Waarom is het zo moelijk om een paard te verkopen ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Drikkus1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 22:51

Oke, ik snap de boodschap, maar een maand geleden stond
onderstaande tekst en andere foto's erbij.
Tekoop: Dressuurpaard
Leefttijd:7
Kleur:Vos
Niveau:L
Geslacht:Merrie
Stokmaat:1.72 m - 1.74 m
Prijs:4.000-6.000

Exta Informatie:Te Koop wegens tijdsgebrek:

merrie, voskleur, 1.72m hoog.
geb.datum: 18-04-2003.
Afstamming: Rosario x Variant x Gouverneur.
Rosario is een afstamming van de duitse hengst Rubinstein.
De moeder is een Variant x Gouverneur die zelf Z2 heeft gelopen.

Warior E. loopt momenteel L2, maar heeft zeker de potentie om verder te komen in de sport.
Helaas heeft mijn zus geen tijd meer om hem op wedstrijden uit te brengen ivm het starten van haar eigen 2 paarden.
Ze is een sterke (gestel) merrie die nog geen dag ziek geweest is of kreupel gelopen heeft.
Zeker ook geschikt voor de zwaardere ruiter of als 'mannen'paard.

Warior E is niet geschikt voor jonge en/of onervaren ruiter/amazone.
Alle keuringen toegestaan (kosten koper)

Vraagprijs €4700,-

De tekst zoals het nu op MP staat, is echt niet mijn eerste keuze.
Maar wellicht dat mijn woonplaats er ook mee te maken heeft;
ik woon in Zuiden-Limburg...

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:53

Deze tekst spreekt mij meer aan dan die op mp! Misschien toch het stukje uitleggen waarom ze niet geschikt is voor de onervaren ruiter? Misschien schrikt het mensen af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:54

Een 7 jarig L paard is wel een beetje overprijst en dat een maand geleden...in een maand kan je niet veel verwachten.

Drikkus1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 22:56

russel schreef:
Een 7 jarig L paard is wel een beetje overprijst en dat een maand geleden...in een maand kan je niet veel verwachten.

Ik ben al van maart bezig met de verkoop en deze tekst heb ik tot 2 weken gelden steeds
gebruikt met af en toe een kleine verandering.
Ik ben ook met de prijs al gezakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:58

Maar omdat je de tijd meerekent van af het begin en toen was je paard met deze prijs niet in de markt. Dus nu 4 maanden in de verkoop, kijk eens hoeveel er in de verkoop staan......dan is 4 maanden niet lang voor een eenvoudig basispaard.

Ik persoonlijk zal voor zo een paard niet meer dan 1700 euro willen geven, klinkt zuur, maar er is zoveel op dat gebied te koop.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:59

Tja, om eerlijk te zijn denk ik dat je prijs aan de hoge kant is. De markt ligt momenteel echt op z'n gat en dan vind ik 3500 voor een 7-jarig paard dat L2 loopt dat ik op deze foto's zie best veel. Het is een aardig paard, maar wel een beetje ouderwets type en dat spreekt de meeste mensen minder aan.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:59

ik zou de merrie even een week van internet afhalen, en dan een heel nieuwe advertentie plaatsen.
er zijn veel mensen die je paard nu al gezien hebben, en gaan er dan aan voorbij.
en je kan haar natuurlijk ook een keer in de paardenkrant/bit etc adverteren.

is de merrie in training al wel verder dan L2? een 7 jarige zou toch wel een pasje SB,stukje appuyeren, eenvoudige wisseltje moeten kunnen laten zien om er een beetje tussenuit te springen.
Laatst bijgewerkt door timilon op 20-06-10 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:00

4700 voor een 7 jarig L paard veel?

*Knip n.v.t. *

Ik denk dat je met de uitgebreide advertentie en vraagprijs een eind komt.
Mijn oude paard heeft ruim een half jaar te koop gestaan. De juiste persoon kwam er niet voor. Ze is in Maart in de verkoop gegaan en in Oktober verkocht..

Altijd hoop houden komt van zelf!

Over het oude type paard, ik denk juist dat er daar wel degelijk mensen voor zijn omdat er van een jaar of zeven meestal alleen maar ranke paarden rond lopen.
Laat er eventueel rijden door iemand anders en laat daar foto's van maken!
Laatst bijgewerkt door Glitter_ op 20-06-10 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Ben_Hur

Re: Waarom is het zo moelijk om een paard te verkopen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:02

7 jaar en L is geen topprestatie ;) en omgerekend is 4700 wel 10.000 gulden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:03

alle keuringen KK zou voor mij ene reden zijn om niet eens te gaan kijken naar een paard!

Anoniem

O Fun, of vet te veel, heel erg vet te veel, of je hebt een heel potentieel sportpaard gekocht. Maar paard TS is geen type sportpaard...

PercyLeen

Nee qua sport zal die net onder de maat lopen maar kom op zeg. 3500 met speling naar de 3 lijkt me niet meer dan reeel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:04

Geen hand vol, maar land vol. Kijk eens op MP wat er staat...daar spiegel je je aan..

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:05

Bieden moet je niet doen, een paard moet je zien voordat je er een bod op kan doen. Gewoon een realistische prijs noemen, niet te weinig "want dan zal het wel niks zijn" en zoek een paardenfotograaf, als je even zoekt hoeft dat niet duur te zijn en dan heb je wel goede foto's.
Zorg dat je paard er netjes uitziet als de fotograaf komt.

Foto 1 moet echt een blikvanger zijn, die beslist of iemand doorklikt op je advertentie.

Telefoonnummer erbij zetten.

