Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Raar, normaal ben ik altijd vrolijk
xxannemiekxx schreef:Ik vind dit echt raar..
Ik heb eens gelezen in een topic dat er op de kinder-bokkers erg wordt neergekeken, en dat 'ouderen' denken dat we gehandicapte baby's ofzo zijn die niks kunnen... nooit echt meegemaakt maar nu snap ik het.
Ooit gehoord van Monty Roberts? Misschien heeft dit meisje ook wel zo'n soort gave dat ze gewoon goed met paarden om kan gaan.
En of je nou 12 of 21 bent, je moet het toch óóit eens voor de eerste keer doen!![]()
Edit: oei klink een beetje boosRaar, normaal ben ik altijd vrolijk
Monica_1987 schreef:xxannemiekxx schreef:Ik vind dit echt raar..
Ik heb eens gelezen in een topic dat er op de kinder-bokkers erg wordt neergekeken, en dat 'ouderen' denken dat we gehandicapte baby's ofzo zijn die niks kunnen... nooit echt meegemaakt maar nu snap ik het.
Ooit gehoord van Monty Roberts? Misschien heeft dit meisje ook wel zo'n soort gave dat ze gewoon goed met paarden om kan gaan.
En of je nou 12 of 21 bent, je moet het toch óóit eens voor de eerste keer doen!![]()
Ben het ergens met je eens. En ergens ook weer niet.
Als je 12 bent zeg maar zie je niet echt gevaar en denk je meestal niet veel verder. Als ik mezelf bekijk toen ik 12 was is dat een enorm verschil met nu ookal zou je dat nu op die leeftijd niet zeggen. Toen ik die leeftijd had sprong ik op elk paard zonder er over na te denken. Nu ben ik daar een stuk voorzichtiger in wat niet alleen voor mezelf veiliger is maar ook voor het paard!
Tja in het Monty Roberts gedoe daar moet je maar net ingeloven. Ik zie dat niet zo zeer als een gave.
Voor de rest vind ik zeker wel dat een 12 jarige verstandiger kan zijn dan sommige 20+. Maar dat zie je zelf als 12 jarige toch niet.
Al met al denk ik persoonlijk dat je met gezond verstand een heel eind komt. Maar hulp van een ervaren persoon kan nooit kwaad denk aan een instructeur die je bv 2 x in de week helpt inplaats van les helpen met het inrijden.
) maar zeker niet alles!
We doen alleen de basis, ik denk niet dat als je nog nooit een pony hebt ingereden dat je dan gelijk naar topniveau opleid, maar de beginselen lijken mij wel gewoon aan te leren. Met het wijken, appuyeren, schouderbinnenwaarts enzo moet je vragen aan een ervarene. Maar als je haar gewoon wilt beleren om lekker door de wei te draven en buitenritten te maken kan dat makkelijk. (lijkt mij)Ik kan me trouwens goed voorstellen dat als je later eens bedenkt wat je vroeger allemaal hebt gedaan, dat je dat denkt van 'dat ik dat toen deed' heb ik ook als ik terug denk aan dat ik 5 was ofzo..ik zei alles gewoon. heb zelfs eens aan een liliputter gevraagd wat ie later wilde worden..
xxannemiekxx schreef:Ik vind dit echt raar..