Tenen naar buiten draaien..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne94

Re: Tenen naar buiten draaien..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 08:56

ik heb niet precies alles gelezen,
maar vroeger had ik hier ook last van,
en wat ik toen deed was idd overdreven naar binnen,
maar dan ook
op de fiets je voeten in de ''rijhouding'' doen,
zo raak je er aan gewend om ze zo te houden
en op de fiets kan je goed zien en voelen hoe het moet ;)

xQuint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:36

Ik heb daar ook altijd last van, je moet je knieën gewoon wat naar binnen draaien, dan gaan je voeten vanzelf mee naar binnen. :)
En dan zij je knieën ook nog netjes tegen het zweetblad aangesloten.
Wat wil je nog meer :+

Ierseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:51

Ik denk wel dat veel mensen daar last van hebben hahah!Vaak helpen leren rijlaarzen toch ook wel... ten minste bij mij heeft het wel geholpen.. en iemand aan de zijkant die constant, tenen naar binnen hakken naar buiten riep... pfff lang oeffenen.. heeeeeel lang

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:32

Inderdaad iemand die continu 'Tenen naar binnen GEEN KAPSTOKKEN!' roept en er aan blijven denken.
Heb behoorlijke spierpijn in mn enkels gehad maar het heeft echt geholpen. En maar oefenen totdat je merkt dat je er niet meer op hoeft te letten en het beetje bij beetje vanzelf gaat.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:34

hier nog 1 die er last van heeft!
ik duw ze gewoon naar binnen voelt heel erg raar maar ze staan dan wel recht :)

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:35

Ik had het altijd ook verschrikkelijk en was er op een gegeven moment zo zat van dat ik extreem naar binnen ben gaan rijden, 1 keer en heb toen vreselijke spierpijn gehad van boven tot onder in mijn been. Ik had niet het idee dat het zou helpen maar na die ene keer heb ik nooit meer last gehad van tenen die als kapstokjes staan! :D

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:42

Ik heb het ook heel erg, maar dit ligt waarschijnlijk aan mijn heupen/bekken(ofzoiets?) want in het normale leven heb ik ook altijd last van mijn knieën etc ;) Maar goed ik probeer er ook op te letten en die truucjes hier ga ik ook eens proberen :D

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:45

Liekk schreef:
kaatjemuts schreef:
een truukje die ik heb geleerd is: je bovenbeen van het zadel halen, de spier die aan de binnenkant van je bovenbeen zit naar achteren drukken (au!) en dan je been, met je knie naar binnen wijzend, weer tegen het zadel aanleggen. Dit een paar keer herhalen en na een tijdje kun je door alleen je been van het zadel te halen, hak naar buiten drukken en weer tegen het zadel leggen, je tenen naar binnen krijgen en dan weer na een tijdje zijn je kapstokjes weg. Het is iets van de lange adem en je hebt wel wat spierpijn, maar het heeft zelfs mijn hardnekkige kapstokjes laten verdwijnen...

Heb net me les gehad en het truukje geprobeerd Werkte Super ! :D
Vraag me alleen af hoelang ik nog spierpijn zal hebben hahaha Heel erg bedankt :D!

hangt ervan af hoe fanatiek je het hebt geoefend ;)

_Fleurtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:29

Ooooh, ik heb hier ook zo'n last van!
Ik ben ook druk aan het oefenen, voelt heel raar en doet inderdaad zeer.
Maar ik wil geen kapstokken. :(

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:11

Ilse93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 18:05

Probeer goed je hakken omlaag te drukken(niet te overdreven natuurlijk:P) en vraag of iemand je helpt als het vaak tegen je gezegd wordt leer je het vanzelf wel af;) Kijk wel uit dat je er niet teveel op gaat letten waardoor je andere dingen gaat verwaarlozen(kan je daar ook weer opnieuw mee beginnen:P) en niet teveel naar je tenen kijken;)

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 18:07

Er heel bewust op gaan letten en beugels kopen die a-symmetrisch zijn en dus je voet al wat naar binnen zetten. Ik heb ze zelf en het werkt echt :o