nou eerst hoe je hem terug kon krijgen maar dat is nu pas weer later van de orde hij loopt nu echt slecht
Poenarie
Geplaatst: 02-07-10 10:52
Als het echt zo uit de hand loopt met zijn been, dan is het misschien gewoon een uitstekend idee om de DA eens te bellen.
Je kan het gaan koelen ed, maar als de zwelling niet afneemt heeft dat ook geen effect. Wat je ook kan doen is koelgel kopen, en dat op zijn been smeren. Niet op de wond, want sommige bestandsdelen gaan daarin prikken. Koelen moet je niet op de plek zelf doen, maar er boven zodat het water er licht overheen stroomt. Wassen met Betadineshampoo/scrub, zachtjes zepen en dan goed spoelen. Zelf doe ik er ook altijd een zalfje op wat het herstel bevordert van de wond en zodat er geen vliegen in kunnen komen. Daarna aan de hand stappen en mocht ie gaan willen draven oid, meteen terug nemen.
_flodje_
Geplaatst: 02-07-10 19:19
dierenfan schreef:
Zou ook eerst in de bak gaan rijden tot de ergste energie weg is en dan gaan stappen. Of aan de hand meenemen. Gezondheid is tenslotte belangrijker dan rijden lijkt me
Hier sluit ik me bij aan
Rijkema
Geplaatst: 04-07-10 11:48
Is het wel verstandig om naar buiten te gaan ? Klink beetje als ongeleid projectiel. Beter eerst volledig herstellen zodat er niet meer schade wordt aangericht.
Heb je er al een DA bij gehad? Wel balen dat je weer terug bij af bent...Nu eerst maar eens zorgen dat je pony weer in de benen komt. Ik denk dat ik toch maar advies zou vragen aan een DA. Is de zwelling al weer wat afgenomen,en hoe gaat het met de wond?
DA gister geweest hij liep alweer iets beter en haar tips waren ook veel koelen en we hebben zilverwater gekregen wat in zijn water moet de wond is wel heel rood mar volgens de DA gewoon veel koelen
Gelukkig dat het de goede kant weer op lijkt te gaan..Dan valt het gelukkig nog mee en ben je niet terug bij af..Succes met revalideren.
Scarlett89
Geplaatst: 04-07-10 21:34
Wat bij mijn eerste verzorgpony ook wel hielp om iets zachter te gaan is zigzaggen... In de galop naar links en naar rechts sturen en blijven volhouden, zo moet je pony steeds wisselen of in ieder geval kan hij niet recht naar voren sprinten door de constante buigingen die je hem laat maken. Dan gaan ze meestal langzamer en kun je hem ook makkelijker terugnemen en weer controle overnemen.
laartje2
Geplaatst: 05-07-10 18:48
Eerst overleggen met de eigenaar, die kan je denk ik wel helpen! Ook kun je haar vragen om dat bit