trailer-rit met warm weer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

itsmi

Re: trailer-rit met warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 14:50

transportbescherming heb je in principe alleen bij op- en afladen nodig..

Tijdens de rit zelf kan er weinig gebeuren. Als jouw paard dus rustig de trailer op- en afstapt zou ik (zeker met deze temperaturen) echt geen bescherming om doen!

Desnoods alleen met op- en afladen bescherming omdoen en tijdens de rit eraf halen ofzo.

@ MissyToseland, volgens mij is dat alleen bij zeer heftige files! Zoals de A12 waar een matrixbord omver getrokken was door een vrachtwagen met de laadklep nog omhoog. Dan staat het stil en kan je geen kant op, de vrachtwagens met veevervoer, (kippen, varkens, koeien, paarden e.d.) mochten toen over de vluchtstrook, maar onder begeleiding van politie. Zou het dus zeker niet zomaar zelf uitproberen!

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:54

esther1o1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 19:03

itsmi schreef:
transportbescherming heb je in principe alleen bij op- en afladen nodig..

Tijdens de rit zelf kan er weinig gebeuren. Als jouw paard dus rustig de trailer op- en afstapt zou ik (zeker met deze temperaturen) echt geen bescherming om doen!

Desnoods alleen met op- en afladen bescherming omdoen en tijdens de rit eraf halen ofzo.

@ MissyToseland, volgens mij is dat alleen bij zeer heftige files! Zoals de A12 waar een matrixbord omver getrokken was door een vrachtwagen met de laadklep nog omhoog. Dan staat het stil en kan je geen kant op, de vrachtwagens met veevervoer, (kippen, varkens, koeien, paarden e.d.) mochten toen over de vluchtstrook, maar onder begeleiding van politie. Zou het dus zeker niet zomaar zelf uitproberen!

in de trailer kan van alles gebeuren vorig jaar trapte ons paard openen het zij deurtje open terwijl die normaal niks doet en toen glee die uit en mocht die gehecht worden en dat was met peeskappen daarom hebben wij altijd transportbeschermers nu om

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:31

@ Esther: Tsja, je kan nooit met 100 % zekerheid zeggen dat er niks gebeurd in de trailer, maar als je paard normaal gesproken gewoon rustig op de trailer staat, zou ik in dit geval er wel voor kiezen om het risico te nemen. Wat jij noemt, gebeurd zelden.

Meeste kans op verwondingen is echt met op- en afladen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:48

hmm, nu zit ik er ook mee...

wij gaan morgen op vakantie en het wordt natuurlijk precies weer warmer...
zo lang we kunnen blijven rijden zie ik er niet zo'n probleem in, maar ik hoop echt dat we niet stil komen te staan...
ook voor onze hond, die moet achterin de bus, en daar kan het flink warm worden als we stil moeten staan...
in ieder geval maar water mee en niet te laat weg, en hopen dat we in 1x door kunnen toeren!

transportbeschermers gaan wel gewoon om in ieder geval, ik heb korte en daarin zal ze niet bezwijken van de hitte...
dekens liggen al ingepakt, daar ga ik haar morgen maar niet mee pesten... :D

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:26

Nouvel, misschien was je het al van plan, maar ik neem dan ook van die halve liter flesjes mee om water over het paard te gooien voor als je wel even stil komt te staan. Ik heb zo'n jerrycan met een kraantje, dan kan ik ze vanuit de achterbak vullen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:12

ja,we nemen sowieso een jerrycan water mee achterin de bus, en een aantal gevulde flesjes voor in de koeltas, hebben we in ieder geval wat bij ons voor 't geval dat...

paard zal wel goed blijven gaan, hoop dat het voor de hond niet warm wordt...
maar goed, kan 'm moeilijk thuis laten... :+