Loesje88 schreef:@Anoeska27 doe je dat ook bij rastypische paarden (denk aan Fries bijv.) die hun manen los hebben?
Die zou ik dus niet doen, kwpners e.d. denk ik wel
Maar je stelt de vraag niet aan mij
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
miep1979 schreef:Loesje88 schreef:@Anoeska27 doe je dat ook bij rastypische paarden (denk aan Fries bijv.) die hun manen los hebben?
Die zou ik dus niet doen, kwpners e.d. denk ik wel
Maar je stelt de vraag niet aan mij
Loesje88 schreef:@Anoeska27 doe je dat ook bij rastypische paarden (denk aan Fries bijv.) die hun manen los hebben?
vosje2010 schreef:Tip voor mensen met dik haar dat toch in een knotje moet: er zijn een soort stoffen haarklemmen te koop, een rechthoekig geval met een metalen binnenkant met een breed gat in het midden. Je doet je losse haar erdoorheen en dan rol je het ding met haar en al op en draai je de uiteinden om elkaar heen. Zo krijg je een hele strakke knot tegen je hoofd aan. Blijft veel beter zitten dan zo'n donut, die weleens losflappert....En de knot is ook niet zo groot, dat vind ik nooit zo mooi.
Mooi parelnetje eroverheen, afwerken met een dikke elastiek en klaar.
Anoeska27 schreef:Loesje88 schreef:@Anoeska27 doe je dat ook bij rastypische paarden (denk aan Fries bijv.) die hun manen los hebben?
Nee, bij Haflingers, Friezen, etc. niet. Maar ik krijg ook regelmatig KWPNers met loshangende manen in de ring en die krijgen wel een punt aftrek. Evenals amazones die hun haar niet in een vlecht of een haarnetje hebben.

vosje2010 schreef:Ik kan geen foto hier neer zetten, maar het ding heet een knotrol en is verkrijgbaar bij de drogist.

MelanieB schreef:Ik zorg dat ik gewoon een nette vlecht leg in mn haar.Krijg nog steeds elke keer een 7 of 8
Haarnetjes blijven maar uitzakken en kapot gaan, betaal me scheel aan die krengen.
Pony/paard word wel netjes gevlochten.(paard voorpluk en manen en pony manen en soms staart)
BrankaZ schreef:Geloof mij, je kan echt ook tegen een lager cijfer aanlopen. Mijn laatste wedstrijd was mijn paard wit, manen in hengstenvlecht op de manenkam, voorpluk en staart gevlochten. Ik heb zelf haar tot op mijn schouders en had dat in een strak vlechtje en daarvan met wit haarbandje een klein knotje gemaakt dat gezien de lengte in combi met het bandje niet kon pieken en toch had ik maar een 6 voor de verzorging. Blijkbaar gaf die jury niet hoger.

BrankaZ schreef:MelanieB schreef:Ik zorg dat ik gewoon een nette vlecht leg in mn haar.Krijg nog steeds elke keer een 7 of 8
Haarnetjes blijven maar uitzakken en kapot gaan, betaal me scheel aan die krengen.
Pony/paard word wel netjes gevlochten.(paard voorpluk en manen en pony manen en soms staart)
Geloof mij, je kan echt ook tegen een lager cijfer aanlopen. Mijn laatste wedstrijd was mijn paard wit, manen in hengstenvlecht op de manenkam, voorpluk en staart gevlochten. Ik heb zelf haar tot op mijn schouders en had dat in een strak vlechtje en daarvan met wit haarbandje een klein knotje gemaakt dat gezien de lengte in combi met het bandje niet kon pieken en toch had ik maar een 6 voor de verzorging. Blijkbaar gaf die jury niet hoger.
Denk het niet hoor, je had zelfs een knotje in.
Maar wat je ook kunt doen is 'm dubbelvouwen
MelanieB schreef:BrankaZ schreef:Geloof mij, je kan echt ook tegen een lager cijfer aanlopen. Mijn laatste wedstrijd was mijn paard wit, manen in hengstenvlecht op de manenkam, voorpluk en staart gevlochten. Ik heb zelf haar tot op mijn schouders en had dat in een strak vlechtje en daarvan met wit haarbandje een klein knotje gemaakt dat gezien de lengte in combi met het bandje niet kon pieken en toch had ik maar een 6 voor de verzorging. Blijkbaar gaf die jury niet hoger.
Ja, maar ligt dat dan aan je haar?Denk het niet hoor, je had zelfs een knotje in.