paardrijden op texel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Boucje

Re: paardrijden op texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:47

Ik heb ook bij manege de kikkert gereden. Superfijne bosrit gehad. Ik reed op Anterra.

fjordlinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:04

Ik vind eerlijk gezegd de paarden bij kikkert er minder uitzien dan bij Elzenhof.
Elzenhof gaat ook rustiger over het strand dan Kikkert en draven en galloperen minder, maar die paarden hebben wel zowat de hele dag mensen op hun rug en moeten bosritten, strandritten en lessen. Dus moeten hard werken in het hoogseizoen.

Kan je moeilijk de hele dag op die paarden gaan zitten crossen, wat ik dus vaak zie bij kikkert.
Persoonlijk doe ik paardrijden niet alleen om het crossen..

Paarden bij Elzenhof gaan ook heeeel lang mee, er wordt goed gekeken naar het welzijn van de paarden.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:08

fjordlinka schreef:
Ik vind eerlijk gezegd de paarden bij kikkert er minder uitzien dan bij Elzenhof.
Elzenhof gaat ook rustiger over het strand dan Kikkert en draven en galloperen minder, maar die paarden hebben wel zowat de hele dag mensen op hun rug en moeten bosritten, strandritten en lessen. Dus moeten hard werken in het hoogseizoen.

Kan je moeilijk de hele dag op die paarden gaan zitten crossen, wat ik dus vaak zie bij kikkert.
Persoonlijk doe ik paardrijden niet alleen om het crossen..

Paarden bij Elzenhof gaan ook heeeel lang mee, er wordt goed gekeken naar het welzijn van de paarden.

Op Kikkert rijden ook niet alle paarden alle ritten achter elkaar ze wisselen af ik weet niet meer hoe het op Elzenhof is maar bij Kikkert hebben ze na de 2 uur rijden op het strand wel rust ik vindt het wel leuk om wat harder te gaan op het strand

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:09

Boucje schreef:
Ik heb ook bij manege de kikkert gereden. Superfijne bosrit gehad. Ik reed op Anterra.

Heb een strandrit op har gedaan leuk paard :D

fjordlinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:11

Op Elzenhof hebben ze daarna ook gewoon rust, en tussen de ritten andere ritten door ook..

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:12

Okee .. wat me wel op valt is dat ze bij Elzen hof gewoon met hun sport schoenen enzo rijden heb zelf een keer gezien met een bosrit dat de begelijder zonder cap ree

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:32

Ik heb ook bij Kikkert gereden, en dat was erg leuk!
Ik reed op stoes en op fjordi. Was een erg leuke rit

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:32

SimoneeM schreef:
Ik heb ook bij Kikkert gereden, en dat was erg leuk!
Ik reed op stoes en op fjordi. Was een erg leuke rit

strand of bos rit ?

Za_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:53

Ik heb afgelopen week een hele fijne buitenrit gemaakt bij de Elzenhof. Ik had gebeld naar Kikkert maar die zaten al vol voor de strandritten die week. Ik heb gereden op Dieneke, een fijne rustige Fjord. We gingen in 2 groepen waarbij de 1e groep een paar minuutjes eerder wegging. Halverwege kwamen we de andere groep weer tegen en ben ik over gestapt naar de andere groep. daarbij ging het galopje iets sneller... Heel fijn gereden, goede begeleiding en leuke, vlotte, blije pony's!

Sanne2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:36

Kun je ook met je eigen paard daar een rit meerijden??

Za_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:59

Dat zou ik niet weten, ik denk het wel. Voor de zekerheid zou ik dan even bellen, de nummers zijn te vinden op internet.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:50

Hier ook iemand die super fijne ervaringen heeft bij Elzenhof. Heb er zelfs nog een 't shirt van :D
Ik was heleboel jaren geleden samen met mijn ouders 4 weken op vakantie op texel en omdat ik niet zin had steeds overal dingen te bekijken werd ik "gedumpt" bij elzenhof. Ik mocht gewoon meedoen met borstelen, opzadelen, poep scheppen, mensen helpen etc.. Ik werd er zo spontaan ontvangen, echt tof! Ik vond de paardjes er happy en gezond bij staan en voor zover ik mij kan herinneren voelde ik des tijds wel een zekere strijd tussen beide manege's..

