Niet tevreden met instructie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie00

Re: Niet tevreden met instructie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 11:05

doei schreef:
Hoi Debbie!
Ik heb het nagevraagd, maar onze Dakota was van Anna Dakota.

Mijn opa wist ook wie de ouders van jou Dakota zijn...

Veel succes samen!

Anna Dakota is de tante van mijn Yvette Dakota.

Bedankt voor de reacties allemaal!

isis_karel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:58

als je niet wil doen wat hij/zij zegt en je hebt een eigen paard vind ik dat jehet recht hebt om te zeggen dat ze de pot op mag
t is tog zeker niet haar paard

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:43

Debbie00 schreef:
Dat bijna geen enkel paard goed te rijden is zonder sporen en zeker de mijne niet.
Dit soort instructeurs verpest de sport en zorgt voor veel paardenleed (om van ruiterleed nog maar niet te spreken); bah! :( -:(-

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 15:46

De bijrijder bij de vorige eigenaren kon haar altijd zonder sporen rijden. Die had alleen een zweepje mee voor de zekerheid. Ik wil niet dat Dakota afstompt.

Jessie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:09

bij zo 1 had ik direct gezegd , doeiii!!! dit is niet ontspannen rijden lijkt mij.. paardrijden moet leuk zijn en blijven..

isabelodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:00

Ik zou meteen naar een ander gaan!

AmoCavallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:20

Als jij je er niet goed bij voelt dan moet je er gewoon mee stoppen.
Manier waarop zij les geeft is gewoon niet jou manier

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:07

Ik zou meteen uit deze les gegaan zijn.
Maar je kon er toch ook wel wat van zeggen dat je het er niet mee eens bent?

Scarlett89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:08

Ongeacht wat zij vind (want ze heeft als ze jou les geeft natuurlijk best het recht jou te vertellen hoe zij erover denkt) vind ik het echt niet kunnen dat ze zonder jou toestemming waar jij niet bij bent, aan je uitrusting gaat zitten knoeien!!! Ze kan het je voorstellen/vragen, maar jij moet beslissen of je het wilt, dat ten eerste. En ALS je het had gewild, had je het ZELF moeten doen, of ze had jou moeten VRAGEN of zij het voor je zou doen!!! Een instructrice die zomaar aan andermans paard prutst achter je rug om is zoiezo niet goed, ongeacht hoe ze dan verder lesgeeft...

en Ja, sommige mensen zijn gewoon zo... Ik ben ook gestopt met springlessen vroeger omdat ik een instructrice had die bij alles wat ik niet 'goed' deed ongelooflijk tegen je tekeerging :S niet eens tegen je paard, maar zo voelde jij je dus een nietskunner... Ik kan me niet voorsellen dat mensen die zo les geven een positieve invloed hebben op hun ruiters :S Je boort ze alleen maar de grond in met alles wat ze niet kunnen. Moet je niet juist belonen wat wel goed gaat? :P

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 19:08

Ze weet er nu van en zei er eigenlijk niet veel over. Ze vindt dat het mijn eigen keuze is om niet bij haar de les in te gaan. Ik heb nu iemand gevonden die fijn les geeft en daar blijf ik lekker bij lessen.

De man die springlessen geeft bij ons is juist heel fijn. Hij kijkt heel goed naar wat de ruiter en het paard kunnen.

flippi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:53

Ik zou het ook niet gedurfd hebben omdat in de les te zeggen, maar ik zou wel daarna niet meer bij haar gaan lessen.

LizzieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:57

wat een onzin!
Het is toch jouw paard en niet die van haar?
Een instructrise hoort te helpen,
niet je pony zo'n pijn te doen!

trimmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:13

als je je er niet goed bij voelt zou ik stoppen en op zoek gaan naar een andere instructrice

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:17

wegwezen bij die instructrice, orun gecertificeerd zeker???

