Jury bepaald vrijwillig afgegroet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 16:32

Geen idee hoe dat werkt.
Anderen hebben wel aangeraden om toch nog een klachtenbrief naar de KNHS te sturen( ook een jurylid )

En zover ik weet is er nooit een KNHS vertegenwoordiger daar

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:33

Als er geen vertegenwoordiger aanwezig is, vervult de laatste jury de functie van vertegenwoordiger. Protest aantekenen is dus ALTIJD mogelijk.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:33

Ik zou er ook niet blij mee zijn dat een jury dat voor me beslist, die beslissing zou ik gewoon zelf willen nemen.
Maar met onderstaande opmerking erbij snap ik al helemaal niet waarom die jury dat besliste, want als jij never nooit op verlies kon komen, alleen met allemaal nullen op de onderste 5 onderdelen zat je dus zonder die 5 onderdelen al zowat aan 150 punten? Dan had je nog bijna winst kunnen rijden, of overdrijf je dan een beetje :D
orienta schreef:
Ik zat trouwens niet op een verlies punt dan had ze me allemaal 0en onderin moeten geven

Ik neem tenminste aan dat er geen enkele jury is die voor jou bepaalt dat je vrijwillig afgegroet hebt als je op weg bent om ergens in de 160 punten uit te komen.....

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:35

orienta schreef:
Roxx schreef:
Het mag niet, maar ik denk dat de jury het met goede bedoelingen heeft gedaan. Heeft ze de laatste vijf te rijden onderdelen niet meer gepunt of de laatste vijf punten op het protocol?

Vanaf dat punt heeft ze niet meer gepunt en er stond geen commentaar op het protocol

Wat voor cijfers had je op die eerste 18 onderdelen dan? Je zat toch niet na 18 onderdelen al op 150 punten (omdat je zegt dat een verliespunt alleen mogelijk was als die laatste onderdelen een 0 waren geweest)? Ik kan me toch eigenlijk niet voorstellen dat je op die eerste onderdelen goede cijfers hebt gescoord, helemaal niet gezien het commentaar dat ze je heeft gegeven. Blijkbaar vond de jury het dusdanig slecht gaan dat je wel op een verliespunt afstevende en wilde ze je dat besparen.

Feit blijft wel dat de jury dit niet had mogen doen en dat commentaar altijd netjes en onderbouwd moet zijn.

Stiekem ben ik wel een beetje benieuwd naar de andere kant van het verhaal.........

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 16:35

Ik zat nog op 165 tot dat punt
wellicht iets overdreven ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:35

Fitzroy schreef:
Als er geen vertegenwoordiger aanwezig is, vervult de laatste jury de functie van vertegenwoordiger. Protest aantekenen is dus ALTIJD mogelijk.

Hmm beetje raar als je een klacht in wilt dienen over een jurylid als er bv maar 1 aanwezig is.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 16:37

Roxx schreef:
Wat voor cijfers had je op die eerste 18 onderdelen dan? Je zat toch niet na 18 onderdelen al op 150 punten (omdat je zegt dat een verliespunt alleen mogelijk was als die laatste onderdelen een 0 waren geweest)? Ik kan me toch eigenlijk niet voorstellen dat je op die eerste onderdelen goede cijfers hebt gescoord, helemaal niet gezien het commentaar dat ze je heeft gegeven. Blijkbaar vond de jury het dusdanig slecht gaan dat je wel op een verliespunt afstevende en wilde ze je dat besparen.

Feit blijft wel dat de jury dit niet had mogen doen en dat commentaar altijd netjes en onderbouwd moet zijn.

Stiekem ben ik wel een beetje benieuwd naar de andere kant van het verhaal.........

In het begin zevens en zessen daarna ging het naar 5e en 4en en af en toe een 3

Silly1972

Re: Jury bepaald vrijwillig afgegroet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:38

hmm zo slecht is dat nog niet eens joh

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 16:38

Nogmaals:

Ik zie iedere wedstrijd als een leerervaring en zou dan graag als ik dat wil mijn proef uit willen rijden en commentaar erbij zien wat het desbetreffende jurylid er niet correct aan vind.

op 2 punten commentaar en vervolgens voor mij bepalen dat de proef vrijwillig beeindigt is vind ik not done

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:40

Maar dan is het toch niet zo heel raar dat de jury dacht dat het richting verlies zou gaan? Als de cijfers steeds lager worden en het er op lijkt dat door de spanning de laatste onderdelen ook richting de drie gaan?

Ik snap je boosheid best, met name als er dingen zijn gezegd die jij niet gepast vindt, maar ik denk echt dat de jury je voor een verliespunt heeft willen behoeden, niet wetende dat jou een verliespunt niets uitmaakt.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 16:40

Fitzroy schreef:

Oke dat wist ik niet
Ik was sochtends aan de start dus had ik dan smiddags bij de andere jury kunnen doen inderdaad

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 16:41

Roxx schreef:
Maar dan is het toch niet zo heel raar dat de jury dacht dat het richting verlies zou gaan? Als de cijfers steeds lager worden en het er op lijkt dat door de spanning de laatste onderdelen ook richting de drie gaan?

Ik snap je boosheid best, met name als er dingen zijn gezegd die jij niet gepast vindt, maar ik denk echt dat de jury je voor een verliespunt heeft willen behoeden, niet wetende dat jou een verliespunt niets uitmaakt.

