Jureren/punten krijgen op naam?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bertie

Re: Jureren/punten krijgen op naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:46

ohw, het werk op het voorterrein en de prestatie in de ring..
Dat kan een wereld van verschil zijn!
Een jurylid beoordeelt alleen wat er tijdens de proef wordt getoond.
Helaas, soms.
Wat dat betreft hebben we nu meer ruimte om als official bij wedstrijden op te treden, zelfs al ben je niet in functie.

De combinaties 'beroerd-op-het-voorterrein' zijn bij juryleden natuurlijk wel bekend, en er wordt ook over gesproken. We houden echt niet van dat soort ruiters, maar als er in de ring dan toch een goede proef wordt neergezet heb je als jurylid geen keus.
Ik heb het zelf ook wel gezien: een paard op het voorterrein dat van ellende niet weet waar het z'n voeten moet zetten. In de ring krijgt het paard eindelijk rust. Resultaat een winstpunt. Om van te huilen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 13:26

bertie schreef:
ohw, het werk op het voorterrein en de prestatie in de ring..
Dat kan een wereld van verschil zijn!
Een jurylid beoordeelt alleen wat er tijdens de proef wordt getoond.
Helaas, soms.
Wat dat betreft hebben we nu meer ruimte om als official bij wedstrijden op te treden, zelfs al ben je niet in functie.De combinaties 'beroerd-op-het-voorterrein' zijn bij juryleden natuurlijk wel bekend, en er wordt ook over gesproken. We houden echt niet van dat soort ruiters, maar als er in de ring dan toch een goede proef wordt neergezet heb je als jurylid geen keus.
Ik heb het zelf ook wel gezien: een paard op het voorterrein dat van ellende niet weet waar het z'n voeten moet zetten. In de ring krijgt het paard eindelijk rust. Resultaat een winstpunt. Om van te huilen.

Dat vind ik een goede zaak! Ook voor de paarden die achteraf nog even worden 'bijgewerkt' trouwens.
Ach weet je, je komt soms gewoon rare verschijnselen tegen op wedstrijd ;)
En vaak kan ik er om lachen, soms kan ik het naast me neerleggen, en soms begin ik me af te vragen, waarom?? Vast een vraag die je jezelf beter niet kan stellen, maargoed ik denk gewoon teveel. Één voordeel heb ik, naarmate de klasse waarin ik start hoger wordt, komt het toch steeds minder voor.
En ik snap trouwens ook wel dat je er als jury weinig aan kan doen als je een combi in de ring krijgt die door jaren sprokkelwerk eindelijk M of zelfs Z mag starten...zag er gisteren ook weer een :x Daar kreeg ik medelijden met de jury...je zal het voor je neus krijgen zeg.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:38

_Esther_87_ schreef:
Daar kreeg ik medelijden met de jury...je zal het voor je neus krijgen zeg.

Ja, je kunt als jurylid behoorlijk cynisch worden. :o
Ik heb daarom ook geen enkele moeite om duidelijk te jureren. Goed is goed en mag gepunt worden, en als het echt niet goed is heb ik geen probleem als de combinatie op een verliespunt uitkomt. }>
Uiteindelijk blijft het toch om het paard gaan, en niet om het ego van een ruiter of amazone.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:53

Wat een gezeur.
Ten eerste weet je of je goed rijdt en het een winstpunt waardig is.
En dan bedoel ik niet net een winstpunt.
Ten tweede zijn het vaak juist die mensen die zo zeuren, die iedere keer dus niet die bijna winstpunt halen en jaloers zijn op ruiters/amazones die of een erg goed paard hebben en of erg goed kunnen rijden.
Jury's vergissen zich echt niet hoor!
Er rijden ontzettend veel krukken in de rondte die er eigenlijk helemaal nog niet thuis horen.
Je start in een bepaalde klasse, als je je paard minimaal een klasse verder in training hebt. De mensen die net een winstpunt halen, horen er eigenlijk nog niet thuis op het wedstrijdveld. Dan eerst verder trainen thuis. Je gaat op concours als je zeker weet, dat je samen met je paard, er ruim voldoende kan scoren. Dat er eens een keertje wat fout gaat, waardoor je punten tegen vallen, niet erg, maar verder moet je super zeker zijn.
Juryleden.....punt ze!!!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:07

