Strandritten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:02

noukie24 schreef:
in breda misschien

sinds wanneer is er strand bij breda??

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 21:05

biancavos schreef:
noukie24 schreef:
in breda misschien

sinds wanneer is er strand bij breda??

Ik dacht dat ook al, mijn topo is behoorlijk slecht maar ik dacht dat er geen strand bij Breda ligt :o?

biancavos

Re: Strandritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:06

ik weet 100% zeker dat er geen strand ligt, breda ligt in brabant

Kataklop72

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:19

Hi Laura, Recreatie De Stal (www.manegerecreatiedestal.com) in Noordwijk aan Zee vind ik een echte aanrader. Een rengalop is natuurlijk wel afhankelijk van de rijervaring van de groep (nooit groter dan 7 incl begeleider), het strand (eb/vloed/drukte), maar als het kan is het een stevige galop! :D Met de gewone 2-uurs buitenritten ben je ongeveer 1 uur en 15 min op het strand; de rest in het duin. Paarden zijn goed verzorgd etc. Succes met je keuzelijstje! ;)

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:31

Kataklop72 schreef:
Hi Laura, Recreatie De Stal (http://www.manegerecreatiedestal.com) in Noordwijk aan Zee vind ik een echte aanrader. Een rengalop is natuurlijk wel afhankelijk van de rijervaring van de groep (nooit groter dan 7 incl begeleider), het strand (eb/vloed/drukte), maar als het kan is het een stevige galop! :D Met de gewone 2-uurs buitenritten ben je ongeveer 1 uur en 15 min op het strand; de rest in het duin. Paarden zijn goed verzorgd etc. Succes met je keuzelijstje! ;)

Inderdaad, zo als ik zei, dit is echt een aanrader!

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 21:48

Michelleex schreef:
Kataklop72 schreef:
Hi Laura, Recreatie De Stal (http://www.manegerecreatiedestal.com) in Noordwijk aan Zee vind ik een echte aanrader. Een rengalop is natuurlijk wel afhankelijk van de rijervaring van de groep (nooit groter dan 7 incl begeleider), het strand (eb/vloed/drukte), maar als het kan is het een stevige galop! :D Met de gewone 2-uurs buitenritten ben je ongeveer 1 uur en 15 min op het strand; de rest in het duin. Paarden zijn goed verzorgd etc. Succes met je keuzelijstje! ;)

Inderdaad, zo als ik zei, dit is echt een aanrader!

Ja, naar deze willen we erg graag. Groep is trouwens ervaren genoeg hoor. Maar we vinden het erg belangrijk dat de paarden wel betrouwbaar zijn zeg maar. We kunnen allemaal goed rijden (pfft, wat arrogant :o ), we zijn geen penny's die de moeilijkste willen om te temmen zeg maar.
We hebben het liefst gewoon brave paarden. Ze mogen trouwens wel pit hebben, geen probleem dat vinden we leuk.
Onze vorige strandritten kregen we alleen maar paarden die liepen te steigeren, en absoluut niet te houden waren. De paarden hoeven niet van die sukkeltjes te zijn, maar ook geen paarden waar het overleven is.
Als er iets gebeurd kunnen we dit oplossen, maar we houden meer van ontspannen ritjes als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Kataklop72

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 07:11

lauraP schreef:
Kataklop72 schreef:

Ja, naar deze willen we erg graag. Groep is trouwens ervaren genoeg hoor. Maar we vinden het erg belangrijk dat de paarden wel betrouwbaar zijn zeg maar. We kunnen allemaal goed rijden (pfft, wat arrogant :o ), we zijn geen penny's die de moeilijkste willen om te temmen zeg maar.
We hebben het liefst gewoon brave paarden. Ze mogen trouwens wel pit hebben, geen probleem dat vinden we leuk.
Onze vorige strandritten kregen we alleen maar paarden die liepen te steigeren, en absoluut niet te houden waren. De paarden hoeven niet van die sukkeltjes te zijn, maar ook geen paarden waar het overleven is.
Als er iets gebeurd kunnen we dit oplossen, maar we houden meer van ontspannen ritjes als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Het zijn brave, goed verzorgde paarden, maar er zit wel een kop op, m.a.w. je moet ze wel rijden! ;) Het zijn in ieder geval geen slome manegepaardjes of zo.