Ik heb daarna vriendelijk gevraagd wat zij vond wat er aan schort.
Als ik dan te horen krijg dat ik maar een ander paard moet kopen of deze kalmerende middelen moet geven en zij wel even op het protocol zet wat ze er van vind en er niets op staat dan kan ik daar met mijn pet niet bij nee

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:42

Lijkt me logisch, Orienta. Toch vind ik wel dat je er op de wedstrijd zelf werk van had moeten maken.
Het staat je uiteraard vrij een klachtenbrief in te dienen, maar ik vraag me echt af wat de KNHS er mee gaat doen.
Persoonlijk vind ik het not done dat het ene jurylid het andere zo openlijk afvalt.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:46

TS je had de jury die van de andere ring kunnen verzoeken er melding van te maken op het formulier :j Dan was de jury waarschijnlijk op rapport gesteld nu kun je er wel een klachtenbrief aan wijden, maar er staat mij bij dat je klachten altijd direct op de dag van de wedstrijd bij het secretariaat moet melden.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 16:47

Het andere jurylid is zeer correct gebleven en heeft alleen gezegd dat hij/zij het commentaar heeft gehoord hier het niet mee eens was en mij alleen maar heeft geprobeerd op te peppen voor de 2e proef

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 16:48

miep1979 schreef:
TS je had de jury die van de andere ring kunnen verzoeken er melding van te maken op het formulier :j Dan was de jury waarschijnlijk op rapport gesteld nu kun je er wel een klachtenbrief aan wijden, maar er staat mij bij dat je klachten altijd direct op de dag van de wedstrijd bij het secretariaat moet melden.

Is wel bij het secretariaat gemeld

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:48

losstaand van het feit of je goed of slecht gereden hebt, denk ik niet dat een jury in jou plaats mag beslissen dat je afgroet.
Ik dacht altijd dat ze dan moesten bellen, je dan de keuze geven of als ze echt vonden dat het rotslecht of gevaarlijk was, uitsluiten...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:51

Ik begrijp van je dat het andere jurylid je heeft geadviseerd een klachtenbrief te schrijven uit je eerste post? Dat vind ik niet echt een handige zet.

Maar om weer even ontopic te gaan: het mag niet en in die zin heb je helemaal gelijk dat je er wat mee doet. Alleen achteraf lijkt het me niet zo zinvol als op de wedstrijd zelf.

Ik denk dat het handig zou zijn als iedere wedstrijdruiter eens de reglementen zou doorlezen. Dan weet je wat je te doen staat in dit soort situaties.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 16:58

Daar heb je opzich gelijk in Fitzroy maar had niet verwacht dat dat eens nodig zou zijn

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:06

Ik zou wel een klacht indienen. Een jury moet niet denken dat ze alles kunnen maken.

Een vriendin ging laatst schrijven bij een jury. Komt er een haflinger in de ring. Zegt die jury. Zet maar alvast een 5 bij de uitgestrekte draf en galop. Dat kunnen ze toch niet...

Gelukkig zijn er ook veel goede juryleden!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:07

ervaring uit de ... hand? of duim.....

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:17

Jeetje wat belachelijk. Ik zou gelijk een brief sturen naar de KNHS. Kans is groot dat je daar geen reactie op krijgt maar ik zou echt hels zijn in jouw geval en ze net zo lang schrijven/bellen/mailen tot ik een reactie had. Al rijd je enkel 3-en, dan nog betaal jij toch gewoon startgeld om je proef uit te rijden en beoordeeld te worden? Als iemand op een brute manier zijn paard rond schopt of op andere manieren paard-onvriendelijk bezig is dan kunnen ze die persoon gerust uitsluiten, jammer alleen dat dát soort jury-ingrijpen heel erg zeldzaam is.....................

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:21

ja kan nu niets meer.
je hoort een officieel protest in de dienen tot uiterlijk een half uur na het bekend maken van de eind uitslag.
aan het oordeel van de jury kun je niets doen, du je cijfers.
in dit geval is er een reglementaire fout gemaakt en daar kun je wel protest voor indienen. echter wel in het tijdsbestek zoals beschreven.
echter als mens met normen en waarden is het jurylid wel in de fout gegaan en kun je haar (haar?) er altijd op aanspreken.
maar het blijft moeilijk. zeker zonder federatievertegenwoordiger, aangezien het jurylid die dag al die functie overneemt.
maar protest moet je echt eerder indienen. nu niet meer. daar doen ze niets meer aan bij de knhs.
je kan voor een evt. volgende keer, ik hoop het niet voor je, het klachtenformulier downloaden van de knhs site.
besef wel dat je altijd een borgsom dient te betalen. ik meen dat dit veertig euro is.
dat de jury in dit geval fout zat, staat buiten kijf. helaas zijn het ook mensen. zowel vriendelijke als onvriendelijke mensen. net zoals er vriendelijke en onvriendelijke ruiters zijn.
maar ik maak uit je verhaal op dat je netjes hebt gereageerd en de eer aan jezelf hebt gehouden.
jury zat fout. punt. of ze nou heeft willen helpen of niet. de keuze was ten alle tijden van en voor jou
dat kan iedereen zeggen wat ze willen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:52

Frantic schreef:
ervaring uit de ... hand? of duim.....

Als je het over mij hebt, dan komt het uit de hand.
Rare vraag dan ook als je goed had gelezen... :+

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:58

Dat is vreemd.

Bij ons op de wedstrijd onlangs had een ruiter vrijwillig afgegroet. Ze hoefde nog maar een paard onderdelen. De jury heeft de onderste punten ingevuld en nog wat opbouwend commentaar gegeven.

Dat vind ik nu klasse. Het was een jury op leeftijd. Maar echt heel fair. Zo kan het dus ook.