@Ts: ik snap je helemaal :D
Wat jij je nu afvraagt, is iets wat mij vorig jaar voor het eerst is opgevallen bij ons in de regio :(:) .
Ik rij zelf wedstrijd maar ben een nobody ;) : geen bekende naam, geen stal, niet al vanaf jongs af aan gereden bij een ponyclub of rijvereniging (zodat je doorgroeit met de juryleden!), krijg niet van een bekende landelijke ruiter (hier uit omgeving) les oid . En daar heb ik vrede mee!
Vorig jaar heb ik voor het eerst met de selecties hier mee gereden en idd ik heb een aantal keren erg verbaasd gekeken naar de uitslag :?
Voorbeeldje: Rijden er 15 combie's een proef ,die echt uit bokken, uitglijden, staken, niet durven galoperen / middendraf (ivm slechte ondergrond + weer), uit de ring komen . 2 onbekende ruiters niet, die reden braaf z'n proefje zonder fouten oid en die stonden onderaan :o?

Inmiddels zijn we (ja, ook hier zijn er een aantal, die jouw mening delen) er aan gewend dat tijdens deze wedstrijden het alle kanten uit gaat en kunnen we er ook wel hartelijk om lachen :=
Maar het blijft wel raar :Y)

(en voordat ik nu weer alle jury's over me heen krijg: Ik ben geen Anky en train bij lange na niet zo veel, heb het paard niet en ik wil dat niet eens. Ik rij gemid. 1 x per maand een wedstrijd dat nu 1,5 jaar lang (muv half jaar ivm breuk mijzelf),heb nu 2 wedstrijden in m1 gereden met 4 wp's. Dus ik vind dat super <3 )
Ook ik deel Ts d'r inzicht en ik hoef toch echt niet op iemand jaloers te zijn :Z

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:58

Ja hoor hier is dat ook.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:03

Evelienepien schreef:
Ik rij zelf wedstrijd maar ben een nobody

Tsja, als jij jezelf ook als een nobody presenteert in de ring dan is het logisch dat punten uitblijven. Als je al geneens in jezelf geloofd waarom zou een jury dat dan wel moeten doen?

Evelienepien schreef:
niet al vanaf jongs af aan gereden bij een ponyclub of rijvereniging (zodat je doorgroeit met de juryleden!)

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord; 'doorgroeien met de juryleden'? Wat versta je daaronder en welk voordeel moet dat volgens jou opleveren?

(ter info: ik geef echt de voorkeur aan juryleden die ik niet ken en die mij niet kennen. Een oud-instructrice van mij is ook jurylid en als ik bij haar in de baan moet rijden.... Zij weet precies wat mijn zwakke punten zijn :+ )

Evelienepien schreef:
2 onbekende ruiters niet, die reden braaf z'n proefje zonder fouten oid en die stonden onderaan

Braaf is niet altijd goed. Braaf is vaak: zonder stelling/buiging/impuls/verzameling... Wat men vaak bestempeld als 'braaf' zijn meestal combi's die zonder enige sjeu hun proefje doorsloffen. Dat zijn van de 5-jes proeven; het is het allemaal net niet. En bij 30 x een vijf kom je op 150 punten uit.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:21

jasmijn78 schreef:
Tsja, als jij jezelf ook als een nobody presenteert in de ring dan is het logisch dat punten uitblijven. Als je al geneens in jezelf geloofd waarom zou een jury dat dan wel moeten doen?

En als je ff verder had gelezen, las je dat ik in 2 wedstrijden 4 wp's in M1 heb gereden (en pas 1 jaar bezig ben) dus waar heb je het over? (misschien ff in profiel spieken, dan zie je hoe ik rij voordat je oordeel velt dat nergens over gaat enne ... beter lezen ;) )

jasmijn 78 schreef:
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord; 'doorgroeien met de juryleden'? Wat versta je daaronder en welk voordeel moet dat volgens jou opleveren?

