ambre schreef:Pfff,dan ga ik echt alleen in de winter jureren!
Maar beetje gelijk hebben ze wel:ruiters in jas=jury in jas.
Jammer genoeg heb je het als jury niet altijd voor het zeggen wat betreft zomertenue.
Sorry, maar ruiters in jas=jury in jas is wel erg kort door de bocht. A: wij zijn geen deelnemer maar official, dus appels en peren vergelijken, en B: wij zitten uren in de auto of jurykamer en de ruiters hoeven alleen 2x7 minuten hun jasje aan.
Kijken jullie wel eens buiten het paardenwereldje? Volleybal, scheidsrechter broek en witte trui of polo, spelers in sporttenue. Zwemwedstrijden: officials in lange broek en polo, deelnemers in zwembroek of badpak, en ga zo maar door.
Natuurlijk kun je sporten niet 1 op1 vergelijken, maar het valt me op dat in de dressuur er wel erg vaak over kleding geleuterd wordt, terwijl het volgens mij om de proeven moet gaan.
Wat mij betreft mag elke ruiter gelijk met ingang outdoor seizoen zelf bepalen of het jas of zomertenue wordt. Ongeacht de temepratuur. Wel graag allemaal het zelfde aan: witte polo of bloese/overhemd. Eenheid van tenue geeft een rustig beeld, zodat de aandacht volledig naar de prestatie te paard kan gaan.
Te zot voor woorden eigenlijk..
Die bewaar ik voor thuis