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:21

Zo'n instructrice had bij mij een schop onder d'r you-know-what gekregen. ;)
Meteen al....... :evaw:

Kim1207, hahaha, ik heb ook niets met Orun e.d. ;)

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 22:24

Ik weet eigenlijk niks van haar verleden. Alleen dat ze bijna op de olypische spelen zou hebben gereden 'vroeger'.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:33

Ik heb ook een tijd les gehad van iemand waarmee ik het totaal niet mee eens was. In die tijd was ik zelf nog ontzettend onzeker over mijn rijden. Ik deed meestal wat die persoon zei met als gevolg dat mijn paard totaal over haar toeren was en niet veel meer deed dan schijnmanken en stijgeren. (Mijn paard zat nogal vast in de rug waardoor ik juist veel voorwaarts neerwaarts moest rijden, van deze persoon moest ik mijn teugels heel kort nemen, handen goed hoog en dan benen blijven geven totdat ik een valse nek erop kreeg..)
Wanneer ik nu les heb van deze persoon zeg ik gewoon dat ik er niet mee eens ben en ik leg uit waarom. Zo ziet hij zelf dat ik er wél verstand van heb. Ik zou dus de volgende keer gewoon een gesprek aan gaan en zelf uitleggen waarom jij dat geen goed idee vindt. Bij mij heeft het heel veel geholpen en sindsdien negeert die persoon mij gewoon. Ik vind het niet erg want ik heb voor de rest van 2 andere lesgevers wél heel goed les.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 11:20

Ik heb nu inmiddels al geen les meer van haar. Ik krijg dressuur en springles van 2 mensen die goed lesgeven.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 20:04

Ik hoorde afgelopen weekend van iemand dat ze geen papieren had en die pas gehaald heeft.

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:42

Ik ben ook een tijd blijven rijden bij een instructrice waarmee ik het niet eens was. Naast dat ze ook veel commentaar leverde op dingen die totaal niets met paardrijden te maken hadden, wilde ze af en toe ook dat ik mijn paard flink hard aan pakte. Ik was het hier niet mee eens, maar ze ging er zo gemeen bij doen, dat ik het vanzelf ging proberen.

Uiteindelijk werd het me teveel en ben ik boos en overstuur de bak uit gegaan en ben gestopt. Het is even lastig om een nieuwe goede instructrice te vinden, maar nu, zelfs zonder instructrice, gaat het een stuk beter.

Dinges11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 00:16

Ik was meteen gestopt en had die maringaal losser gemaakt... niemand die iets aan mijn tuig veranderd zonder dat ik het er mee eens ben.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 00:42

Dinges11 schreef:
Ik was meteen gestopt en had die maringaal losser gemaakt... niemand die iets aan mijn tuig veranderd zonder dat ik het er mee eens ben.

Nou ik niet.
Ik weet dat als mijn instructeur iets aan mijn tuig veranderd dat dat dan ook nodig is.
Dit omdat ik hem helemaal blind vertrouw, mijn paard is zo vooruit gegaan in een korte periode.

En dat zou normaal gesproken ook moeten.
Jij en je instructeur moeten op 1 lijn zitten, je moet elkaar vertrouwen.

Als dat niet zo is, dan moet je inderdaad naar een ander gaan.

Dinges11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 00:51

Mijn reactie sloeg op de situatie die ts schetst en niet op de relatie tussen jou en je instructrice... Verder is het belangrijk om kritisch te blijven naar jezelf en ook naar je instructrice.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 00:54

Dinges11 schreef:
Mijn reactie sloeg op de situatie die ts schetst en niet op de relatie tussen jou en je instructrice... Verder is het belangrijk om kritisch te blijven naar jezelf en ook naar je instructrice.

Inderdaad.

Gelukkig heb ik die ervaring niet..
Nou, ja wel dat de instructie mij niet beviel, maar niet dat het zo gaat.
Maar goed, ik denk dat dat ook wel een beetje met leeftijd, ervaring en karakter te maken heeft.

Ik trek mijn mond wel open als ik iets niet snap.

Dinges11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 01:14

Citaat:
Inderdaad.

Gelukkig heb ik die ervaring niet..
Nou, ja wel dat de instructie mij niet beviel, maar niet dat het zo gaat.
Maar goed, ik denk dat dat ook wel een beetje met leeftijd, ervaring en karakter te maken heeft.

Ik heb gelukkig die ervaring ook niet, en de factoren die je noemt spelen zeker een belangrijke rol hoe mondig iemand is.