Stel, je bent als 8 jarige bij de ponyclub begonnen. Vervolgens groei je door naar de rijverening (landelijk), vervolgens kent iedereen je in de buurt (tenminste zo is dat hier) en kent iedereen je dus nog! En dan valt het dus wel (hier dus) op dat die namen (ookal hangen ze onder de buik van hun paard bwv) hier dus bij vooral de oudere jury's (en die hebben we hier nog veel) vaak scoren. Diegene, die toen commandanten, jury's, zelf ruiter waren groeien dus letterlijk ook mee. Dat versta ik eronder :)*

jasmijn78 schreef:
Braaf is niet altijd goed. Braaf is vaak: zonder stelling/buiging/impuls/verzameling... Wat men vaak bestempeld als 'braaf' zijn meestal combi's die zonder enige sjeu hun proefje doorsloffen. Dat zijn van de 5-jes proeven; het is het allemaal net niet. En bij 30 x een vijf kom je op 150 punten uit.

Klopt maar zoals je ook al kon lezen, durfde de rest, niet te galoperen / middendraf , halsttrekken uit angst dat horsies konden uitglijden. Als je dat leest, kun je zelf wel invullen dat als je zo voorzichtig rijdt, de dingen die jij vooropstelt daar dus helemaal ontbraken :D En dan hebben we het dus nog niet over het bok, steiger, staken en uit de ring vliegengedeelte gehad. maar ja, 1 verschil; ik heb het met eigen ogen gezien en jij niet :(:)

Dus ik hoop dat mijn visie nu wat duidelijker voor je is :D

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:29

Evelienepien schreef:
En als je ff verder had gelezen, las je dat ik in 2 wedstrijden 4 wp's in M1 heb gereden (en pas 1 jaar bezig ben) dus waar heb je het over?

Ik stelde het meer in het algemeen... Zie ook mijn eerdere posts... Ik zou nooit van mijzelf zeggen dat ik een nobody ben. Ik ben ik, en zolang ik een paard heb, lekker oefen, naar de wedstrijd kan en mijn inschrijfgeld betaal heb ik er net zoveel te zoeken als een ander. ik vind het getuigen van een slechte mentaliteit als je jezelf als 'nobody' bestempeld tenopzichte van anderen.

Evelienepien schreef:
Stel, je bent als 8 jarige bij de ponyclub begonnen. Vervolgens groei je door naar de rijverening (landelijk), vervolgens kent iedereen je in de buurt (tenminste zo is dat hier) en kent iedereen je dus nog! En dan valt het dus wel (hier dus) op dat die namen (ookal hangen ze onder de buik van hun paard bwv) hier dus bij vooral de oudere jury's (en die hebben we hier nog veel) vaak scoren. Diegene, die toen commandanten, jury's, zelf ruiter waren groeien dus letterlijk ook mee. Dat versta ik eronder

Ik vind zo'n therorie echt complete onzin. Zoals ik al eerder stelde: met dressuur heb je nu eenmaal te maken met een bepaalde mate van subjectieviteit. Als je daar niet tegen kunt, kun je beter gaan springen. Tegenover jouw theorie staat de mijne: Als je wordt beoordeeld door iemand die jou niet kent, die niet met je is 'doorgegroeid' kan dat ook voordelen opleveren, namelijk dat diegene niet weet wat jouw zwakke punten zijn en meer onbevooroordeeld naar je verrichting kijkt. Zo zijn er overal voor- en nadelen bij te bedenken. de ene keer werkt het in je voordeel, de andere keer in je nadeel. Maar wat mij betreft blijft als een feit boven water staan dat als je je paard ECHT goed voor elkaar hebt je onder aan de streep echt je punten wel krijgt. Het zijn degene bij wie het (nog) net-niet voor elkaar is die wisselende punten krijgen. En daar kan ik zelf over meepraten; mijn ene paard is nog niet helemaal bevestigd op Z niveau. De ene jury straft bepaalde dingen harder af dan de andere. Daardoor kan ik op 1 wedstrijd gemakkelijk 22 punten verschil hebben tussen de ene en de andere proef. Ik weet waaraan ik moet werken, en als ik dat voor elkaar hebt zal het wel weer constanter worden. Dat is altijd nog zo geweest.

