Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Ik spuit onder het rijden wel in, maar heb toch het idee dat ik meer tegen vliegen moeten sprayen als tegen dazen. 

IKbenEllen schreef:Dazenbulten zijn vrij groot Ireen
Ireen_ schreef:IKbenEllen schreef:Dazenbulten zijn vrij groot Ireen
Ze zijn ook wel groot, ca 3-4 cm. Ik heb geen idee of ze van dazen komen, maar het lijken me wel insectenbulten aangezien ze er zomaar zitten en na 2 a 3 dagen weer weg gaan. Ze heeft een paar keer zo'n bult gehad op verschillende plekken op haar lichaam.
Ik heb altijd zo graag weer in het oosten willen wonen (kom uit twente), maar als ik dit zo hoor blijf ik maar lekker aan de kust
IKbenEllen schreef:Ik wil maar zeggen, je paard hoeft er helemaal niet allergisch voor te zijn, de bulten zijn van nature vrij groot. Mijn paard z'n borst leek maand geleden ineens wel een wasbordje, zo hobbelig.
Nee ik bedoel ook niet echt allergisch zoals iemand allergisch kan zijn voor wespensteken, maar dat ze er bulten van krijgt. De meeste paarden krijgen er geen bulten van, vinden ze alleen irritant. Mijn pony werd ook regelmatig gestoken maar kreeg nooit bulten.