

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:35

mynique: SOms hebben ze geen keuze gehad en doe ze het ook wel netjes hoor. Maar de papier winkel wordt echt niet altijd netjes afgerond. Maar groot of klein maakt niet veel verschil daarin.

En ja een aantal jaren geleden heeft een vriendin van mij haar paard terug gevonden wat ze 5 jaar daarvoor afgegeven had voor dood gaan en geen sport meer kon lopen. maar die loopt nu gezellig als gezeldschappaardje in de weide bij iemand.

Maar dan praat ik voor derde..er is vast wel iemand die zijn eigen paard teruggevonden heeft. Want ook bij slachthuizen is voor d ejuiste prijs nog wel een paard af te voeren via de achterdeur of voor verkoop buitenland zodat jij het nooit zult weten.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 16:39

Jeanine84 schreef:
Moet je even zoeken, ik heb toen een topic gelezen met volgens mij de titel: er staat een dood paard in mijn wei....

Ik ga meteen even zoeken.....

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:45

Frasier

Re: Overleden, maar niet zo geregistreerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:07

Als jouw 'dode' paard eventueel door de slager is doorverkocht, denk jij dan een eerlijk antwoord van die slager te ontvangen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:10

jeetje wat erg zeg! ik hoop dat het toch blijkt dat ze overleden is :(:)

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:11

Bij ons op stal jaren geleden heeft de staleigenaar de manen en staart helemaal kort geknipt van een oude (hele mooie) fries die helemaal op was. Artrose. Liep al op max pijnstillers e.d. en zelfs dat ging echt niet meer. Dit paard was van een vrouw die er niet bijgeweest is bij het ophalen e.d. Dat kon ze niet aan.
Toen werd ze de volgende dag woedend opgebeld door de verzekering en die gaven ook gewoon toe dat ze hem nog hadden willen verkopen voor de recreatie terwijl hij amper nog kon lopen van de pijn ondanks max. pijnstillers. Nu kon dat natuurlijk niet meer. Een hele rel is het geweest. Ik weet alleen niet hoe het afgelopen is, maar de eigenaresse van de fries was achteraf mega blij dat de staleigenaar dat gedaan had.

Ik vond het toen zo erg dat ze z'on paard verder laten lijden voor geld. Mij zal het in elk geval niet overkomen! Al moet ik haar zelf ..... en in mijn tuin begraven (bij wijze van)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:22

Ik heb bij mijn oude fries toendertijd ook de staart eraf gehaald. Een paard zonder staart mankeert iets aan, niemand wilt een paard zonder staart. Doordat ik zijn papieren heb gehouden, heeft de staleigenaar nog last gehad bij de slager ook. Een paard zonder staart en zonder papieren, dan konden ze hem niet verwerken in voedsel (omdat de dierenarts vaak de staart eraf haalt als teken van medicatie)..

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 19:26

Frasier schreef:
Als jouw 'dode' paard eventueel door de slager is doorverkocht, denk jij dan een eerlijk antwoord van die slager te ontvangen?
vast niet......

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 19:30

ik heb toen ook de staart eraf gehaald toen hij werd opgehaald.
Ik las in de papieren van de verzekering dat het hun verantwoordelijkheid was dat de papieren uiteindelijk bij de juiste instantie terecht zouden komen. En eigenlijk blijkt dus dat dit niet het geval is!
Het was ook zo een mooi en vooral apart paard dat toch wel erg aantrekkelijk zou zijn om door te verkopen.....
Maar daar ga ik nog niet vanuit.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 19:31

thanks janine84 voor het opzoeken. ik ga dat topic meteen even doorlezen.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 19:39

Ik lees net het topic "ik heb een dood paard in de wei" door en lees dat er toch meerdere hebben meegemaakt dat hun paard toch is doorverkocht. Ik vraag me toch af bij welke verzekeringsmaatschappij zij hun paard hadden verzekerd. Zal het dezelfde maatschappij zijn?
Ook de Fries waar het verhaal over gaat zou door een slachter uit Utrecht zijn opgehaald die haar dus toch weer heeft doorverkocht....
De mijne is ook door een slachter uit Utrecht opgehaald.

