Is dit het nou tegenwoordig ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 12:54

Anoeska schreef:
Waar ik nou zo moe van word... dat gezeik op anderen. Half bokt staat er vol mee, met mensen die zelf niet (wedstrijd) rijden, maar wel op alle anderen iets aan te merken hebben. Oh, het niveau is zo laag, en iedereen rijdt zo slecht ;(

Als ik rondkijk op de wedstrijden waar ik kom, dan valt het allemaal wel mee. Er zijn altijd een paar toppers, en een paar mensen die je van hun paard zou willen trekken. Maar het grootste deel van de ruiters is gewoon z'n best aan het doen. Ieder op z'n eigen manier.

En als je dan vind dat de hele wereld z'n paard aan het verpesten is, wees dan dapper en ga dan op die mensen af, je weet het toch allemaal zo goed, zeg er op wedstrijd dan wat van. Dan zou je eventueel nog iets kunnen bereiken. Maar nabebben op een internetforum... :Z

AMEN......

Ik vind dat het niet slechter is beter is als vroeger maar de sport is wel toegangelijker geworden en daardoor kunnen mensen met een minder niveau ook meedoen. Wat op zich goed is.

Ik zie nog steeds de zelfde dingen als 15 jaar geleden vroeger reed je met een oud zadel en een geleent jasje tegenwoordig moet het allemaal duur en vooral duur uitstalen.

Afgelopen weekend dood gelachen: was op wedstrijd komt een mooie auto, splinternieuwe trailer, paard komt eraf helemaal in het nieuw (deken, beschermers). Alles duidelijk met logo zichtbaar. Denken eraf en komt echt een dood en dood simpel paard onder vandaan (met scheve staart).
Mooi zadel erop en hoofdstel beide ook echt nieuw.

Later zie ik de ruiter rijden paard is zo stijf als een plank loopt dus niet aan de teugel en ruiter zit erop alsof ze 10 manegelessen heeft gehad. Zie je maar uitterlijk doet in 1ste instantie afschrikken maar erna gewoon sneu. Maaaar deze mensen hebben ook hun recht om mee te doen ze betalen dus moeten ze ook die kans krijgen.

Alleen ben ik opgevoed met het idee dat je eerst wat moet presteren voordat je betere spullen koopt.

Ringmeester was vroeger standaard nu is het een geluk als er een vrijwilliger voor is.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 14:59

Zo, ik ga helemaal akkoord met anoeshka. Er gebeurt soms wel eens iets vanwaar ik denk moet dat nu ? Maar het merendeel van de ruiters is echt wel begaan met zijn paard volgens mij.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:01

jelledaantje schreef:
Ik dacht vandaag om gezellig naar een concours te gaan hier in het dorp.
Ook omdat een stalgenootje meedeed en het voor mij lang geleden was dat ik zelf aan een wedstrijd heb meegedaan.
Dus zo gezegt zo gedaan ik er met de fiets heen en wat ik daar zag gingen me haren van overeind staan.
Ik kan nu zoveel dingen opnoemen die ik daar zag maar zal het bij een paar voorbeelden houden.
Bijv: Het tuig wat niet goed zat zadels die te groot waren of neusriemen die dan ook veel en veelste laag zaten.
En dan over het rijtechnische gedeelte dat was ook in grote mate om verdrietig over te worden. Zoals gefrustreerde kleine kindjes die hun pony helemaal afschuppen slaan ook nog eens met sporen rijden maar dan waar ze absoluut niet voor bedoeld zijn.
Ruiters die eigenlijk voor hun ouders rijden en niet voor zichzelf. En waar ik de grootste hekel aan heb is te strakke hulpteugels wat ook nu weer aan bod kwam zoals de gogue die weer lekker strak en strakker ging, Elastieken die lekker strak zaten.
En nog veel meer. Maar nu vraag ik me af is dit het tegenwoordig gaat het er zo aan toe op wedstrijden ik vind het erg jammer.
Wat vinden jullie hiervan als jullie naar concours gaan of een wedstrijd gaan kijken ergeren jullie je dan ook net als mij aan zulke dingen.
Ik ben zelf geen topruiter maar zulke dingen zie ik toch waarom word er door een ander niet zo bekeken onder andere door de ouders. Die het in mijn ogen alleen maar verpesten voor zulke kinderen die eigen alleen maar lol moeten hebben met hun knol toch

Hoe denken jullie daarover of ben ik nu een ontzettende zeurkous of kom ik net onder mijn steen vandaan gekropen.

Sorry als er al een soortgelijk topic over is

Tjaaa... ik weet niet hoe ze in dongen rijden, maar ik heb al heel wat wedstrijden gezien, en ik zie dit soort dingen eigenlijk nooit.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 12:35

Ja bij mijn onderlinge wedstrijd reden we dresuur en spring (Ik alleen dresuur)
Maar al die lieve nette dresuurruitertjes veranderede bij springen in b*tiches!

