Kluisteren betekent de achterbenen van het paard vastbinden met deze dingen zodat ze niet kunnen slaan, gebruikt bij bijv. natuurlijke dekkingen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Somebitch schreef:[Logisch als een 6 jarige altijd bij moeders in de wei heeft gestaan en naast haar in de stal heeft gestaan dat deze haar moeder mist als ze nooit gescheiden zijn geweest.
FFKJC schreef:Cassidy schreef:Zijn medische problemen uitgesloten? Geen koliekaanval gehad vannacht?
nee ze doet het al die tijd al ze is vannacht gewoon erger bezig geweest omdat ze alleen stond wat ze gewoon níét leuk vind
ze is écht een streskip als ze alleen is...
maar ik moet nu écht naar school heb zo examen...
ben er straks weer

Cassidy schreef:Kluisteren is het samenbinden van twee voorbenen of twee achterbenen, zodat ze niet kunnen schoppen.
Over het gebruik van kluisters zijn de meningen verdeeld, maar als je het paard op die manier kan beschermen dat hij zichzelf serieus bezeerd, zou je het kunnen overwegen. Ik zou het alleen als allerlaatste optie gebruiken, en eerst proberen of ik het anders op kan lossen. En je moet idd weten waar je mee bezig bent.

FFKJC schreef:@ cassidy
stalspiegel zou misschien nog een optie zijn maarja er staat aan beide kanten een paard
is het dan wel nodig ?
{knip}
ik ben echt ten einde raad
weet iemand toevallig een gedrags therapeut ?
FFKJC schreef:maar ook 's nachts als ze niks te eten heeft schopt ze..