Het "grappige" is, dat toen ik hem aan de telefoon had, hij zei dat hij op concours was..........
Laatst bijgewerkt door mynique op 09-07-10 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Frasier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:40

mynique schreef:
vast niet......

En dus?
Wat is precies je doel van dit topique?

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 19:47

Frasier schreef:
mynique schreef:
vast niet......

En dus?
Wat is precies je doel van dit topique?

Mijn doel van dit topic was in eerste instantie mijn hart luchten......
maar eigenlijk begint het steeds meer te dagen dat ik dit nu tot op de bodem wil uitzoeken.

Frasier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:19

mynique schreef:
Mijn doel van dit topic was in eerste instantie mijn hart luchten......

Had je het bij VVVD neer moeten zetten.

mynique schreef:
maar eigenlijk begint het steeds meer te dagen dat ik dit nu tot op de bodem wil uitzoeken.

Succes ermee, zal een flinke kluif worden na zo'n tijd..

Je hebt ondertussen een ander paard, wat volgens mij ook alweer weg is, dat is allemaal wel netjes geregeld, neem ik aan?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:05

Jeetje waar haalt die verzekering het lef vandaan? om woedend de eigenaar te bellen dat de mannen en staart af is geknipt.

Het is toch jouw paard en dan mag je knippen wat je wilt, die verzekering heeft er niets mee te maken, dussss........... een heel vieze wereld, je koopt paard en betaald premies voor de verzekering en je hebt er niets over te vertellen over je eigen paard, want ze bepalen alles zelf.

Doeiiiiiiiiiiiiiiii voor mij nooooooit meer een verzekering hoor, of ga zelf mee en zie zelf met je eigen ogen dat ie daadwerkelijk dood is, dan pas is het goed.

Meegeven = geen zekerheid, zit je in onzekerheid.

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:15

Dit is 1 van de redenen dat ik mijn paardje als 'huisdier' heb verzekerd wat inhoudt dat ik 'm bij gebleke ongeschiktheid of bij inslapen niet aan de verzekering hoef over te dragen. Je betaald iets meer premie, maar je hebt zoveel meer zekerheid en dit soort horror scenarios wordt mijn paardjes en mij bespaard.
Ik hoop dat je nog wat kunt uitzoeken in deze zaak ook als is het een paar jaar terug.
Veel succes gewenst.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:33

Het paspoort moet inderdaad het paard naar de slacht vergezellen, aangezien de VWA-dierenarts op het slachthuis bij de levende keuring (die verplicht is voordat een dier geslacht mag worden) het paspoort na moet kijken op medicijngebruik, etc.

Ik vermoed dat het dier wel echt door het slachthuis is opgehaald, aangezien de verzekering je het nummer van een betreffende slachter gegeven heeft. Van de week toch even het bericht van het slachthuis afwachten, wie weet is het paspoort niet teruggestuurd en ligt het nog ergens in een la te verstoffen.

GoldieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:39

Pff heftig zeg, hopelijk is hij niet doorverkocht... Ik weet iig dat als ik een beest weg moet brengen er of zelf bij blijf tot overlijden of iemand waarvan ik weet dat ik hen/haar kan vertrouwen.
Ik hoop dat je nog kan achterhalen wat er daadwerkelijk met je paard is gebeurt :(:)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:46

tja........ helaas kwam dit heel veel voor.......

ik wil je sterkte wensen!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:19

Ninie schreef:
Dit is 1 van de redenen dat ik mijn paardje als 'huisdier' heb verzekerd wat inhoudt dat ik 'm bij gebleke ongeschiktheid of bij inslapen niet aan de verzekering hoef over te dragen. Je betaald iets meer premie, maar je hebt zoveel meer zekerheid.

Dat vind ik nou een nuttige tip. Ik wist niet dat dit kon, maar ga het zeker overwegen. Want ik moet er niet aan denken dat zoiets met mijn paardje gebeurd.