Evelienepien schreef:
maar ja, 1 verschil; ik heb het met eigen ogen gezien en jij niet

Maar hoe waardevol en objectief is jouw waarneming? Natuurlijk vind jij jouw iegen oordeel de beste. Maar dat vind die jury ook, en andere omstanders hebben misschien weer een ander oordeel, en die vinden ook dat zij gelijk hebben. (maar natuurlijk ga jij hierop reageren met dat alle omstanders het juist met jou eens waren) Dus wie spreekt de waarheid? Dat valt hier vanachter de PC en puur en alleen obv wat jij te zeggen hebt niet te (objectief) beoordelen.

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:42

dressuur is nu eenmaal een jurysport.
Misschien moet je zelf misschien maar jury worden, dan krijg je ze vast wel eens voor de kiezen. Mensen die boos worden omdat je volgens hen niet goed hebt gejureerd.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:51

Naarmate iemand beter leert rijden begrijpt hij/zij ook beter of iets goed is of minder goed.
Daar kunnen zomaar een aantal jaren overheen gaan, ook al rijdt iemand M of Z.
Het probleem is (en zal ook wel blijven) dat mensen nog niet weten hoeveel er nog te leren valt. :)

Mijn onderschrift is er niets voor niets, ik hoop er jury-klagers mee aan het denken te zetten. :+

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:37

bertie schreef:
Naarmate iemand beter leert rijden begrijpt hij/zij ook beter of iets goed is of minder goed.
Het probleem is (en zal ook wel blijven) dat mensen nog niet weten hoeveel er nog te leren valt. :)

Mijn onderschrift is er niets voor niets, ik hoop er jury-klagers mee aan het denken te zetten. :+

Luister, ik ben het volledig met je eens. Vandaar dat ik in allereerste post ook gezegd heb dat ik totaal niet te klagen heb :D .
Het enige wat ook weer hier na boven komt is: iemand meent iets te hebben geconstateerd (ts) en vraagt meningen hierover. Vervolgens geven mensen hun bevindingen en worden ze gezien als jury-klagers :? en door sommige wordt zelfs geadviseerd om zelf jury gaan worden of te gaan springen :o?
Waarom? zijn jury's heilig dan???? :wave: jury's zijn ook mensen, die met z'n ogen knipperen of voorkeuren hebben :(:) . Maar dat mag niet blijkbaar gezegd worden :x
Dus bij deze sorry :oo

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:31

volgens mij krijgen mensen in het A-kader noot lager de 70% hoe slecht ze ooit rijden dat kan gewoon niet
maar ik vindt dat dat wel moet kunnen.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:12

Evelienepien schreef:
bertie schreef:

Luister, ik ben het volledig met je eens. Vandaar dat ik in allereerste post ook gezegd heb dat ik totaal niet te klagen heb :D .
Het enige wat ook weer hier na boven komt is: iemand meent iets te hebben geconstateerd (ts) en vraagt meningen hierover. Vervolgens geven mensen hun bevindingen en worden ze gezien als jury-klagers :? en door sommige wordt zelfs geadviseerd om zelf jury gaan worden of te gaan springen :o?
Waarom? zijn jury's heilig dan???? :wave: jury's zijn ook mensen, die met z'n ogen knipperen of voorkeuren hebben :(:) . Maar dat mag niet blijkbaar gezegd worden :x
Dus bij deze sorry :oo

Gelukkig zijn juryleden heel gewone mensen. :)
Het lijkt me eigenlijk dat er vaak langs elkaar heen wordt gepraat omdat het kader waarin iets gezegd wordt kan verschillen.
Als iemand in algemene termen praat bijvoorbeeld kan iemand anders daarop reageren met een incidenteel geval.
Dat is appels met peren vergelijken.
Juryleden zijn altijd zelf ook ruiter (geweest). Die kennen die kant dus net zo goed als wie dan ook.
Maar niet alle ruiters zijn ook juryleden, en dat zorgt ervoor dat het perspectief vanwaaruit iets wordt gezegd verschilt
Natuurlijk heb ik ook gedacht (toen ik ruiter was) dat sommige Namen anders gepunt werden. Nu ik jurylid ben weet ik wel beter.
En toen ik als ruiter (ok, amzone) wat langer meeliep kwam ik er achter dat ik zelf nog niet die vaardigheden had die ik graag had willen hebben, en die zo'n Naam al wel had. Een Naam moet wel verdiend worden - elke proef opnieuw. :)

