verschrikkelijk bang veulen wil niet uit stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sietara

Re: verschrikkelijk bang veulen wil niet uit stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:39

idd lekker bij gaan zitten en dan je aandacht ergens aan besteden maar wel het veulen in de gaten houden!
Toen ik mijn paard net had kon niemand haar vangen, ging in de wei kijken naar ZEER intresant gras:D duurde niet lang voor ze naast me stond... ben toen heel hard weg gerend en een 100 meter verder op gaan gras bekijken, binnen een halve minuut stond ze verbaast naast me. geen problemen meer gehad daarna:D

Succes en Sterkte! en doe AUB voorzichtig!!!

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 09:14

Ik hoop dat je een beetje een band met het veulen kunt opbouwen. Ik snap inderdaad ook niet wat sommige mensen met dieren moeten.
Heel veel suc6! Ik hoop dat ik hier binnenkort kan lezen dat je haar mag borstelen.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 00:05

pff op stal met dit weer, wat een lastige situatie zeg, als je het paard buiten zet, word het de keer erna weer drama met binnenhalen, maar binnen is ook niet ideaal, een stukje afzetten zodat ze zelf de tijd krijgt om buiten te komen kijken is misschien wel een goed idee, verder veel bij haar in de buurt komen, geef haar wat eten, ga bij haar zitten, en probeer vooral de eigenaar over te halen het veulen te verkopen, vind het echt niet normaal

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:17

wat paarden vaak ook heel lekker vinden zijn gedroogde camilleknoppen.
Dat geeft ook nog eens een rustig gevoel en ruikt ook zo lekker.
Misschien als je dat in je hand houd en er gewoon bij gaat zitten dan zal ie vast es komen ruiken.

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 19:22

Bedankt voor alle tips:D ik ga er zeker iets mee doen

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 21:22

Nou het is gelukt :D :D :D Heb het paardje geknuffeld en gelokt met muslie :D en nu staat ze lekker bij haar vriendjes op de wei.. elke dag ga ik even kijken gaat heel goed :D Eindelijk..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:23

Fijn dat hij nu iig buiten staat. Succes verder...

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:24

Fijn om te horen!!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:00

De veulens bij ons komen helaas ook niet altijd veel in handen. Zorg dat je met minimaal 2 personen bent, drijf hem snel in een hoek en ga achter hem staan, dicht er tegen aan. dan vasthouden bij de hals-borst en zo naar buiten duwen, eerst veulen en dan merrie er ook achter aan. Veulen gewoon op die manier naar de wei of bak begeleiden.. Weet niet hoe oud het veulen is? Want als ze wat ouder en dus al sterker zijn kan dit gevaarlijk zijn. Maar wij doen dit altijd zo en werkt tot nu toe erg goed!