Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

KiWiKo schreef:Precies Bulck![]()
![]()
en sowhat als je middendraf of uitgestrekte draf slechts een 4tje waard is.......... kan je toch op andere punten weer rechttrekken, zoals bijvoorbeeld op het paard zijn sterke punten???
dan ben je al een heel eind
schoentje schreef:Als je paard niet top kan draven, dan kun je nog wel goede overgangen laten zien.
Ik krijg met m'n springgefokte eventer in het L2 meestal 8en voor de middendraf. Het is echt geen bewegingswonder, maar kan wel mooi verlengen en verkorten.
KiWiKo schreef:niet elk paard kan overal even goed in zijn.............. accepteer datdan ben je al een heel eind
Myukii schreef:Waarom zou een paard niet kunnen strekken? Enige wat ik me zou kunnen bedenken is te korte spieren om de benen uit te strekken, maar verder denk ik dat elk paard wel kan strekken, of in ieder geval verruimen. Een fries heeft bijvoorbeeld vaak hele stuwende gangen, waardoor het strekken bij een fries er vaak heel anders uitziet dan bij een KWPNner met meer dragende gangen, maar dat betekent niet dat een Fries niet kan dragen, of dat hij met een meer stuwende gang kan verruimen. Om maar een voorbeeld te geven.![]()
Mijn paard snapte eerst ook geen donder van verruimen. Sneller draven lukte hem best, maar zijn passen verlengen? Nah-uh. Maar als ik hem dan los in de bak of round-pen op een vlot tempo liet draven, zag ik ineens een achterbeen wat enorm goed naar voren greep en een voorbeen met enorm veel ruimte. Hij kan het dus prima, het eruit rijden is alleen vaak het probleem.
Kampioenschappen of speciale proeven/klasses heb ik het dan niet over.
Daar is het de basissport voor. Een 5 is overigens gewoon een voldoende..
en junioren rijden ook gewoonlijk in de basissport hoor, daarvoor moet je Z2+1 zijn dus op normale wedstrijden rijden ze i/d basissport. Myukii schreef:Oké, excuses dan, ik heb het over de basis/breedtesport, op normale wedstrijdenKampioenschappen of speciale proeven/klasses heb ik het dan niet over.
Ben er van overtuigd dat ieder paard in de basissport, op elk onderdeel een voldoende kan halen.Daar is het de basissport voor. Een 5 is overigens gewoon een voldoende..
Monnie_ schreef:nee want dan haal je geen winst met 5en junioren rijden ook gewoonlijk in de basissport hoor, daarvoor moet je Z2+1 zijn dus op normale wedstrijden rijden ze i/d basissport.
Je moet alleen meer dan voldoende rijden om een winstpunt te halen ja, dat klopt, maar een 5 is en blijft een voldoende in de dressuursport.