Bodyprotector tijdens dressuurwedstrijden. Wie ook?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Re: Bodyprotector tijdens dressuurwedstrijden. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 08:37

Ik heb heel soms wel eens een ruiter met BP in de dressuurring.
Maar het blijft nog een zeldzame verschijning.
Echter ben ik van mening dat jij moet doen waar jij je goed bij voelt en niet afgaan of andere ruiters wel of niet met BP rijden :+

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 08:42

Ik heb een jaar lang met BP dressuurwedstrijden gestart, omdat ik toen mijn sleutelbeen gebroken had gehad door een val van mijn paard en daardoor het vertrouwen van mijn kant wat weg was. Tegenwoordig rijd ik weer zonder omdat het vertrouwen terug is. Maar ik heb en zal me niet laten tegen houden omdat anderen je er mogelijk raar op aankijken.

Ik heb er nog een groot voordeel van gehad. Door de BP ben ik beter gaan zitten en kreeg ik een 7 ipv een 6 voor mijn zit en nu ik weer zonder rijd is dat behouden gebleven.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 09:25

Ik draag mijn bp niet op dressuurwedstrijden maar wel tijdens springwedstrijden en daar is de bp tot mijn grote verbazing ook nog niet zo veel voor komend.

Trek je er niets van aan. Hou je bezig met je eigen rijden en eigen gevoel en kijk niet naar anderen. Op hun uitstraling en rijden heb je geen enkele invloed en het heeft dus ook geen enkel nut om je hier mee bezig te houden.
Een fatsoenlijk jurylid zal het hooguit moeten waarderen dat je aan je veiligheid denkt.

Je zou we nog kunnen kijken voor een net exemplaar wat netjes aansluit. Sommigen zien er uit als een schildje en anderen meer als een nette bodywarmer. Geeft je waarschijnlijk iets meer zelfvertrouwen als je in een 'slanker' exemplaar voor de dag komt.

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 09:30

Met inrijden heb ik hem zowiezo aan, en in de ring niet maar dan heb ik wel een soort brace om.

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:05

Ik heb ook nog nooit iemand in de ring gezien met een bodyprotector, zelf gebruik ik hem alleen met springen omdat mijne heel heet is met springen.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 16:41

Ik heb deze bodyprotector, een rodney powell:

Afbeelding

Vind ik op zich geen verkeerde protector. Heeft in ieder geval niet van die 'schubben' die ik bij andere protectors wel zie.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:22

Ik heb ook dressuur gereden met bodyprotector.
Paard kon nogal gek doen, kwam ik de inrijbak binnen met een heet paard, met inrijden martingaal en ook nog bodyprotector om, die mensen zagen me aankomen :') . 'moet jij niet bij het springen zijn?'

Maarja, ik voelde me er fijn bij, en als jij je beter voelt met een bp moet je er vooral mee rijden hoor! Jammer dan dat je dan eventueel uit de toon zou vallen.

astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:19

mijn dochter heeft ook erg lang met bp gereden.
werd echt wel afgestraft met de punten.
twee proeven gereden gefilmd omdat zij vond dat het niet kloptte en om het tegendeel te bewijzen proeven gefilmd
1 zonder bp andere met
scheelde minimaal 15 punten erg veel aan haar instucteur laten zien en hij kon hier ook geen goed woord voor geven.
we hebben de jury er ook op aan gesproken en deze geeft aan dat het een vertekend beeld geeft over haar rijhouding en dat het per onderdeel dus een punt scheelt.
andere jury zegt dat hij erdoor heen kijkt en zich er niet aan stoort maar dat hij wel kan begrijpen dat er jury's er anders over denken.
nu rijdt ze dus weer zonder bp
veiligheid eerst klopt maar als je er zo op afgestraft word is het ook erg moeilijk.
reden dat ze met bp rijdt is dat ze aan haar hart is geopereerd en dus al veel heeft mee moeten maken haar eigen paarden zijn erg braaf op wedstrijd en op vreemd terrein dus daar hoeft het niet voor maar een ongeluk zit in een klein hoekje en ik let dus ook erg goed op waar ze rijdt.

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:15

Wat raar :?
In de reglementen staan dat bodyprotector ook gewoon toegestaan is, dan neem ik aan dat er niet op afgerekend mag worden :7

astrid schreef:
mijn dochter heeft ook erg lang met bp gereden.
werd echt wel afgestraft met de punten.
twee proeven gereden gefilmd omdat zij vond dat het niet kloptte en om het tegendeel te bewijzen proeven gefilmd
1 zonder bp andere met
scheelde minimaal 15 punten erg veel aan haar instucteur laten zien en hij kon hier ook geen goed woord voor geven.
we hebben de jury er ook op aan gesproken en deze geeft aan dat het een vertekend beeld geeft over haar rijhouding en dat het per onderdeel dus een punt scheelt.
andere jury zegt dat hij erdoor heen kijkt en zich er niet aan stoort maar dat hij wel kan begrijpen dat er jury's er anders over denken.
nu rijdt ze dus weer zonder bp
veiligheid eerst klopt maar als je er zo op afgestraft word is het ook erg moeilijk.
reden dat ze met bp rijdt is dat ze aan haar hart is geopereerd en dus al veel heeft mee moeten maken haar eigen paarden zijn erg braaf op wedstrijd en op vreemd terrein dus daar hoeft het niet voor maar een ongeluk zit in een klein hoekje en ik let dus ook erg goed op waar ze rijdt.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:04

ik ben werkelijk nog nooit afgerekend geweest op het feit dat ik een bp gedragen heb.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:11

Lielle schreef:
Voor zover ik weet is het aanvulling op je bp en geen vervanging. Maar goed, eigen keuze. Ik heb er een besteld, en ga hem toch wel degelijk over mijn BP dragen. Ik moet erbij zeggen dat ik cross, en hem ook daarvoor gekocht heb.

IS HET AIRBAGVEST BETA GOEDGEKEURD?
Momenteel is het airbagvest nog niet BETA gekeurd. Indien u een wedstrijd wenst te rijden waarbij de EN13158/BETA verplicht gesteld wordt dient u het airbagvest als een extra bescherming ter aanvulling op een BETA goedgekeurde bodyprotector te dragen.

Als het jou een veiliger gevoel geeft om met BP te rijden, gewoon doen. Daar wordt je cht niet op afgetraft hoor.

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 23:04

Ik rijd ook met een bodyprotector dressuurwedstrijden. Nog nooit commentaar op gehad hoor :)