hangen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

trimmer

Re: hangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:53

zorg dat je een halster of gevlochten touw waarvan je halster maakt die niet knapt als ze dan een paar keer gaan hangen en merken dat geen succes oplevert houden ze er vanzelf mee op tenzij er een reden voor is dat ze gaan hangen dit is onze ervaring met belgen en als die gaan hangen hangt er wat hihi

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:10

mijn pony hangt niet, denk dat hangen eigenlijk vooral een opvoedprobleem is.
immers, als het de eerste keer dat het gebeurd afgestrafd wordt zou het paard weten dat het niet mag en het afleren

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:21

Kan ook echt paniek zijn hoor!
Als je het verschil ziet dan kan je ermee aan de slag.
Mijne heeft ook vaak gehangen. Was echt angst. Ik ben ook heel langzaam weer begonnen met vastzetten. Zoals eerder beschreven met een longeerlijn om de buis heen (op de poetsplaats bij ons). Met 1 hand hield ik de lijn vast, met de andere poetste ik hem. Als ie ging hangen, liet ik het touw vieren.
Langzaam aan begon hij het vertrouwen weer te winnen.
Nu staat ie weer vast. Ik moet het wel in de gaten houden. Je kan bijvoorbeeld niet je borstels voor hem op de grond gooien, dan kan ik weer van voor af aan beginnen.

Wanneer het een aangeleerd trucje is... afstraffen. En naar voren jagen (dmv trap of tikje) kan ie echt wel hebben hoor! Kijk is hoe ze met elkaar omgaan. Van een tik van jou gaat ie echt niet dood hoor! Sowieso is dat een respect-ding en je kan er gevaarlijke situaties mee voorkomen.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:24

IMJ schreef:
Kan ook echt paniek zijn hoor!
Als je het verschil ziet dan kan je ermee aan de slag.
Mijne heeft ook vaak gehangen. Was echt angst. Ik ben ook heel langzaam weer begonnen met vastzetten. Zoals eerder beschreven met een longeerlijn om de buis heen (op de poetsplaats bij ons). Met 1 hand hield ik de lijn vast, met de andere poetste ik hem. Als ie ging hangen, liet ik het touw vieren.
Langzaam aan begon hij het vertrouwen weer te winnen.
Nu staat ie weer vast. Ik moet het wel in de gaten houden. Je kan bijvoorbeeld niet je borstels voor hem op de grond gooien, dan kan ik weer van voor af aan beginnen.

Wanneer het een aangeleerd trucje is... afstraffen. En naar voren jagen (dmv trap of tikje) kan ie echt wel hebben hoor! Kijk is hoe ze met elkaar omgaan. Van een tik van jou gaat ie echt niet dood hoor! Sowieso is dat een respect-ding en je kan er gevaarlijke situaties mee voorkomen.

sorry misschien niet helemaal goed uitgelegd, uiteraard kan het paniek zijn.
maar als het echt uit ondeugd is en er vanaf het begin alleen maar: hoo lief paardje dan ga je natuurlijk de verkeerde kant op...

Tassie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:41

trimmer schreef:
zorg dat je een halster of gevlochten touw waarvan je halster maakt die niet knapt als ze dan een paar keer gaan hangen en merken dat geen succes oplevert houden ze er vanzelf mee op tenzij er een reden voor is dat ze gaan hangen dit is onze ervaring met belgen en als die gaan hangen hangt er wat hihi

dit werkt niet altijd mijn merrie trok haar hele halster aan stukken dan .ik ging vaak op de spuitplaats staan waar ze los kon staan dan .maakte ik gewoon de keting dicht kon ze er ook niet af .

jilverbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 00:36

ten eerste, waarom zet je in godsnaam je paard aan een hek vast? heb je niet in de stal of ergens iets waar je paard aan vast kan. bijv dat hij aan twee kanten vast staat weetjewel.
dan gaat die ook neit hangen als t goed is..
ten tweede, t heeft zeker geen zin om naar dikke halfuur later hem aan te gaan pakken :') ?
pak hem aan op het moment dat hij iets fout doet..

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 08:24

Je zou hem ook gewoon los kunnen zetten in z'n stal.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 09:26

RT--> OPG

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 09:31

Elise95 schreef:

Daar los je het niet mee op, dat is het probleem uit de weg lopen. Als het uit angst voort komt, moet je het weer heel rustig aan opbouwen, dus niet gelijk helemaal vast zetten. Als het ondeugd is, zou ik je pony gewoon een trap onder ze pens geven zodra die gaat hangen!

jilverbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:48

Elise95 schreef:

dat heeft idd geen zin, als ik dat bij mijn pony zou doen.
gaat hij rondjes in zijn stal lopen en met de kont draaien..
zet hem beter gewoon vast (:
maar wel aan iets fatsoendelijks..

xFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:15

een koeienband schijnt ook heel erg goed te helpen daarvoor, die krijgen ze haast niet stuk. en dan een aantal touwen eraan vast maken dat de druk zich kan verdelen. succes! ;)