Gevoelige neus

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: Gevoelige neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 15:47

ik heb het geprobeert...die naaimachine, maar echt...geen goed idee, als ist maar omdat dat ding uit het jaar kruik komt

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:44

Volgens mij is ie ook te koop zonder oren? Zag er laatst zo eentje staan zonder oren, maar waar dat was, geen idee ! ;)

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:51

mijne heeft ook zo'n roze neus en ik heb zelf een oplossing bedacht. Aangezien al die neusflapjes alleen de bovenkant bedekken en mijn paard z'n hele mond roze is, verbrandde hij nog. Hij heeft nu zijn halster om en ik heb een katoenen doekje aan zijn halster gemaakt. Dit werkt echt perfect. daarnaast smeer ik zijn neus ook nog gewoon in met zonnebrand factor 50 en watervast. Mocht ie z'n halster afgooien en toch wat verbranden, smeer ik er snachts calendula (oid) op van dr. vogel, werkt ook super.

zefier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 01:57

BlueStar schreef:
Ik had gisteren ook zo "spookje in het land" gekocht van harryhorse maar s
lol ik die bijna omdoen bij een groot paard. Helaas dus geen optie.

Weet iemand waar deze dingen te koop zijn voor pony's? het gaat om een welsh en jaarling haflinger halstermaat pony.
Voor nu blijf ik druk doorsmeren, en een neusflapje met deze dagen. Maar het hele hoofd van de halflinger uit de zon is beter. Hij heeft zo dun velletje dat het donkere op zijn hoofd ook verbrand.

ja bij http://euro-horse.nl/eurohorse/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=103&Itemid=32
van mini/veulen tot draft.

EmptyWords schreef:
heb je toevallig een foto waar je de oren er af hebt? ik heb ook zo'n masker voor overgeloeligheid, werkt super, maar die oren zijn te groot, ziet er niet uit! :')

oren waren bij dit masker makkelijk eraf te halen. gewoon het stiksel los maken.

Afbeelding

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:51

@ zefier
Dank je wel. Hier zou ik durven bestellen aangezien ik haar al eens ergens heb gezien om een zadel aan te meten. Ik ben met internet bestellen altijd bang dat het mis gaat.

fiewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:47

vraagje, heb je de cape in maat L of XL, want mijn paard heeft een aardig groot hoofd ^^"

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:14

zefier schreef:
Heb zelf ook een paard met witte neus en oog en heb zelf dit jaar het masker van cashel. Dit is zeker een aanrader. Dit masker is 70% uv werend, en je hebt geen halster nodig.
Is bij eurohorse te koop.

Afbeelding

heb trouwens zelf de oren er af gehaald haha

Ik heb dit masker ook, alleen besteld zonder oren :D
Werk erg goed bij mijn merrie.

Je moet trouwens wel opletten als je zelf lapjes aan een halster gaat maken. Want als ze water drinken en het lapje wordt nat, dan kunnen ze in de neusgaten gaan zitten.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:12

Uiercreme in de zon??? Werkt als bak en braad... Niet slim.

Smeer dan sudocreme, dat heeft een sunblock.

fiewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 00:34

okay, thanks voor de tip

Michiel2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:53

Een vliegenmasker is een oplossing. Of proberen het paard te kalmeren en rustig te krijgen. Dit doe je door hem te aaien. Eerst in de nek en dan langzaam naar het hoofd toe. Kijken hoe ie reageert en dan steeds verder proberen. Uiteindelijk zul je zien dat ie z'n hoofd omlaag doet en het allemaal wel goed vind. Uiteraard direct belonen met wat lekkers als ie z'n hoofd omlaag doet en het laat aanraken.

Het zal niet snel gaan, maar met geduld en vaak oefenen kan het wel goed komen!

Michiel2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:54

_janet_ schreef:
Uiercreme in de zon??? Werkt als bak en braad... Niet slim.

Smeer dan sudocreme, dat heeft een sunblock.

Uierzalf gebruik ik ook al 2 jaar (zie ander topic) en werkt perfect. Sindsdien geen verbrande neus meer gehad, terwijl ie de hele dag op de wei staat.

xxtamaarxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:10

Misschien iets in de bak of wei zetten waardoor ze onder kan schuilen in de schaduw! :). En anders gewoon de hele dag door insmeren met zonnebrand en babyolie

Juu-lie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:10

Voor mijn pony gebruik ik een speciaal zonnenetje wat ik
aan het halster bevestig. Dit kun je gewoon bij de paardensportwinkel
kopen. Als het al te laat is smeer ik haar in met zwitsal aftersun.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:15

Blijven oefenen. Bij mijn tinker werkte die zonnebrand niet.. ik doe er nu al jaren iedere dag een dikke laag sudo creme op en dat werkt perfect ;)
Die van mij vind het lapje maar niks en sloopt hem binnen een dag :+

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:38

IenIBos schreef:
Safe in Sun is een goed product om te gebruiekn tegen zonnebrand, maar het is uit de handel genomen , het wordt niet meer verkocht. Echt heel erg jammer want het werkt perfect.

Heb nog even geïnformeerd maar daar is niks over bekend.
Ze staan nog gewoon in de winkel :j

En zijn echt een aanrader :)