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 12:06

Dat is geen probleem haha :P
Ik vind dat er een verschil is tussen brave paarden en makkelijke paarden.
makkelijke paarden zijn meestal braaf, maar brave paarden hoeven niet makkelijk te zijn.
karakter is geen probleem, maar het moet niet gevaarlijk worden.

Antoinette09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:57

Laura, als ik zo naar de reacties kijk val ik in herhaling, maar ook ik kom met Recreatie De Stal als suggestie. Gezellig, kleinschalig (maar persoonlijk vind ik dat prettig), fijne paarden, zeker niet gevaarlijk, maar idd wel met karakter zoals werd geschreven. Alle info en tijden op www.manegerecreatiedestal.com

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 20:24

Dat is zeker wat ik zoek!
Ik ga het nog ff in de groep gooien, maar als er nog meer mensen zijn met suggesties, altijd welkom!

MaartJ

Re: Strandritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:36

Tjah ik kom toch even reclame maken ;)

Hier een instructrice van Duinmanege van Poelenburgh. Het is bij ons ongeveer 3 kwartier rijden naar het strand door duin en bos en daarna ben je ongeveer 20 minuutjes op het strand. Ligt ook aan de drukte. Als het rustig is kun je zo een eind galoperen en daarna een stukje stappen om daarna weer om te keren.
Wat het is met de strandritten: De paarden wéten het, en zoals iedereen weet zijn het gewoonte dieren. We zijn het laatste jaar ook een beetje het roer om aan het gooien. Waar men vroeger het strand op kwam om daarna weg te crossen, blijven we nu rustig achter elkaar stappen, draven en een handgalopje en vandaar uit over naar rengalop. Het komt natuurlijk wel eens voor dat er eentje het rijtje uit piept en ja als ze gaan gaan ze met z'n allen. Omdraaien idem dito. Ze weten dat ze daarna weer terug mogen crossen dus het is een kwestie van paarden bij je houden en ze mogen pas als IK het zeg en niet eerder.
Mits iedereen goed luistert en ervaren genoeg is ben ik erg blij met onze strandritten. Ik kan wel op onze paarden vertrouwen en ik ken ze door en door en dat geeft rust.

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 20:46

MaartJ schreef:
Tjah ik kom toch even reclame maken ;)

Hier een instructrice van Duinmanege van Poelenburgh. Het is bij ons ongeveer 3 kwartier rijden naar het strand door duin en bos en daarna ben je ongeveer 20 minuutjes op het strand. Ligt ook aan de drukte. Als het rustig is kun je zo een eind galoperen en daarna een stukje stappen om daarna weer om te keren.
Wat het is met de strandritten: De paarden wéten het, en zoals iedereen weet zijn het gewoonte dieren. We zijn het laatste jaar ook een beetje het roer om aan het gooien. Waar men vroeger het strand op kwam om daarna weg te crossen, blijven we nu rustig achter elkaar stappen, draven en een handgalopje en vandaar uit over naar rengalop. Het komt natuurlijk wel eens voor dat er eentje het rijtje uit piept en ja als ze gaan gaan ze met z'n allen. Omdraaien idem dito. Ze weten dat ze daarna weer terug mogen crossen dus het is een kwestie van paarden bij je houden en ze mogen pas als IK het zeg en niet eerder.
Mits iedereen goed luistert en ervaren genoeg is ben ik erg blij met onze strandritten. Ik kan wel op onze paarden vertrouwen en ik ken ze door en door en dat geeft rust.

Ja over Poelenburgh heb ik inderdaad veel gehoord. Eerst wou ik ook graag daarheen, maar toen las ik in een reactie dat je heel kort op het strand bent.
Even voor de duidelijkheid, we willen meerdere stallen proberen, we gaan denk ik zoiezo naar Stal de Recreatie, maar daar wilen wij het niet bij laten. We vinden het leuk om overal een beetje te rijden enzo.