Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
blauwdruifje schreef:heb trouwens wel eens gehoord dat afstappen helemaal geen slecht idee is. ik ken iemand die dat ook doet en toch hele fijne buitenritten maakt.
door af te stappen onderbreek je de spanning wel even en zit je tenminste niet gefrustreerd op je pony. zo kun je zelf ook even rustig worden.

Miss_Malfoy schreef:blauwdruifje schreef:heb trouwens wel eens gehoord dat afstappen helemaal geen slecht idee is. ik ken iemand die dat ook doet en toch hele fijne buitenritten maakt.
door af te stappen onderbreek je de spanning wel even en zit je tenminste niet gefrustreerd op je pony. zo kun je zelf ook even rustig worden.
Als je pony idd bang is, maar in dit geval geef je toe aan zijn geklier, geen goed idee dus.
Ben het eens met koeky, gewoon doorzetten. Hoewel ik altijd zo was van ik wil dit en dat en ik wil het nu, stil staan zou ik dus persoonlijk niet doen hij moet doen wat jij wil wanneer jij het wil. Maar als het helpt bij dit paard dan is het mooi dat je de tip krijgt van iemand die 'm kent.

Ik weet natuurlijk niet hoe hij reageert bij manier 1 en 3 als hij nog redelijk veel energie heeft.