buitenrijden in zijn achteruit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MaritB

Re: buitenrijden in zijn achteruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:33

dat komt toch op hetzelfde neer wanneer jij er naast gaat lopen?

brenniejsaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 08:29

Dit probleem heb ik ook gehad de eerste keren met mijn pony! liep telkens achteruit en kreeg hem ook niet meer voorwaarts! Als ik been gaf, ging hij alleen maar harder achteruit en mn teugels had ik gewoon los gegooid! Maar toen is hij een keer achteruit gaan lopen op een klein zandpad, en daarnast was een veld met mais. Maar dat veld lag ongeveer 40cm lager. Dus hij liep daar achter uit en liep zo ineens daar naar beneden, Daar is hij toen best wel van geschrokken en sinds dien doet hij het nooit meer :+

Arriverderci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:05

Ik zou buiten ook niet afstappen. Ooit gedaan toen mijn paard ergens niet langs wilde. Nou 600 kg draaide zich ineens om en ging er vandoor. Je hebt niets meer te houden als ze echt niet willen. Altijd erop blijven zitten is mijn motto. Mijn paard ging ook altijd oncontroleerbaar in d'r achteruit. Op gegeven moment ontdekt dat als ik haar in haar achteruit ergens langs stuurde het wel ging. Ze was op een gegeven moment kampioen achterwaarts lopen.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:01

Ik heb niet alle tips gelezen, maar zag al wel ergens voltes rijden. Ik heb dit ook met een paard gehad. op bepaalde punten wham in z'n achteruit (zelfs koppie onder de sloot in). Kreeg toe nde tip om voltes te gaan rijden en dit op de plaats uit te bouwen naar achtjes. Op die manier kwam ik metertje bij metertje verder. Dan was ze het zo zat liep ze weer verder. 100 m verder opnieuw na een paard dagen was het probleem opgelost. Geen zweep of iets nodig gehad. alleen maar domweg voltes en achtjes maken. (wel oppassen met evt verkeer natuurlijk)

Succes!

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 09:14

die van mij doet het ook, maar niet uit angste maar uit koppigheid! ze doet het ook als ze niet van de binnen naar de buitenbak wil! en als je dr dan stil wil zetten of op en volte of dergelijke dan gaat ze steigeren! ja wat moet je dan nog doen! als ze begint met steigeren is de enige optie nog vooruit slaan...maar dat durf ik op het erf wel maar buiten niet!

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 11:31

dat ernaast lopen dat vertik ik echt heb veel minder te zeggen en normaal gesproken gaat ze overal langs af zonder enig omkijken. Ik heb het al in zijn achteruit geprobeert dat werkt dus niet :( en heb de voltes ook maar geprobeert maar ze begint op het moment ook gewoon te stijgeren...nou weet ik het echt niet meer...volgens mij probeert ze me echt uit...gewoon kijken hoever ze kan gaan of ze heeft gewoon geen zin want het is niet iedere dag zo...ik ga ook nooit alleen naar buiten dus daar kan het ook niet aan liggen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:34

Dan even iemand anders er op die het wel op kan lossen :o

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:35

RT-P >> BRT

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:38

ik het de achteruit truc ook eens toegepast bij mijn merrie, die wilde een tunneltje niet in, dus hup in z'n achteruit. Halverwege het tunneltje draaide ik haar om en toen was ze overdonderd en liep vrijwillig de goede kant op het tunneltje uit :D
Alleen waren daar van die werklui bezig bovenop dat tunneltje en die stonden een beetje raar te kijken :+

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 22:04

pff gisteren dezelfde aanstellerietis in de bak...allen maar achteruit oeeh alles is eng(staat altijd buiten in de bak en dan is er niks aan de hand)...morgen les we zien wel...stijgeren en op dur kont gaan zitten in dur achteruit...allemaal nieuw...zelfs teugels los en been helpt niet

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:10

als ik het zo lees is het toch iets van testen ze verteld dat er eerst niks aan de hand was, dus zou op zeker niet afstappen dan geef jij toe......zou idd de rondjes proberen of net zolang achteruit tot ze het zat word, en dan juist net nog een paar passen erbij doen.
achteruit is onnatuurlijk en vind paard echt niet leuk dus is ook een soort straf.

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 22:16

frangelica schreef:
als ik het zo lees is het toch iets van testen ze verteld dat er eerst niks aan de hand was, dus zou op zeker niet afstappen dan geef jij toe......zou idd de rondjes proberen of net zolang achteruit tot ze het zat word, en dan juist net nog een paar passen erbij doen.
achteruit is onnatuurlijk en vind paard echt niet leuk dus is ook een soort straf.

ja da uitproberen denk k dus zeker ook...ma gisteren ging een vriendin van mij erop en daar deed ze t ook bij...achteruit lukt niet buiten doet ze niks gaat ze stijgeren en in de bak komt ze omhoog alsk t aan dur vraag