Sporen , Bij elke sprong een klap met de zweep , Omtrekken om zo de hindernis te halen

Dan denk ik togh echt: Komop! Het is een onderlinge wedtrijd (punt1 ) en je ranselt je paard togh niet zo af om nou persee de beste te zijn ! (pUnt 2)

:n

Al met al zie ik meestal wel op wedstrijden merendeel WEL goed met hun paard overweg
Soms als ze bijv het ging niet goed van die teksten als : ''Ach we hebben lol gehad'' of ''volgende keer beter'' dan vind ik dat wel heerlijki om te horen dat mensn WEL goed zijn met hun paarden en dan word me dagje wat beter ondanks dat stomme gedrag van andere mensen die niet zo eerlij ken lief zijn.

Maarja. Dat is overal in de wereld en niet aleen met paardensport ;)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 12:38

Hier op wedstrijden gebeurd het niet
Zelf train ik thuis wel eens met elastiek die heel los zit (paard heeft soms nog moeite met ontspannen en met elastiek ontspant ze zich heel lekker)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 12:39

xTinkertje schreef:
Ja bij mijn onderlinge wedstrijd reden we dresuur en spring (Ik alleen dresuur)
Maar al die lieve nette dresuurruitertjes veranderede bij springen in b*tiches!

Sporen , Bij elke sprong een klap met de zweep , Omtrekken om zo de hindernis te halen

Dan denk ik togh echt: Komop! Het is een onderlinge wedtrijd (punt1 ) en je ranselt je paard togh niet zo af om nou persee de beste te zijn ! (pUnt 2)

:n

Al met al zie ik meestal wel op wedstrijden merendeel WEL goed met hun paard overweg
Soms als ze bijv het ging niet goed van die teksten als : ''Ach we hebben lol gehad'' of ''volgende keer beter'' dan vind ik dat wel heerlijki om te horen dat mensn WEL goed zijn met hun paarden en dan word me dagje wat beter ondanks dat stomme gedrag van andere mensen die niet zo eerlij ken lief zijn.

Maarja. Dat is overal in de wereld en niet aleen met paardensport ;)

Dat zeg ik altijd
Ach ja volgende keer beter Saf heeft d'r best gedaan ik ben zeer tevreden

hippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 12:50

Naar mijn mening is het merendeel van de paardensporters er tegenwoordig van overtuigd dat alleen zij "weten" hoe het moet. Aan het dierenwelzijn en rijtechniek wordt niet meer gedacht.
Nee, als het paard maar in de krul loopt, net zoals onze voorbeelden in de wereldtop, dan is het goed.
Paarden zijn er ook voor de "heb", "zie mij nou, ik rijd paard"...
Zulke mensen zullen nooit leren wat echt paardrijden is, daar hebben ze het verstand niet voor, laat staan het gevoel.

TS ik ben het helemaal met je eens, de onkunde van de meeste ruiters van tegenwoordig is gewoon misselijk makend... |(

ola42

Re: Is dit het nou tegenwoordig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 13:06

Ja hippa, helaas moet ik het met je eens zijn, vooral onder de kinderen is de onderlinge strijd waarschijnlijk gevoed door hun ouders echt heel erg. Dat is al zo'n jaar of 15 bezig en die kinderen zie je nu dus bij de paarden waar ze nog steeds niet hebben geleerd hoe ze fatsoenlijk hun paard nageeflijk moeten rijden.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:36

Ja ja, vroeger was alles beter.(was het maar waar) Een bekend gegeven, duikt regelmatig op. Helaas is het zo dat nare dingen sneller vergeten worden dan de goede dingen. Dan lijkt vroeger als snel beter.
Vroeger was je nederlands kampioen dressuur met een Prix St. George proef. Nu het allemaal zo slecht gaat, en er geen echte paardenmensen meer zijn worden we kampioen met een Grand Prixproef en rijden de nederlandse ruiters/amazones de sterren van de hemel.
Persoonlijk word ik erg flauw van dat'' vroeger vroeger '' gekakel. Vooral omdat het gewoon onzin is. Wat een klaagzang hier in dit topic, in mijn ogen zijn dat de ''azijnpissers'' onders ons. Altijd maar zeuren over vroeger. Get a life.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:02

Ja het lijkt wel alsof bokt alleen maar uit goede ruiters bestaat :')
Sorry, maar ik zie echt geen enkel verschil met 'vroeger'. Het is allemaal even goed en even slecht.

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:29

Er zijn steeds meer mensen die rijden. Dus zijn er ook meer goede ruiters, maar indd ook meer slechte ruiters. Ik denk niet dat het verschil maakt met vroeger. Er zijn alleen meer ruiters bijgekomen, dus valt het meer op

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:46

phormicola schreef:
Ja het lijkt wel alsof bokt alleen maar uit goede ruiters bestaat :')
Sorry, maar ik zie echt geen enkel verschil met 'vroeger'. Het is allemaal even goed en even slecht.

Ik vind het algemeen niveau enorm gestegen. Waar ik vroeger M mee reed, zou ik nu in de B net rond de winst zitten.
Ik zie ook niet echt veel onvriendelijk rijden verder.

ruthlovesaid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:21

Idioten heb je overal en altijd, valt niet veel aan te doen.
Zulke mensen moet je filmen, en het ze dan laten terugkijken. Sommigen zijn zich er totaal niet bewust van.