Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
IMJ schreef:Kan ook echt paniek zijn hoor!
Als je het verschil ziet dan kan je ermee aan de slag.
Mijne heeft ook vaak gehangen. Was echt angst. Ik ben ook heel langzaam weer begonnen met vastzetten. Zoals eerder beschreven met een longeerlijn om de buis heen (op de poetsplaats bij ons). Met 1 hand hield ik de lijn vast, met de andere poetste ik hem. Als ie ging hangen, liet ik het touw vieren.
Langzaam aan begon hij het vertrouwen weer te winnen.
Nu staat ie weer vast. Ik moet het wel in de gaten houden. Je kan bijvoorbeeld niet je borstels voor hem op de grond gooien, dan kan ik weer van voor af aan beginnen.
Wanneer het een aangeleerd trucje is... afstraffen. En naar voren jagen (dmv trap of tikje) kan ie echt wel hebben hoor! Kijk is hoe ze met elkaar omgaan. Van een tik van jou gaat ie echt niet dood hoor! Sowieso is dat een respect-ding en je kan er gevaarlijke situaties mee voorkomen.
trimmer schreef:zorg dat je een halster of gevlochten touw waarvan je halster maakt die niet knapt als ze dan een paar keer gaan hangen en merken dat geen succes oplevert houden ze er vanzelf mee op tenzij er een reden voor is dat ze gaan hangen dit is onze ervaring met belgen en als die gaan hangen hangt er wat hihi
? 
Elise95 schreef:Je zou hem ook gewoon los kunnen zetten in z'n stal.