hoefsmid komt niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amillia

Re: hoefsmid komt niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:20

Heb je al contact gehad met je hoefsmid ondertussen? Ben nu wel benieuwd wat er nu was.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:23

het is logisch dat een hoefsmid niet een precies uur kan afspreken. Ik wil ook niet dat hij mijn paarden afraffeld. Hij moet er de tijd voor nemen en dan kan het wel eens serieus uitlopen.
Ik vraag daarom ook altijd wanneer het voor hem uitkomt dat hij ruim de tijd heeft. Ik moet me altijd aanpassen naar wanneer dat voor hem kan, maar dan heb ik wel dat hij rustig is en dus voor mijn jonge paarden een erg goed voorbeeld is.
Ik had er ook eentje die nooit kwam opdagen, tja, dan is het wel exit bij mij. Even afbellen is een kleine moeite!

en same here wat amillia zegt!

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 01:08

Goh Lecy misschien dezelfde als mij?
Ik heb er ook één die niet kwam opdagen en vervolgens ook niet telefonisch bereikbaar was. Grapje heeft hij me twee keer geflikt en een nieuwe afspraak ging ook weer een week overheen en ik had op dat moment twee hoefbevangen paarden. Nou toen hoefde hij van mij helemaal niet meer te komen. Want nee, hoefbevangen paarden kunnen niet zomaar makkelijk 'een weekje langer'.

Nu heb ik een super betrouwbare. Eigenlijk altijd op tijd en zo niet dan belt hij even. Als hij vertrekt maken we alvast een afspraak voor over 6 weken. Ideaal.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 01:09

gelukkig nog nooit gehad! ik heb een hoefsmid die altijd sneller kan dan dan ik het zelf inplan :+

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:39

Onze smid komt altijd een keer in de ochtend of in de middag.
Bij mij komt hij wel altijd heel snel, ponylief kan geen dagje zonder ijzer.
Maar een exacte tijd preken we nooit af, zorg gewoon da tik de halve dag thuis ben, of iemand anders er is.

Maar als dit 1 keer gebeurt zou ik niet gelijk een andere smid nemen, zeker niet als het een goede smid is.
Gebeurt het steeds zou ik wel een andere zoeken.

Mare is je smidje al geweest ondertussen???

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 02:55

Heb je ondertussen wel al een afspraak kunnen maken nu?

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:46

ikdoemaarwat schreef:
gelukkig nog nooit gehad! ik heb een hoefsmid die altijd sneller kan dan dan ik het zelf inplan :+

hmm daar was ik zelf niet blij mee geweest... een goede hoefsmid heeft het vrijwel altijd druk.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:15

amillia schreef:
ikdoemaarwat schreef:

hmm daar was ik zelf niet blij mee geweest... een goede hoefsmid heeft het vrijwel altijd druk.

ja maar een goede hoefsmid plant ook alles in 1 regio en dan kan je er dus altijd tussendoor :Y)
zoals in mijn geval dus vaak ;)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:18

Heel irritant
Iets vergeten kan natuurlijk gebeuren

Ik had een smid waar het regelmatig gebeurde
Stond ik gewoon een uur te wachten, en bleek hij ziek te zijn of het vergeten te zijn
Vind niet dat je zo met je klanten om moet gaan en bovendien gooi je dan naar mijn mening je goeie naam te grabbel.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:44

Erg vervelend, maar heb je inmiddels de smid al gesproken voor uitleg? Onze smid is altijd standaard een half uur te vroeg. Echt heerlijk, meestal stap ik op de fiets naar stal, om vervolgens onderweg telefoon te krijgen of hij eerder mag komen :)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:22

Dat is vervelend, ben benieuwd of je hem intussen al gehoord hebt?
Mijn smid is altijd stipt op tijd, maar dat komt omdat hij bij mij alleen op zaterdag kan komen en dan ben ik de eerste klant van de dag :+ Als er wat dringends is (bv ijzer verloren) en hij komt door de week, dan pakt hij zelf paard uit de wei, zet het ijzer er weer onder, paard terug in de wei en overschrijving in de brievenbus. Handig!