Jurleden weten hoe het is om ruiter te zijn - is dat wederkerig?

edi: typo's :o
Laatst bijgewerkt door bertie op 01-08-10 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:16

+:)+ jij verwoord het precies!!!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:33

Ik dacht toen ik bij de pony's reed ook zo. Maar nu denk ik wel anders. Ik ga regelmatig mee schrijven en wil over aantal jaar ook zelf de jury cursus gaan doen.
De meer bekendere namen hier bij ons in de regio maken van een slechte/ middelmatige proef als nog een redelijke proef omdat ze hun figuren netjes rijden, op de bordjes rijden en zelf rustig blijven. Dit scheelt voor zover ik gezien heb al een stuk! De meesten raffelen hun proef af als 1 onderdeel fout gaat bij wijze van spreke.
Als je zelf een aantal keer Z of nog hoger hebt gereden weet je op een gegeven moment ook hoe je je proeven moet rijden. Professionele ruiters zijn veel meer wedstrijd gericht bezig als ons.
Het lijkt misschien zo of de jury diegene voortrekt. Maar ga maar eens bij die proef kijken, 9 van de 10 keer rijdt die ruiter die proef zo netjes af dat je de jury echt gelijk moet geven.

Daarbij vind ik ook wel dat het vaak op de jury afgeschoven wordt als een ruiter zijn punten te laag vindt. Maar dit terzijde ;)

Mijn 'ogen' zijn echt open gegaan toen ik mee ging schrijven. Ook dat met die 6-jes jury. Dat ligt niet aan de jury, maar aan de ruiter. Zulk soort dingen zie je echt alleen als je mee gaat schrijven.. Ook zie je dan bv. pas hoeveel ruiters eigenlijk de figuren niet goed maken.
Sinds ik regelmatig mee ga schrijven rij ik mijn proeven stukken neter en beter. Ik let nou op bepaalde dingen waar ik vroeger nooit op lette.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:48

Vandaag had ik een Naam in de Z2, en het ging niet goed. Toch bleef hij onverstoorbaar en met een grote grijns rijden. Liet zich nergens door uit het veld slaan, en kon daardoor elk onderdeel opnieuw neerzetten.
Hij had geen goede punten, want de proef was niet goed genoeg, met teveel spanning en fouten. Maar hij heeft zijn verlies wél beperkt weten te houden!
Klagen hoor je deze ruiter nooit, hij weet precies waar het goed gaat en waar niet.
Dát kenmerkt het rijden van iemand met Naam.

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:19

Als het lastig word tussen 2 combi's word er gewoon gekozen uit welk paard ze mooier vinden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 12:58

Ja natuurlijk...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:16

Of je pony of paard rijd, als je een nette proef rijd in welke klasse dan ook en je paard loopt ontspannen over de rug, netjes in de aanleuning, recht en vanachteruit dan verdien je in elke proef een winstpunt of meer, wat mij wel regelmatig opvalt is het feit dat een aantal jury's, vooral in de B/L, niet ziet dat een paard in de krul getrokken loopt en dat is jammer, voor de ontwikkeling van de ruiter( denkt goed bezig te zijn) en het paard/pony.
Als deze mensen vervolgens echt goede jury's tegenkomen dan zijn ze stomverbaasd over de lage punten en heeft inderdaad de jury het gedaan.
Andersom worden de mensen die hun dier wel voor elkaar hebben vaak niet genoeg beloont voor wat ze laten zien omdat sommige jury's dus niet het verschil kunnen zien, jammer.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:51

SyhaxDesy schreef:
Als het lastig word tussen 2 combi's word er gewoon gekozen uit welk paard ze mooier vinden.

