frangelica schreef:ik zeg ook niet dat makkelijk word.
maar neem nu een voorbeeld: paard is 19 heeft ooit z gelopen en krijgt een rusthuis....paard word voor goud geld verkocht want loopt z maar heeft wel verborgen gebrek....ten eerst baasje hem daarom juist op rust heeft gezet.
Verkocht, tenminste dat lees ik in het topic... en dan ben je eigenaar af.
frangelica schreef:verder idd de paarden die dus verkocht worden aan de slacht omdat ze kolder of net wat dan ook hebben, deze blijkt 2 jaar later ergens op een weide te lopen en is van een iemand die er dik geld voor heeft betaald
Dan moet je niet verkopen aan de slager, maar de slager opdracht geven het dier te doden.
En is de vraag of dat dier indrdaad een kolder heeft, of dat de eigenaar er niet mee overweg kan of kon.
Het is geen raar gegeven dat mensen het voor de buitenwereld niet willen laten weten dat ze tekortschieten in hun kunnen en het dier er de schuld van geven en naar de slacht brengen.
frangelica schreef:ik schrijf ook nergens dat het makkelijk word....maar als paard zijn verleden op een data bank staat word het wel makelijker.
vervolgens denk ik dat je ergens een begin moet maken.
ook met auto`s is dit zo....waarom niet met paarden...ja misschien rare vergelijking.
denk ik.
net als met auto's gebeurd...
auto is van een oud dametje geweest, maar vertellen niet dat de kleinzoon erin rond reed 
Iemand die niet eerlijk is over het verleden van zijn paard, zal dan het verleden niet gaan vermelden in een database. Dus de mensen die bedonderen blijven ermee doorgaan, en een foute handelaar heeft het paard net binnen, en weet derhalve niets over het verleden, niet meer dan dat hem verteld is.
het begin is reeds gemaakt, nl transponder en paspoort.
Maar als ik dan zie wat in het paspoort geschreven kan worden maar niet vermeld wordt.
KWPNpaard: predikaten worden wel op stamboekbewijs vermeld maar niet in paspoort.
DA: castratie niet vermeld in paspoort.
Laten ze een bladzijde opnemen in het paspoort waar vermeldt kan worden of er ooit foto's zijn gemaakt incl. de bevindingen van de DA.
Kun je simpel ter plekke alles zien wat je zien moet....
en denk je dat ik het als iemand die premies betaald het oke vind dat jij als buitenstaander info krijgt over mij of mijn paarden?
Wat ik met de verzekering heb gaat geen buitenstaander wat aan, en als ik wat kwijt wil dan bepaal ik wat ik kwijt wil.
btw heb geen enkel paard verzekerd