Vrachtwagentje of auto+trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sanenson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 06:09

wij hebben een vrachtwagentje gehad terwijl we ook nog een mitshubishi l 200 hadden.
voor onze 4 pony's en de koets te vervoeren was het vrachtwagentje te klein alleen de pony's konden erop en de koets moest op de aanhanger achter het vrachtwagentje.
om een lang verhaal kort te houden:
we hebben het vrachtwagentje verkocht en ik heb zelf een aanhanger gebouwd waar onze 4 pony's met koets in een keer vervoert worden en we gebruiken de pick up als trekkend voertuig.
we hebben dus geen dubbele hoge verzekerings en motorische onderhoudskosten meer van 2 voertuigen, wat jaarlijks toch wel eens kan oplopen.
Afbeelding

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 09:18

Ik heb voor ik mijn trailer kocht ook alle opties overwogen:
In mijn geval was een vrachtwagen niet echt een optie omdat mijn paard een vrachtwagen-trauma heeft, maar dat laat ik even terzijde want dat is voor jou niet van toepassing hoop ik ;-)

Ik kwam toen, dat trauma niet in acht genomen, op het volgende uit:

- B-vrachtwagen: veelal te klein en te laat voor mijn paard (is 1.82) en bovendien zit je al héél snel over je toegelaten massa - meeste van die dingen mogen niet eens 2 paarden vervoeren - laat staan eentje van 800 kg en een Brabander ;-)
- C-vrachtwagen: zou ik eerst nog een rijbewijs voor moeten halen, 't is nogal prijzig in verzekering en wegentaks, en ik vond het zelf nogal belachelijk om met zo'n grote wagen rond te rijden als ik maar 1 paard meeneem :+
- combinatie CE (omdat we een trekker hebben voor de zaak en dus makkelijk een paardenbak kunnen laten bouwen): zelfde verhaal als hier boven
- auto+trailer: de auto hadden we al (we hebben sowieso een redelijk zware nodig omdat hij ook voor de zaak al eens een aanhanger met materiaal moet trekken) dus dat was al handig; trailer is super goedkoop in verzekering (ik betaal 23 euro per jaar), handig voor één paard en dat rijbewijs had ik al...

dushi88 schreef:
wat voor auto hebben jullie voor jullie trailer staan? Eens kijken of ik een beetje een lijstje kan maken met kosten Auto trailer en vrachtwagentje..

Ik heb er een Audi Q7 voor staan. Trailer is een Ifor HB510.

Frank

Re: Vrachtwagentje of auto+trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 09:37

Wij rijden momenteel met een twee paards Humbauer achter onze dagekijks-gebruik Terrano 3.0Di.
Dit rijdt super. Vermogen zat, verbruik met trailer rond de 1 op 10 is ook gewoon netjes, en je kunt nog eens 7 personen vervoeren ook! Een paar een zadeltje op schoot, anderen wat poetsspullen en de hoofdstellen en gaaaannnn!!! Maar je kunt ook gewoon de derde zitrij thuis laten en met max, vijf personen en twee paarden op stap :)

We zijn er erg tevreden over.

Maar waarschijnlijk komt er komend jaar een vrachtwagen bij (geen busje voor B-rijbewijs dus!!) voor als ik op wedstrijd ga. Mijn vrouw rijdt veel wedstrijden, en ik ben dat ook van plan, dus twee vervoersmiddelen nodig!
Zal dan geen netaan vrachtwagen worden, ook qua vermogen niet. Daar hou ik niet zo van!

MarleenM

Re: Vrachtwagentje of auto+trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 12:36

Nou ik heb denk ik wel een redelijk goed beeld kunnen krijgen van een vrachtwagen tenopzichte van een trailer.

Denk dat ik toch maar voor een trailer ga met name voor de dubbele kosten van motorische onderhoud + het gewicht.. rij nu voorlopig met 1 paard wedstrijden maar in de toekomst komt er nog eentje bij..

In ieder geval allen bedankt voor jullie ervaringen