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 20:29

dag bokkers,uiteindelijk is het nog goed gekomen.
Smid was het gewoon vergeten en kwam een weekje later.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:53

Oh gelukkig maar...Kan altijd gebeuren toch... ;)

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:18

Mag ik vragen welke smid je hebt, want wij zitten ook al 2 weken op een smid te wachten en die belt iedere keer af, en is nooit bereikbaar. (omgeving maastricht)

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:26

Had ik ook een keer, wij waren als laatste ingepland (8 uur s'avonds)en hij was toen tv gaan kijken thuis :Y) . Toen gebeld en is direct alsnog gekomen.

Spikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:45

Breezke schreef:
Paardlief kan nog best een weekje op dezelfde ijzers staan.
Hoefsmid is uiteindelijk niet gekomen.
Denk eerlijk gezegd dat hij het gewoonweg is vergeten. :+
Zal morgen eens bellen voor een nieuwe afspraak.

persoonlijk denk ik ook dat hij het gewoon perongeluk vergeten zal zijn, of zoals de anderen al zeiden: wie weet is er iets gebeurd.
Ik zou hem morgen ook nog eens proberen te bellen voor een nieuwe afspraak ;)

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:07

ik heb het ook eens gehad . De smid kwam normaliter altijd op tijd en opeens was ie er niet... Erg raar, en toen ik belde bleek dat ie snachts was overleden.. Dus weer alskeblieft voorzichtig met voorbarig boos zijn en conclusies trekken!!

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 12:03

Yellowbird schreef:
Mag ik vragen welke smid je hebt, want wij zitten ook al 2 weken op een smid te wachten en die belt iedere keer af, en is nooit bereikbaar. (omgeving maastricht)

beetje laat maar ik heb Jean Erens.
Hmm wel raar dat ie afbelt hoor

Tineeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:04

Ik had dat ook!!
na een paar uur heb ik hem ge-smst en hij zei gwn ; ik ben nog bezig met andere paarden?!
Dus nu heb ik dezelfde hoefsmid genomen al de rest van onze stal en die komt wel opdagen + we kunnen hem in groep laten komen (:

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:53

Lijkt mijn (voormalig) smid wel. :) Ook twee keer in een week niet op komen dagen. Niet terugbellen en niet reageren op sms en dan als je de tweede afspraak maakt weer niet opnemen, niet sms-en en helemaal niet reageren... Nou dan niet... :evaw:

Achteraf gezien niet zo heel erg. Hij was wel erg goed maar die we nu hebben is nog net iets beter. En op tijd!

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:41

ik had dus ook zo'n hoefsmid(omgeving breda) het is ook een hoefsmid voor speciaal beslag enzo.
die vent nam zijn telefoon gwn niet op, bellen,sms, 4 dagen lang he:S
toen belde hij me ineens, ja jij had toch speciale hoefijzers nodig???
ik zei zo, nee maar ik probeerde u al 4 dagen te bereiken,want mijn pony heeft wel nieuwe ijzers nodig,maar gewone.

zei tie , ow nou dan ga ik maar verder,dank je wel voor je tijd, doei.

nou ik vond dat zo belachelijk, ik ben toch ook gewoon iemand die BETAALT. ik ga dus nooit meer naar die man, vond het echt belachelijk.
heb nu tenminste een goede hoefsmid.(die wel altijd zijn telefoon opneemt en optijd is)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:43

Vroeger had ik zo'n smid die nooit kwam.
Nu heb ik er eentje die altijd keurig op tijd komt en als hij later is dan belt hij. Perfect.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:59

De mijne belt ongeveer een uurtje van te voren als hij eraan komt,
hij is nog nooit telaat gekomen, eric verloo