Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Daar werken we naartoe

Tat_jana schreef:misschien wel heel raar van mij,, MAAAR waarom iets doen wat het paard niet wil ?
het paard doet toch ook niet iets dat jij niet wil ?
Tat_jana schreef:misschien wel heel raar van mij,, MAAAR waarom iets doen wat het paard niet wil ?
het paard doet toch ook niet iets dat jij niet wil ?

Tat_jana schreef:over het stukje vertrouwen is een goed punt, maar waarom dan toch in het water willen als het vertrouwen er al niet is ?
Cassidy schreef:Ik geef je tot op zekere hoogte gelijk. Maar als ik mijn paard een opdracht geef, wil ik toch echt dat hij hem uitvoert. Stel je nu eens voor dat je een grote buitenrit gemaakt hebt en je komt een beekje tegen. Daar moet je doorheen, je kunt ook een omweg maken van 50 kilometer om de dichtsbijzijnde brug te gaan gebruiken, maar het is al laat, het wordt al donker, en er komt onweer aan. Het enige wat het paard moet, is even door een klein beekje. Wat ga je doen? Wat ga je van je paard vragen? Ga jij echt die omweg van 50 km maken, met het risico op een compleet uitgeput paard (als hij het al overleeft) of duw je even door? Hoe hard ga je worden? Is het niet fijn als het paard er gewoon doorheen gaat? Dat het doorlopen van een beekje, of een grote plas tot de standaard opvoeding van een paard hoort?
venga schreef:Mijn paard heeft het 'geleerd' door langs de waterlijn te stappen, en al wijkend er een pasje in het lopen. Dan natuurlijk flink belonen.
Er waren wel altijd andere paarden bij die wel het water in stapten.
@ Tat_jana, dat is een heel andere discussie. Ik zie ook wel eens paarden die niet in de trailer willen, of die niet netjes naar hun ruiter willen luisteren op wedstrijd... Als de ruiter denkt van ja, dat wil het paard niet, dan kun je ze het beste in de wei houden, en er niet mee gaan sporten.

Jozaa schreef:Tat_jana schreef:over het stukje vertrouwen is een goed punt, maar waarom dan toch in het water willen als het vertrouwen er al niet is ?
Nou dan wil ik hem dus eerst dat vertrouwen geven, ik zal hem nooit het water in dwingen. Als hij het water in gaat wil ik dat dat volledig uit hem komt, maar met de hulp van mijn vertrouwen wat ik aan hem geef.
de rest is ze altijd in voor een lolletje dus waarom persee het water in als het niet hoeft

Tat_jana schreef:venga schreef:Mijn paard heeft het 'geleerd' door langs de waterlijn te stappen, en al wijkend er een pasje in het lopen. Dan natuurlijk flink belonen.
Er waren wel altijd andere paarden bij die wel het water in stapten.
@ Tat_jana, dat is een heel andere discussie. Ik zie ook wel eens paarden die niet in de trailer willen, of die niet netjes naar hun ruiter willen luisteren op wedstrijd... Als de ruiter denkt van ja, dat wil het paard niet, dan kun je ze het beste in de wei houden, en er niet mee gaan sporten.
ik kan nu oftopic gaan op deze reactie, maar kan ook even zeggen dat het een heel andere discussie is over een paard in de topsport, daar heb ik namelijk ook mijn mening wel voor klaar staan maar die willen we vast niet horen in dit topic

Tat_jana schreef:dat vindt ik al een goeie gooi in de richting.
wat ik deed als mijn paard niet wilde knipte ik er een touw aan en ging zelf rommelen in het water voor afkoeling. niks geen dwang, paard werdt alleen nieuwsgierig en kwam jahwel met de pootjes te water.
van 1 weet ik gewoon dat ze het echt niet wil.. en dat laat ik lekker zode rest is ze altijd in voor een lolletje dus waarom persee het water in als het niet hoeft
Tat_jana schreef:dat vindt ik al een goeie gooi in de richting.
wat ik deed als mijn paard niet wilde knipte ik er een touw aan en ging zelf rommelen in het water voor afkoeling. niks geen dwang, paard werdt alleen nieuwsgierig en kwam jahwel met de pootjes te water.
van 1 weet ik gewoon dat ze het echt niet wil.. en dat laat ik lekker zode rest is ze altijd in voor een lolletje dus waarom persee het water in als het niet hoeft
Cassidy schreef:We hebben hier genoeg beekjes, en genoeg bruggen over beekjes, dus de volgende brug is niet zo ver...
We gaan vreselijk offtopic, maar Tat_jana, misschien kun je onderstaand topic even doorlezen:
[RT-D] "Mijn paard kan niet met zweep gereden worden."
Als jouw paard panisch reageert op bijv. die zweep, zou je daaraan gaan werken of het probleem omzeilen?
Als je paard bang is voor een brievenbus of een vuilnisbak, neem jij die kilometer lange omweg op de koop toe, of wil je dat het paard er langs gaat?
Of het nu een beekje is, een vuilnisbak of een brievenbus, het blijven symptomen en tekenen van gebrek aan vertrouwen, opleiding van je paard en inzicht van de ruiter....