help!! bijtende shet!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 13:48

antje_vip schreef:
Cassidy schreef:
|o

Keep on dreaming...dit is echt zo Penny!

Jij noemt het penny, ik noem het paardvriendelijk... :)

ja jeetje makkelijk om gewoon zomaar iedereen penny te noemen omdat ze misschien willen helpen of wat jonger zijn :?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:01

Millanka schreef:
Hoe is dat paardvriendelijk? Je helpt er alleen mensen mee, dat paard heeft er geen profijt aan...

Het paard heeft er profijt van, omdat dit een manier is om het bijten af te leren zonder schreeuwen, schoppen, slaan enz. -:)

Mastrootje

Re: help!! bijtende shet!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:04

Waarom moet het persé afgeleerd worden? En het penny gedeelde was volgens mij niet gericht op de manier van afleren, maar op het afleren zelf.

romeoluver

Re: help!! bijtende shet!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 17:57

het hoeft nu al niet meer dus wat mij betreft een slotje

iLenkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:15

Iluna, mijn veulen, had een eindje geleden haar 'pubermanieren', in die fase begon ze ook te bijten, en om ervoor ze zorgen dat ze dat niet zou blijven doen heb ik ze steeds blijven een tik op de neus geven.

Wat misschien het probleem is dat je niet te hard durft te tikken, maar vooral jonge paarden en pony's begrijpen een zachte tik niet. Je moet duidelijk blijven! Je moet niet altijd vriendelijk blijven want dan zullen ze proberen er gebruik van te maken.

Hopelijk heb je hier iets aan.

iLenkaa

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:49

iLenkaa schreef:
Iluna, mijn veulen, had een eindje geleden haar 'pubermanieren', in die fase begon ze ook te bijten, en om ervoor ze zorgen dat ze dat niet zou blijven doen heb ik ze steeds blijven een tik op de neus geven.

Wat misschien het probleem is dat je niet te hard durft te tikken, maar vooral jonge paarden en pony's begrijpen een zachte tik niet. Je moet duidelijk blijven! Je moet niet altijd vriendelijk blijven want dan zullen ze proberen er gebruik van te maken.

Hopelijk heb je hier iets aan.

iLenkaa

Sorry,maar hier zou ik ook mee uitkijken,dit zo te zeggen!
je kunt je paard zo kopschuw maken en/of zijn neus breken,dit bot kan heel snel breken,hou daar nou rekening mee!

FELINExxPINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 04:14

Ik vind het een beetje raar dat je andermans paard, waarvan (als ik het zo lees) de eigenaar niet eens weet en toestemming hebt gegeven dat je ermee bezig bent een tik durft te verkopen en er uberhaubt aanzit. Ik zou het beestje met rust laten, het is natuurlijk goed bedoeld om hem te aaien en te borstelen maar dan zou ik eerst de eigenaar toestemming vragen, dan kan je ook gelijk kijken of hij dat bijten af zou kunnen leren ipv zelf te gaan handelen.

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 10:30

FELINExxPINO schreef:
Ik vind het een beetje raar dat je andermans paard, waarvan (als ik het zo lees) de eigenaar niet eens weet en toestemming hebt gegeven dat je ermee bezig bent een tik durft te verkopen en er uberhaubt aanzit. Ik zou het beestje met rust laten, het is natuurlijk goed bedoeld om hem te aaien en te borstelen maar dan zou ik eerst de eigenaar toestemming vragen, dan kan je ook gelijk kijken of hij dat bijten af zou kunnen leren ipv zelf te gaan handelen.

sorry hoor maar de eigenaar heeft mij zelf aangewezen om hem te poetsen enzo en als hij bijt moest ik hem gewoon laten weten dat niet mag!!