doortrainen in vakantie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:10

Ik laat mijn paard wel rijden als ik op vakantie ben. Ze staat al 24/7 op de wei
dus vakantie heeft ze niet nodig. Ook rijden we wedstrijden dus ik vind het fijner
om haar wel te laten rijden. Degene die haar de 10 dagen verzorgt/rijdt rijdt zelf
Z2 dressuur en ik weet hoe ze rijdt en ik vertrouw haar voor 100%.

Ik zou alleen niet snel iemand anders kunnen bedenken die ik het zou toe
vertrouwen :o

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:11

Moll schreef:
Undomiel schreef:
Ik wil niet dat er iemand anders op mijn paard rijdt, dus als ik wegga, zorg ik dat ze een schone stal krijgt en verder heeft ze vrij. Paarden moeten ook af en toe vakantie hebben, toch? :)

lijk me toch jammer als ik zo denkt, dat niemand anders je paarden mag rijden, het is voor mij een leuke afwisseling weer eens me paarden gereden zien worden.

Dat vind ik ook, is ook zeer confronterend af en toe :Y)

jackie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 16:27

Als je je pony/paard goed weg zet, voordat je weggaat kun je hem wel 3 maanden stil laten staan.
Dus gewoon lekker aflsuiten, en als je terugkomt het gewoon weer opakken. Denk dat je dan na 3 daagjes weer helemaal bij terug af bent :P

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:49

vaak geef ik mijn paard vrij of rijdt een vriendin van mij hem.
de andere paarden die ik rij hebben ook een eigenaar of bijrijder.
die komen wel aan hun beweging.
deze vriendin vertrouw ik volledig met mijn paard en die kan ook echt goed rijden op hem.
nu we wat meer aan het trainen zijn geslagen denk ik dat ik haar vraag voor in een vakantie.

bonnietje

Re: doortrainen in vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:59

als ik op vakantie ga dan rijdt mijn vriendin mijn pony.
zij gaat ook bijna altijd mee naar mijn pony en zij rijd hem ook af en toe. ook doet zij hem nu al twee jaar lang als ik op vakantie ben. ze weet precies hoe mijn pony is en ze kan hem ook goed rijden, ik vertrouw haar echt voor de volle 100%, mijn pony kent haar ook dus dit is wel fijn.

Debbieee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:29

Ik wil sws niet langer dan een week van huis& mn paarden :o

Rijd nu een in het Z, M &een 3jarige. Zou ze gewoon lekker stil laten staan! Wel een beetje afbouwen natuurlijk, wil er ook niemand anders op hebben. Al helemaal als ze gewoon elke dag buiten staan, hun hokje gedaan word & ze aandacht krijgen!

isis_karel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:56

ik zou gewoon iets rustiger doen maar wel doorgaan

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:04

Ik zet die van mij liever niet 2 weken stil, maar vind dat dat helemaal aan het paard ligt en of je een goed persoon vindt die jou paard kan longeren of berijden.
Zelf ga ik vanaf 13 juli 2 weken weg en ik laat haar waarschijnlijk 2x per week door een pensionklant van ons longeren. Hij kan dat erg goed en is zeer vertrouwd met mijn paard. Of ik er iemand op laat rijden weet ik nog niet. 2 weken terug heeft mijn instructrice haar een keer gereden, maar ik vind het ook een beetje zonde om er weer heel veel geld aan uit te geven. Misschien is ze na die 2 weken ook wel lekker fris en kan ze er weer tegen aan. Volledig stil zetten is bij die van mij denk ik geen optie. Heb ik 1x gedaan. Nou ik was echt weer 2 weken bezig om haar weer enigszins fijn te krijgen, dat vind ik ook zonde.
Verder komt ze ook elke dag in de bak en in de wei en wordt de stal gedaan. Borstelen laat ik ook maar even zitten, tenzij iemand haar gaat longeren of berijden. Aandacht krijgt ze ook tijdens het voeren en buiten en binnen zetten.