Benadruk de positieve punten, winstpunten in de L2? Veel prijzen gewonnen?

En geen bandages op de foto's al je paard mooi droog en hard beenwerk heeft, juist scheren om dat op de foto's te benadrukken.
Staart goed toiletteren om de achterhand te benadrukken, daar zit een mooie bespiering op laat dat zien.
Ouderwets type, ik zie dit liever dan zo'n bloederig spriet.

Succes!

Drikkus1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 23:07

weet je, ergens hebben jullie allemaal wel een beetje gelijk en moet ik gewoon geduldig zijn.
En nog even over mijn paardje; Ik vind haar wel geweldig en ze kan echt super lopen, alleen het is geen "barbie" paardje.
Wellicht dat ik inderdaad eens kijk of, als er een andere ruiter op zit, die haar net iets beter voorstelt, ik dan ook mooiere foto's krijg.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:08

Ja maar het is maar net wat iemand zoekt, niet iedereen is gecharmeerd van hetzelfde paard! Ik zie ook wel bloedmooie paarden, met bloedmooie prijzen (ahum) maar er zijn ook mensen die gewoon een leuk paard zoeken, die geen top ambities hebben maar gewoon leuk op concour willen en vooral een braaf paard willen ipv een bloedmooi paard die door een standaard ruiter amper te rijden is.

Mijn paard zat ook boven de marktwaarde volgens een handelaar die ik persoonlijk ken maar ik ben nog iedere dag dolgelukkig met hem en dan kan die 200eur dat ik misschien teveel heb betaald (naar de handel kijkende) me echt geen drol schelen!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:12

In je huidige advertentie zou ik compleet afknappen op de foto's deze geven een onflatteus beeld. Al heb je nog zo een mooi paard, als je haar zo voorstelt ziet niemand er wat van. Bij zulke foto's klik je gelijk de adv weg. Er is aanbod genoeg namelijk.
Ook zou ik in de omschrijving aangeven wat haar trainingsniveau is, of ze kan springen, of ze buiten is gereden en haar positieve eigenschappen/prestaties goed benadrukken.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:12

Ben_Hur schreef:
7 jaar en L is geen topprestatie ;) en omgerekend is 4700 wel 10.000 gulden.

Ik zie anders niet veel paarden van die leeftijd voor minder te koop staan.
Geen met een beetje een fatsoenlijke bouw tenminste dus ik vind 4700 en zeker 3500 niet teveel gevraagd.

Voor een onbeleerde 3-jarige betaal je niet minder. ;)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:13

Hier op bokt kun je ook nog een advertentie plaatsen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:15

Ik heb vorige week mijn nieuwe paard gekocht, voor ong. dezelfde prijs als die van jouw. Een KWPN met papieren die L kan lopen. Heel braaf, verkeersmak etc. Wat je kunt doen is in korte lijnen (maar duidelijk vertellen) hoe ze is. Is ze heet, is ze braaf? Is ze verkeersmak? Loopt ze makkelijk de trailer in? Is ze uitgebracht op wedstrijden, hoe is ze op wedstrijdterrein? Hoe is ze in het land/op stal? Voer haar anders een weekje lijnzaadolie, was haar van te voren, voor je haar op de foto zet (wel laten drogen ;) ) pak een mooi setje, knip tientallen foto's en lach op de foto! Maak foto's van op stand, onder het zadel, desnoods op wedstrijdterrein.. En zet je vraagprijs erbij. Het paard moet interessant worden voor de verkoop. Maak je paard meer toonbaar en dat begint al bij het opstellen van de advertentie. Pak een pakkende titel en zet erin wat je erin zetten wilt. Prijs haar aan, maak het interessant! Succes ;)

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:25

Er moet maar 1 iemand verliefd op der worden en ze is verkocht. Soms duurt dit wat langer

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:30

Heb toevallig net afgelopen week een paardje gekocht. Heb hem van Marktplaats. Meestal opende ik de advertenties waar het paardje met zijn hoofd goed te zien is, gewoon een leuke attente foto waarop de ogen goed te zien zijn. Ben bij verschillende paarden wezen kijken. Een aantal paarden had ik wel willen kopen maar kwamen helaas niet door de klinische keuring, kosten koper. Daarna ben ik alleen nog bij 1 paard wezen kijken die al klinisch goedgekeurd was met het recht om hem zelf nog een keer te mogen keuren. Als zoekende was ik al een paar honderd euro kwijt aan afgekeurde paarden, tanken benzine en de teleurstelling als een paardje niet door de keuring kwam.
Misschien is het een idee om je paard alvast klinisch te laten keuren. Mocht iemand interesse hebben kun je altijd een kopie van het rapport sturen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 00:10

fokfanaat schreef:
alle keuringen KK zou voor mij ene reden zijn om niet eens te gaan kijken naar een paard!

hier idem

Ik vind trouwens 3500 euro niet te veel gevraagd mits die geen gebreken heeft.
Ik vind 1700 euro niet reeel.

omrekenen naar guldens is onzin. Alles is duurder geworden we leven al jaren in de euro.

mensen hebben het hier over dat de mark in een gat zit. Ik vind juist dat de paarden weer duurder verkocht worden als een jaar geleden.
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 21-06-10 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Ben_Hur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 00:13

Dat komt inderdaad niet aantrekkelijk over, en houd kopers op afstand.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 00:15

De markt ligt op zijn gat, en dan vraag je voor dit paard 3500 Euro? Ik vind dat een flinke prijs voor een paard dat net L2 beheerst. Persoonlijk vind ik haar ook niet aanspreken, maar dat is een kwestie van voorkeur.
En als je sinds Maart bezig bent, waar hebben we het over?