Kitty_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 07:57

Mieke_Cunna schreef:
Hier ook iemand die super fijne ervaringen heeft bij Elzenhof. Heb er zelfs nog een 't shirt van :D
Ik was heleboel jaren geleden samen met mijn ouders 4 weken op vakantie op texel en omdat ik niet zin had steeds overal dingen te bekijken werd ik "gedumpt" bij elzenhof. Ik mocht gewoon meedoen met borstelen, opzadelen, poep scheppen, mensen helpen etc.. Ik werd er zo spontaan ontvangen, echt tof! Ik vond de paardjes er happy en gezond bij staan en voor zover ik mij kan herinneren voelde ik des tijds wel een zekere strijd tussen beide manege's..

manege kikkert en manege elzenhof zijn familie van elkaar ( hoe en wat kwa familie weet ik niet meer maar heb toen heel lang met dat vrouwtje staan praten ) , en er is toen iets niet goed tussen hun gegaan, kwa familie band en familie ruzie's vandaar die zekere strijd tussen de manege's waarschijnlijk :Y)

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:52

Dat zou inderdaad goed kunnen Kitty_luna. Ik had er niet echt last van. Maar merkte het wel, vind het ook wel kunstig dat 2 manege's naast elkaar beide verschillend goed lopen.

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:18

Ik ga aankomende maandag naar Texel en heb wel zin in een strand- of buitenrit. De enige maar die ik kan bedenken (ligt aan leeftijd en de volgroeiiing van de frontale kwab, haha) is dat ik bang ben om onderuit te gaan op het strand. Dit omdat mensen kuilen graven in het zand en dit zie je niet als je in keiharde gallop zit. Ik heb al een keer gehad dat mijn paard zich daardoor verstapte. We reden toen gelukkig niet hard.

Iemand die mij voor mijn angst kan afhelpen voordat ik naar Texel ga? :-)

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:41

Strandritten zijn 's ochtends vroeg naar mijn weten en het strand word s' avonds laat gesleept.
Dus maak je geen zorgen om onderuit te gaan, die ritten doen ze al jaren en bijna elke ochtend geloof ik. De begeleiders kennen daar haarfijn de route. Don't worry!

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:42

Heb ook een strandrit bij Kikkert gemaakt, zou het zo weer doen...als ik in de buurt ben!

Nee onzin, de paarden worden niet gek gemaakt op het strand!!!!!!!
Van tevoren in de duinen kregen we uitleg hoe het aan het strand eraan toe gaat:...vanuit stap / stilstand begeleider doet hand omhoog en dan galop, niet de begeleider inhalen......en als ze hand weer omhoog doet dan is het weer in draf overgaan. Nee heel goed! En niet anders dan normaal deze gang van zaken. De paarden weten dat ze mogen gan en kunnen dan wat onrustig zijn. De mijn stuiterde een beetje bij het wachten...niks mis mee, gewoon opwinding bij de paarden. (ik moet erom lachen)
Je moet wel wat van rijden en paardengedrag weten, dan weet je dat dit normaal paardengedrag is....
Anders zou ik je aanraden niet mee te gaan. Een paard buiten met de wind onder de staart is heel wat anders dan in de manege.

Juuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:14

kikkert is een superleuke manege! Veilig, niet te duur en harstikke leuk :D!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:34

Kikkert is super leuk @Juuul :D kom er al 4 jaar en jij ook ieder jaar ?

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:24

leuk zeg al die positieve berichten over de manege ik werk er dan ook niet voor niets al een hele lange tijd en bevalt me nog steeds. Het is dan ook wat de meeste al zeggen we maken de paarden echt niet gek ze vinden het altijd gewoon super leuk om naar het strand te gaan en kunnen daarom wat onrustig zijn maar ze gaan er zeker niet zomaar van door hoor. Je mag dan ook alleen mee als je goed genoeg kan rijden bij twijfel raden we aan eerst een keertje naar het bos te gaan om het paard te leren kennen en zodat beide partijen kunnen bepalen of de strand rit een geslaagd idee is.
Het strand is ook altijd anders en daarom gaan we alleen met vaste begeleiding voorop naar het strand en mogen de andere begeleiding dit nog niet doen want dat vergt hoop tijd en ervaring.
Ook wij weten dat het voor de paarden in de zomer hard werken is en daarom loopt ook niet elk paard alle uren maar daarin tegen is het nu gelukkig al weer wat rustiger en kunnen ze weer een beetje uitrusten .

groetjes nanny Manege kikkert

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:50

ik heb dit weekend op manege elzenhof gereden
ben helemaal fan van al die haflingers daar
was echt een superrit

slmh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:35

Een tijdje geleden toen ik een week op Texel was heb ik daar elke dag bij manege Elzenhof gereden, die ligt naast manege Kikkert. Ze hebben daar alleen maar haflingers staan. Maar ik vond het een leuke manege.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 15:02

Manege Elzenhof is zeker aan te raden!
Ik kom er al m'n hele leven.
Paarden worden goed verzorgd en hebben plezier in de ritten.
Ben ook een keertje bij Kikkert geweest maar dat beviel mij minder goed dan bij Elzenhof.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:36

Ik vindt het persoonlijk Kikkert leuker

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:40

ik heb een bosrit bij volgens mij elzenhof gedaan ( de linker manege vanaf de weg met zo'n lieve shet genaamd ukkie) ik reed toen op dieneke een onwijs snelle maar lieve fjord!