Het is gewoon volledig je eigen keuze en afhankelijk van je paard. Succes en fijne vakantie!

isis_karel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:15

gwn de hele vakantie door rustig aan doen normaal rijden niet trainen maar rustig laten lopen

AmoCavallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:22

Ik zet hem in training (kan gewoon bij ons op stal) zij weet hoe ik rij en zij zal daar rekening mee houden.
Dan word hij in die 4 weken even weer dressuur getraind. Want ik wil hem niet 4 weken stil zetten.

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:28

als ik al op vakantie ga, dan heeft paard ook vakantie.
simpelweg, omdat ik niet de faciliteiten heb, (rijbak is 3,5 km rijden)
of iemand die ik met haar de weg op wil hebben.

ik bouw het dan wel rustig af en op.
en mijn schoonmoeder en mijn nichtje(waar ze staat) die geeft ze dan wel wat extra aandacht.
ze staat 24/7 buiten met schuilstal.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:24

Ik geef mijn paard ook vakantie, ik vakantie hij vakantie... Ik kan me voorstellen dat hij na dat werk ook eens een vakantie nodig heeft (ik heb dat dus hij dan ook toch?)

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:05

Ik heb mijn paard vorig jaar ook vakantie gegeven.
En iemand gevraagd die hem af en toe even wil losgooien in de bak.
Toen ik terug kwam was die hartstikke blij me weer te zien!
(Ze was wel wat aangekomen van die kilo's gras in haar vakantie xD)

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:09

Ik zou het paard lekker vakantie geven, vooral met dit weer.
Lekker op de wei en ook een keertje lamballen.
Moet voor een paard toch ook heerlijk zijn!?

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 14:54

De pony die ik rijd, gaat een maand het land op samen met haar stalgenootje. De eigenaar is van die maand 2 weken op vakantie, en ik ben er dan ook niet dus het komt wel goed uit zo. Vorig jaar hebben we dit ook gedaan en volgens mij vinden de paarden het heerlijk.

ClaudiaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:33

Ik heb sinds kort een bijrijdster en dit jaar is mijn pony gewoon gereden terwijl ik op vakantie was. En dat is zeer goed bevallen. Mijn pony heeft er meer baat bij om in zijn reguliere structuur te blijven en gewoon lekker regelmatig te bewegen, dat houdt hem soepel. De zomer is al een soort vakantie voor hem doordat hij op het land staat.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:02

RT-->SV

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:10

Die van mij staat bij Anky op stal, ik rijd hem nu 5x per week en Anky 1x om de puntjes op de i te zetten :)
Als ik op vakantie ben, dan gaat hij iedere dag in de stapmolen en om de dag gereden door Anky :)

Nee, even zonder gekheid,
Ik laat dan de eigenaar van de wei er een paar x op rijden en hij word iedere dag op het land gezet, er word water gepomt en hij krijgt hooi *D
Maar dat doe ik ook als de eigenaar zelf op vakantie is :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 19:51

Ik ga maar een weekend op vakantie..

Dus dan heeft ze ook lekker vakantie. en als ik langer zou gaan heeft ze ook vakantie..

Ze staat in een kudde, die door de zorgboerderij gevoerd/gemest word. daar hoef ik niet naar om te kijken..

LizzieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:52

ik zou je paard door een manege vriendin die je vertrouwt laten rijden & longeren ;)

Bordeaux_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:07

Die van mij staan meestal gewoon stil en anders rijdt een vriendin van mij ze een paar keer in de week.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:29

ook ik zeg lekker t land op en laten staan. zolang zeop de wei kunnen bewegen is t prima. dit jaar druk met paardjes voor vakantie op de wei bij ons. geen word gereden, gewoon ook ff echt vakantie. op

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:14

idd gewoon lekker vakantie geven!
Is af en toe ook wel eens goed voor een paard

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:32

Geef je paard gewoon lekker vakantie, hij staat overdag toch lekker in de wei, heeft die zijn beweging ook wel gehad.
Het is soms wel goed voor je paard dat hij/zij vakantie heeft om bij te tenken.

Marc69

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:37

Ik zou hem ook lekker vakantie geven. Spier en conditie verval treedt pas op na minimaal 5 weken rust, dus 2 weken kun je er makkelijk tussen uit.
Als het paard gewoon verzorgd wordt (stal en controle paard) dan is het prima geregeld.