Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Bij ons in de buurt zijn geen ruiter of fietspaden, alleen de polder waar je of op het asfalt of in de berm moet rijden. Je kunt het echt zien als de ruiters weer veel aan het buitenrijden zijn, de ene hoop na de ander moet je ontwijken. Vind het wel ontzettend jammer dat je dan in zo'n vicieuze cirkel beland. Wielrenners vinden de paarden irritant vanwege onder andere deze reden, laten dit (op vaak onsubtiele wijze) merken aan de ruiter, ruiter word hierom weer boos en krijgt weer een hekel aan wielrenners en ga zo maar door... Ik probeer mijn paard zoveel mogelijk in de berm te laten lopen, dus mocht ze iets 'achterlaten' ligt het daar al mooi
Het enigste stuk waar ik altijd mijn adem inhoud is wanneer we voor een een bomvol terras langs moeten rijden, zou me echt vreselijk opgelaten voelen als ze net dat plekje kiest...
ik vraag me gewoon af hoe je dat op moet ruimen als je ergens in the middle of nowhere zit. Bij het 'opzij' schoppen zit toch je hele laars/schoen eronder of ..? Ik had eigenlijk niet gedacht dat mensen zich zo druk zouden maken om een paardendrol,misschien op plekken waar er veel ruiterverkeer is en veel ligt kan ik me het nog wel voorstellen maar een enkele drol op de weg is toch geen drama. Ik heb ook nog nooit een ruiter af zien stappen om een drol van het paard op te ruimen. Mensen zoeken altijd wel wat op om over te zeuren,als je het in de berm schopt zal er ook wel iemand zeuren dat er een hoop stront in de berm ligt haha. Maar ik vind het wel respectvol naar andere mensen toe dat er ruiters zijn die wel hun drol opruimen hoewel ze daar volgens mij niet verplicht toe zijn. Kuggur schreef:Ruiter op fietspad =illegaal, misschien moet je je zwager daar eens op wijzen.
.Citaat:Maar nu we het er toch over hebben, ik stoor me aan wielrenners. Geen onvriendelijker soort weggebruiker naar paard en ruiter toe dan de wielrenner. Schelden, schreeuwen en gevaarlijk snel langs je heen razen... Ook zonder paard, kunnen ze zich heel moeilijk aardig opstellen en komt het getier al snel om de hoek als je niet rap genoeg opzij gaat. Fijn dat ik dat ook even heb kunnen melden
Sieltjuh schreef:Kuggur schreef:Ruiter op fietspad =illegaal, misschien moet je je zwager daar eens op wijzen.
En kies jij dan voor een 80 km weg, als er een fietspad langs ligt? Je bevorderd als ruiter namelijk niet echt de verkeersveiligheid als je dan níét op een fietspad gaat rijden lijkt mij.
Vaak genoeg politie langs zo'n weg tegen gekomen, maar geen haar op hun hoofd die er denkt om mij aan te houden, omdat ik op het fietspad rijdt met mijn paard
Kuggur schreef:Zou leuk zijn voor de fietsers als motorrijders dezelfde logica zouden toepassen.
Wat die politieagenten doen heet gedogen, en ja, daar mag je dankbaar voor zijn. Dit betekent dat je fietsers respecteert, en op geen enkele wijze hindert (poep, of in de weg rijden), je bent zoals vermeld in principe illegaal op hun wegdeel onderweg.

Kuggur schreef:Zou leuk zijn voor de fietsers als motorrijders dezelfde logica zouden toepassen.
Wat die politieagenten doen heet gedogen, en ja, daar mag je dankbaar voor zijn. Dit betekent dat je fietsers respecteert, en op geen enkele wijze hindert (poep, of in de weg rijden), je bent zoals vermeld in principe illegaal op hun wegdeel onderweg.
En automobilisten of motorrijders die vriendelijk snelheid minderen, bedank ik ook altijd door even mijn hand op te steken.
Indra schreef:Als je niet op het fietspad mag, mag je dan wel gewoon op de 80 km weg rijden?
Sieltjuh schreef:En als de gemeente er nou ook nog voor zorgt dat de ruiterpaden er zo bijliggen dat niet het gemiddelde paard een kans heeft op een blessure, dan zullen de ruiters er misschien ook nog meer gebruik van maken
Overigens ligt er bij ons geen ruiterpad, dus moet het bij de berm houden. Maar als de berm helemaal kapot is gereden door boeren, of zo hoog begroeid dat hij 5 weken geleden al wel eens gemaaid had moeten worden, dan ga ik daar ook niet in rijden met mijn paard.
miss_nadine schreef:Ik ben laatst wel aangehouden omdat ik met mijn paard op een fietspad reed! Heb gelukkig geen boete gekregen maar je hoort volgens meneer de agent dan gewoon in de berm te rijden..
hihi, die had een leuke aan me gehad. En ja heb mijn ruiterbewijs vandaar deze kesnis