(m'n vorige bril heeft ook al is gevlogen) Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lammie2701 schreef:Barb12 schreef:Ik draag al sinds m'n 7e jaar een bril maar ben nu toch over op lenzen. Ik durf m'n bril namelijk niet meer op met rijden. Niet vanwege krassen maar omdat ik in januari knoerthard van mn paard viel en m'n cap m'n bril in m'n gezicht drukte. Gevolg waren zware kneuzingen in m'n gezicht. Dus pas op! Ik heb ook een cilindrische afwijking maar ook daar zijn lenzen voor.
ik kan dus juist vanwege de cillinder dus geen lenzen...en dat in combinatie met de hoge sterkte...dus ben gedoemd om een bril te blijven dragen...
wat jij hebt gehad met een valpartij heb ik dus nog nooit meegemaakt...en dat terwijl ik van de 26 jaar dat ik leef al 24 jaar een bril draag...en ook heeeeeeeeel vaak van paarden/ponnies ben gevallen (kleine evenwichtsstoornis)...
Barb12 schreef:Ze kunnen een hoop hoor tegenwoordig. Maar ik heb geen hele hoge sterkte misschien is dat het verschil. Ik val gelukkig niet zo vaak maar 1x echt hard was wel genoeg

melanie81 schreef:als het goed is ben je wa verzekerd, ik zou eerst vragen binnen deze verzekering of dit eronder valt. afhankelijk waar je de bril koopt, hebben sommigen de mogelijkheid om je bril te laten verzekeren en inderdaad je zorgverzekering kan een dekking hebben. deze dekking geldt bij elke opticien.
ULTIEME TIP VOOR RESERVEBRIL:
hans anders heeft vanaf aankomende maandag t/m zaterdag (stuntaktie) een complete enkelvoudige bril voor 59 euro en multifocaal (veraf en lezen) 120 euro
dit incl:
*keuze uit alle monturen
*standaard 1.5 glazen (extra dun geld toeslag)
*ontspiegeling
*kraswerende laag
(op buitenrit dan he)
Fairytail schreef:Ik ga vrijdag mijn lenzen proberen ook omdat het voor mijn studie/werk voordelen kan opleveren. Ik ga dus niet naar de handsanders dat vind ik te snel beslissen, ookal is het zo voordelig! Morgen eerst nogmaals mijn ogen meten bij een andere opticien (waar ik dit glas vandaan heb) kan ik gelijk vragen wat voor glas er precies inzit en wat er nog mogelijk is.
Ik zag gister dat mijn pootjes ook helemaal wit uitgeslagen zijn, geen idee hoe dat kan.. Julie?
Fairytail schreef:Ik gebruik geen haarlak of andere spullen. Heel soms wax als ik ga stappen.
Zou dat beetje zweet op je hoofd zo veel invloed hebben op het montuur?
lammie2701 schreef:Barb12 schreef:Ik draag al sinds m'n 7e jaar een bril maar ben nu toch over op lenzen. Ik durf m'n bril namelijk niet meer op met rijden. Niet vanwege krassen maar omdat ik in januari knoerthard van mn paard viel en m'n cap m'n bril in m'n gezicht drukte. Gevolg waren zware kneuzingen in m'n gezicht. Dus pas op! Ik heb ook een cilindrische afwijking maar ook daar zijn lenzen voor.
ik kan dus juist vanwege de cillinder dus geen lenzen...en dat in combinatie met de hoge sterkte...dus ben gedoemd om een bril te blijven dragen...
wat jij hebt gehad met een valpartij heb ik dus nog nooit meegemaakt...en dat terwijl ik van de 26 jaar dat ik leef al 24 jaar een bril draag...en ook heeeeeeeeel vaak van paarden/ponnies ben gevallen (kleine evenwichtsstoornis)...
Of inderdaad kraswerende laag..Warbling schreef:lammie2701 schreef:
Mwoah, ik heb -7.50 en -8 en ook een cilindrische afwijking maar ik heb wel gewoon lenzen hoor. Moet wel vrij regelmatig op controle.
Maar anyways ontopic:
Inderdaad misschien toch lenzen proberen en anders misschien toch een goedkoper montuurtje erbij. Toen ik nog altijd een bril droeg bij de paarden zijn er ook al aardig wat gesneuveldOf inderdaad kraswerende laag..
Heeft je opticien geen tips?