Verhuren 2-paards trailer aan stalgenoten, hoeveel vragen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Appieee

Re: Verhuren 2-paards trailer aan stalgenoten, hoeveel vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:22

Ik zou 30 euro doen, bij ons op stal betaal je 12 euro voor een dag huur van een tweepaardstrailer.
Zeker als het bekenden van je zijn is 30 euro denk ik een hele redelijke prijs. :j

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:09

Ik zou er inderdaad ook gewoon een vergoeding voor vragen, vind ik niet meer dan normaal eigenlijk.

Hier merk ik dat de prijzen heel erg verschillen. De een vraagt € 10,- per dag en de ander € 25,-.
Ligt er denk ik ook aan in welke staat de trailer is, hoeveel kilometer er mee gereden gaat worden etc.

En € 25,- vind ik eigenlijk helemaal niet teveel als je incidenteel eens een trailer leent/huurt. Je hebt verder zelf geen aanschafkosten, stallingskosten, verzekering, onderhoud en dergelijke te betalen.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 10:36

Bedankt allemaal voor de reacties en ook de Pb's, ik ga alle goede tips meenemen! :)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:49

Stel er gebeurdt iets en dan?
Dan stel je je stalgenootje aansprakelijk en die zegt: ik ben verzekerd, maar vaak valt het niet onder een verzekering als je het kan zien als een vriedendienst (ook al betaald ze er iets voor).
Dan is het bedrag te hoog en zegt zij/hij: ik kan het niet betalen of ik wil het doen op afbetaling e.d...........
Voordat je dit doet, ongeacht aan wie, controleer je verzekeringsvoorwaarden of dit er onder valt, stel er gebeurdt iets.
Vraag dit ook na bij degene die hem meeneemt, dat gedonder wil je niet hebben (ongeacht vriendin of kennis).

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:56

ElCamino schreef:
Hmmm....ik zou hem helemaal NIET uitlenen !!!!
Ze kunnen hem gewoon huren bij een verhuurbedrijf en die doen ook niet moeilijk bij schades etc, daar betaal je borg voor.

Zul je net zien dat er weer wat stuk is als hij terugkomt...sluitingen stuk, schot of zijkant kapot, een keer met 2 paarden op een stoeprand en blijkt na een half jaar je as krom te zijn en je banden verkeerd afslijten (daar kom je pas later achter namelijk)......Of je wilt daarna zelf weg en je stekker is stuk....verlichting....en de dader ligt altijd op het kerkhof...
En zie óók van vrienden / kennisssen maar eens geld te beuren als er iets kapot is..

Nee, ik leen mijn dure zelf bijeengespaarden zelfgekochte trailer niet uit, óók niet aan beste vrienden.

Wat ik wél doe : ze tegen betaling wegbrengen en ophalen. Dan rij ik zelf, ik weet wat er mee gebeurt en reken gewoon mijn kosten.

Helemaal mee eens ! ik laat mijn trailer elk jaar grondig nakijken bij de garage, alle eventuele mankementen worden opgeheven, alles gesmeerd e.d. Zit er niet op te wachten dat iemand anders schade toebrengt. Je bent niet gedekt door verz. als je je trailer verhuurd!

Noodgevallen is iets heel anders, een wildvreemde krijgt mijn trailer nog mee als er een paard met koliek naar de DAP moet worden vervoerd.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:53

Stalgenootjes (wij staan op een kleinschalige stal met ongeveer 10 rijpaarden) kunnen onze trailer gewoon lenen zonder iets te betalen. ;) Ze moeten even bellen en als ik dan geen wedstrijd heb geven we de sleutel.

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:41

Ik mag de trailer van mijn stalhouder gebruiken zolang ik m maar in originele staat terugbreng. Maak ik brokken, dan moet ik de kosten voor reparatie zelf betalen (wat volledig logisch is ! )

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:45

volgens mij hebben wij eens 35 € betaald. voor stalgenootjes (geen vrienden dus) zou ik 15 a 20 € vragen denk ik. as je meer met die mensen hebt dan alleen stalgenootjes zou ik niks vragen.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:51

hier in de buurt betaal je rond de 25 tot 35 per dag voor een 1 1/2 of een 2 paards.
en bij 1 zelf 42 euro en bij sommige betaal je 12.50 per dag deel.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:49

Wij betalen dus niks, maar de mensen zelf gebruiken de trailer ook amper. Als wij hem een keer gebruiken, en we komen erachter dat er iets stuk is ( bijvoorbeeld het kenteken lampje) word dat door ons gemaakt.

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 06:38

ElCamino schreef:
Hmmm....ik zou hem helemaal NIET uitlenen !!!!
Ze kunnen hem gewoon huren bij een verhuurbedrijf en die doen ook niet moeilijk bij schades etc, daar betaal je borg voor.

Zul je net zien dat er weer wat stuk is als hij terugkomt...sluitingen stuk, schot of zijkant kapot, een keer met 2 paarden op een stoeprand en blijkt na een half jaar je as krom te zijn en je banden verkeerd afslijten (daar kom je pas later achter namelijk)......Of je wilt daarna zelf weg en je stekker is stuk....verlichting....en de dader ligt altijd op het kerkhof...
En zie óók van vrienden / kennisssen maar eens geld te beuren als er iets kapot is..

Nee, ik leen mijn dure zelf bijeengespaarden zelfgekochte trailer niet uit, óók niet aan beste vrienden.

Wat ik wél doe : ze tegen betaling wegbrengen en ophalen. Dan rij ik zelf, ik weet wat er mee gebeurt en reken gewoon mijn kosten.

Een goede kennis van mij verhuurt trailers... komen best vaak met meestal kleine schade terug... achertlicht kapot... deukje hier en daar... schade die men heeft moeten zien... en mensen melden het niet altijd uit zich zelf he...

Een goed onderhouden Bockman... zou ik niet zo maar uitlenen...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 07:00

Kijk je wel dat ze een auto ervoor zetten, die een 2-paards trailer mag trekken met 2 paarden. Veel auto's zijn niet geschikt voor een 2-paards trailer. Buiten dat het je een vette bekeuring oplevert, levert het ook gevaarlijke situaties op.