Ja hoor. Vertel eens hoe je dat moet doen? Daar zou ik iets van kunnen leren! :)
Toch maar misschien ALLE proeven tegelijkertijd laten uitvoeren, zou dat dan DE oplossing zijn?

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:09

bertie schreef:
SyhaxDesy schreef:

Ja hoor. Vertel eens hoe je dat moet doen? Daar zou ik iets van kunnen leren! :)
Toch maar misschien ALLE proeven tegelijkertijd laten uitvoeren, zou dat dan DE oplossing zijn?

Je op t gegeven moment toch echt een 2e en 1e plaats maken hoor.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:33

Ah. Dat is interessant. :)
Stel je voor: om 8:10 start combinatie A.
En om 11:45 start combinatie B, die eigenlijk niet zo veel voor A onder doet. Of .. misschien wel ex aequo uitkomt.
Moet ik dan nog weten hoe het paard van A er (meer dan DRIE uur geleden) uitzag?
Eerlijk gezegd weet ik dat op zo'n moment helemaal niet meer. :)
Want er gaan zo'n 30 tot 40 combinaties op een ochtend of middag 'door'.
Als jurylid vergelijk je geen combinaties met elkaar, maar geef je punten voor dat wat je op dat moment ziet.
Hoe ervarener het jurylid, des te meer hij of zij weet welk cijfer bij welke kwaliteit van verrichting hoort. Het 'mooi' vinden van een paard is helemaal niet aan de orde.
Ik zie op je profiel dat je 11 jaar bent. Het is heel leuk om een keer bij een jurylid te gaan schrijven. Ik weet zeker dat je het superleuk zult vinden!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:40

ik heb in totaal ong. 6 jaar wedstrijd ervaring toen ik een keer met mijn eigen pony de 1ste keer M1 startte was er iets niet goed met mijn zadel waardoor zij erg veel druk kreeg op haar rug (ik had nooit eerder gehad met haar het begon plotseling op die wedstrijd) nou goed ik me proef in, ze had een soort tik in haar hoofd, trok haar hoofd telkens 1 kant op alsof ze een klap kreeg zeg maar. De proef verliep dus niet goed ik kreeg dus een minpunt. Later vroeg mijn moeder of het nou echt zo slecht was, ja zegt ze het zag er niet uit, tot ze zag wie mijn vader was, niet dat mijn pa beroemd is ofzo maar zij hielp toen de tijd met sinterklaas organisatie (mijn pa speelt sint) en toen zij ze OH maar ik wist dat het JOU dochter was?!? dus met andere woorden als ik dat had geweten had ik ze geen minpunt gegeven.

en ja hoor de volgende wedstrijd bij haar bijna 3 winstpunten!!

bij een jurylid schrijven is idd heel erg leuk en je steekt er veel van op!

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:05

bertie schreef:
Ah. Dat is interessant. :)
Stel je voor: om 8:10 start combinatie A.
En om 11:45 start combinatie B, die eigenlijk niet zo veel voor A onder doet. Of .. misschien wel ex aequo uitkomt.
Moet ik dan nog weten hoe het paard van A er (meer dan DRIE uur geleden) uitzag?
Eerlijk gezegd weet ik dat op zo'n moment helemaal niet meer. :)
Want er gaan zo'n 30 tot 40 combinaties op een ochtend of middag 'door'.
Als jurylid vergelijk je geen combinaties met elkaar, maar geef je punten voor dat wat je op dat moment ziet.
Hoe ervarener het jurylid, des te meer hij of zij weet welk cijfer bij welke kwaliteit van verrichting hoort. Het 'mooi' vinden van een paard is helemaal niet aan de orde.
Ik zie op je profiel dat je 11 jaar bent. Het is heel leuk om een keer bij een jurylid te gaan schrijven. Ik weet zeker dat je het superleuk zult vinden!

Ma ooh man, omdat jij het nooit doet weet je dat het nooit gebeurt?
Jaah, tuurlijk!
Ken 3 jury's en alle 3 is het bij hun zo.
Kun je wel tegen mij gaan zeiken hierover maar als ik weet dta het bij hun zo is is dat zo, dat het niet zo bij jou is is dat zo.
Maar waarom PERSE commentaar, het is gewoon zo punt.