Paard flipt tijdens het van de paddock halen, tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:13

astridklomp schreef:
Je hoeft niet persé sterk te zijn, als je maar op de juiste momenten goed reageert.....

Dat ligt toch echt aan het paard hoor. Sommige hebben een sterk iemand nodig. Die het zowel is als uitstraalt. En die uitstraling is waarschijnlijk belangrijker maar vervelend gezegt mannen stralen dat toch net wat vaker uit dan vrouwen. Maar goed hoeft niet maar je moet het uitstralen en dat hebben niet zo gek veel mensen.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:26

Maar dan bedoel je dat mannen meer kracht hebben om een paard onder controle te houden. Maar als een paard jouw niet als leider ziet kan zelfs de sterkste man een paard van 600 kilo niet tegenhouden. Wat wel zo is dat mannen vaak anders reageren als vrouwen, wat voor een paard meer als leiderschap gezien wordt. Maar dat heeft niet echt met kracht te maken. En mannen zijn vaak consequenter, en dat is ook erg belangrijk. Nee is nee en niet de ene keer nee en de andere keer iets toegeven (waar vrouwen nog wel eens de neiging toe hebben).

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:28

Sorry Tigra, ik lees niet goed zie ik nu (het is ook al bedtijd voor mij eigenlijk), maar jij zegt eigenlijk ongeveer wat ik ook zeg. :o
Ik denk dat ik nu maar naar bed ga voordat ik weer dingen ga herhalen :+

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 12:12

astridklomp schreef:
Ze is ook niet ongelukkig, ze vind de paddock gewoon niet leuk en wil er daarom gewoon snel uit. Dus het is dan normaal gedrag dat ze er snel uit wil, alleen mag ze dat niet, ze moet naar jou luisteren. Net zoals ze op de heenweg netjes naast jou moet lopen, met het opstappen stil moet blijven staan, enz. En dit hoeft dus niet met geweld, aan het werk zetten helpt echt, kost wel wat meer tijd dan grof geweld maar is wel paardvriendelijker. :D
Je moet met het aan het werk zetten echter wel kordaat en streng zijn, dramt ze of let ze nog niet op gewoon achteruit zetten. Maar niet gaan slaan of iets dergelijks, dat levert alleen maar meer weerstand op.

Zo zie ik het inderdaad ook, dankjewel! :)

Shivatjuh01

Re: Paard flipt tijdens het van de paddock halen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 12:14

Nou met mannen heeft ze 't niet zo, dus ik ga het gewoon eerst zelf proberen.
Ik ben (samen met de eigenaresse) degene die het toch moet doen uiteindelijk.
En het fijnste is dan als je het zelf voor elkaar hebt gekregen,
dan duurt 't maar wat langer voor we resultaat boeken..

In ieder geval iedereen bedankt voor zijn tips en meningen..