Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sjolvir schreef:Gelukkig blijkt dat ik het al die tijd goed heb gedaan, dank u instructie!!!
De logica blijft over en zo moet het dus ook gereden worden.
Suzanne F. schreef:Na je afwenden heb je echt geen heel stuk over tot D.
Je rijdt de wending, houdt stelling en brengt dan de schouder voor en neemt mee in het appuyement.
Eerst rechtrichten en dan pas inzetten zorgt bijna altijd voor een slordige inzet en je maakt het jezelf onnodig lastig. Het moet vloeiend gaan. Het gevaar van achterhand-voor is dan ook groot. Vanuit een rechte lijn appuyeren is altijd eerst schoudervoor zetten en dan meenemen. Zodra je eerst rechtstelt wordt een rommelig slingerend geheel.
setteke schreef:Ik zeg niet, dat als je bij A afwendt op de rechterhand, dat er dan geen zijgang komt rechtsom, maar dat je je paard eerst moet rechtrichten voor de gevraagde zijgang. En rechtrichten is rechtuit, dus geen gekrul meenemen vanuit de rechterwending. Hoe moeilijk ook.

Suzanne F. schreef:Ik heb het even nagevraagd en het is: Het paard moet OVER DE BENEN een moment recht zijn.
Dus de stelling mag behouden blijven, dat is ook het netste. Anders is het paard gesteld, recht en weer gesteld.