Holle rug ruiter, tips / oefeningen om deze boller te maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Holle rug ruiter, tips / oefeningen om deze boller te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:02

Niet mee eens. Blijven roepen heeft geen zin, ze moet eerst leren hóe de rug bol te maken ;)
Dan is het ook nog zo dat de spieren in de rug wss wat verkort zijn, door het holtrekken van de rug, die moeten langer worden. De buikspieren moeten sterker worden, de schuine buikspieren moeten sterker worden, om het lichaam verticaal goed te ondersteunen. De lage rugspieren moeten getraind worden, want ik denk zomaar dat die momenteel zo slap zijn als aan vaatdoek.
Dit hele verhaal vraagt een heel gerichte training, en dat zonder een goede fysiotherapeut willen doen is vragen om (ernstige) blessures. Je gaat een houding die er al jaren en jaren inzit, ingrijpend veranderen namelijk.

xAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:10

ik heb het zelf nl. ook gehad
en ben er zelf ook weer gewoon vanaf
gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:11

Dan zul jij het minder extreem hebben gehad als de TS ;)

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:15

ik heb het zelf ook
ben nu op een sport gegaan (fitnes,bodypump)
waardoor ik rechter begin te lopen
ook moet je voor je gevoel het botje naar je navel brengen
ookwel je buik in houden, of je buikspieren aanspannen heel goed voor
je rug en je krijgt erook nog eens buik en kontspieren van +:)+ *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:18

Bodypumpen is leuk, hè?

Je leert inderdaad veel beter bewegen als je krachtsport doet, je zult wel moeten, anders krijg je blessures. Maar door de spierontwikkeling vraagt je lichaam er ook om :)

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:20

jaa heel leuk, we moeten alleen misschien stoppen omdat er te weinig aanmeldingen zijn is kidspump

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:23

Oh, dat zou jammer zijn :(:)

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 17:41

RT-P >> RUI

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:36

Je kan het zelf ook doen zegt mijn moeder die fysio is

Rixt

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:40

Mijn dochtertje van 7 heeft er aanleg voor en zit om die reden op ballet. Ze leert daar haar buikspieren goed aanspannen, waardoor haar rug rechter wordt. Mijn man tobt er ook mee en die heeft laatst een zadel met een behoorlijk vlakke zitting uitgeprobeerd, waar hij automatisch al beter op ging zitten. Hij heeft een Silhouette geprobeerd en hij zat goed op dat zadel! Mijn dochter heeft een soortgelijk zadel. Vaak is een zadel met een heel diepe zit nogal dwingend in je houding en als je al 'hol' bent wordt dat in de hand gewerkt.
Heb je al eens een lesje centered riding overwogen? Die kunnen je een hele riedel aan oefeningen geven te paard om je rug te beteren! Een aanrader!
Succes, want een holle rug breekt je op meer punten op. Mijn man hoeft niet te denken aan een slentertochtje, want zijn rug gaat daar behoorlijk zeer van doen. Tot zijn 20e had ie nergens last van, maar daarna brak het hem op. Dus serieus nemen zou ik zeggen!

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 07:14

Ik trek ook vaak mijn rug hol, mijn instructrice zegt dan dat ik mij moet voorstellen dat er een ballon tussen mijn handen
en mijn buik zit die niet stuk mag gaan, dat helpt wel wat voor mij.
Verder is zo'n yoga bal een goed idee, daar ga ik nu ook mee beginnen op aanraden van fysio ;)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:25

Ik heb ook ontzettend last van een holle rug, pas had een meisje van mijn stal foto's gemaakt. Op een aantal foto's wilde hij best wel lekker lopen, alleen echt niet dat ik ze ergens op zet, aangezien ik vind dat ik er echt heel beroerd op zit met die holle rug.

Probeer nu achter de computer ook met een niet holle rug te zitten, alleen dat doet pijn. :') Heb het idee dat ik mijn rug nu heel bol heb, kijk ik in de spiegel.. is 'ie eindelijk recht..