Wel of niet beschermt te trailer opgaan in de zomer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:42

Vaak gaan de paarden toch wel een beetje zweten van angst of inspanning en dan kan een koud windje in de trailer een koudje opleveren.
Ik doe dus toch maar een zweetdeken.

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:44

secricible schreef:
afhankelijk van het weer, probeer ik wel een deken op te leggen, maar met 25 graden vind ik dat gewoon te heet. Benen inpakken doe ik wel, ook met heet weer. Als ze hun evenwicht verliezen en struikelen, kunnen ze hun benen open halen en dan vind ik beschermers toch wel erg prettig

Ga ik in mee , :)

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:46

Wiske2 schreef:
Vaak gaan de paarden toch wel een beetje zweten van angst of inspanning en dan kan een koud windje in de trailer een koudje opleveren.
Ik doe dus toch maar een zweetdeken.

Juist als je ze dan een deken op doet, kunnen ze alleen maar nog warmer worden. Het is warm zat in de trailer, zeker in de zomer! Wij moeten onze paarden niet zo betuttelen en ook niet vergeten dat de vacht van een paard al een zweetdeken ís!

Mijn paard staat kaal in de trailer, hooguit vast de crossbeschermers om vanwege de activiteit die we gaan doen. Ze staat zonder deken, dus een (zweet)deken gaat al helemaal niet om... En die transportbeschermers doen meer kwaad dan goed bij haar, want daar blijft ze enorm op reageren.... Vroeger deed ik nog wel lappen om de benen en inbandageren, maar ach, ze staat rustig en áls het misgaat (ongeluk) of zo dan denk ik ook niet dat een stoflaag nog veel doet... :o

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:54

Ik heb makkelijk praten want mijn paard is super makkelijk te laden en staat gewoon stil.
Dus met een lastig paard zou ik eerder meer bescherming om doen.
Mijn paard gaat alleen maar raar lopen met de beschermers om

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:57

xBiondaa schreef:
secricible schreef:
afhankelijk van het weer, probeer ik wel een deken op te leggen, maar met 25 graden vind ik dat gewoon te heet. Benen inpakken doe ik wel, ook met heet weer. Als ze hun evenwicht verliezen en struikelen, kunnen ze hun benen open halen en dan vind ik beschermers toch wel erg prettig

Ga ik in mee , :)

Ik vind 15 graden al te heet. :o

monica08

Re: Wel of niet beschermt te trailer opgaan in de zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:07

Mijn paard krijgt in de zomer en winter gewoon transportbeschermers om. Zo strak zitten die dingen heus niet en benen worden er ook niet warmer van dan peesbeschermers oid. Na de les zweet ze gigantisch en krijgt ze wel een zweetdeken op en anders staat ze zonder deken.

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:11

mijn paarden gaan zonder beschermers de trailer op, als ik laat moet rijzen en het paard is bezweet dan doe ik een zweetdeken op, meer niet. één van de paarden doe ik op het moment een vrij los gebandageerde bandage om de voorbenen omdat hij als hij het dicht bij huis komt begint te slaan in de trailer, anders zou hij ook niks om hebben

ze hebben nog nooit wondjes opgeloopen met het transporteren

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:18

Mijn paard gaat ook zonder poespas de wagen op :)
Was vroeger erg voorzichtig, legde dr helemaal van top tot teen in de bescherming. Ze stond toen altijd een beetje te stampen op de wagen. Ben er toen eens bij geweest en zag dat ze gewoon die dingen af probeerde te trappen! Sindsdien lekker zonder en staat ze rustig :)
Beter een rustig paard zonder bescherming, dan met bescherming en een druk paard hebben :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:16

Ik heb mijn 2 jarige wel met beenbescherming op de trailer gezet toen ze verhuisd werd, ze moest een rit van 6 uur ondergaan, warmte viel wel mee aangezien het sneeuwde toen ze kwam :). Dekentje heb ik afgelaten, heeft ze normaal ook niet op en stond dik in de wintervacht. Ik vond 6u toch te lang om zonder iets erop te zetten. Is prima gegaan verder. s zomers twijfel ik ook nog eens.

BigOrion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:19

Als ze niet heeeeel lang op de trailer hoeven te staan, zeker altijd beschermers omdoen! Een misstap is zo gemaakt en dan beschadigd hij/zij zichzelf. Ik doe voor korte ritjes peesbeschermers op en voor langere ritten transportbeschermers.
Deken lijkt me niet nodig in de zomer, misschien een vliegendekje.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:21

ik doe de benen altijd inpakken de mijne is toch helemaal niet vervelend maar je weet maar nooit of je ooit onverwachts hard moet remmen of zo en een deken leg ik er bijna altijd op alleen als het zo warm was als van `t weekend dan niet

kim89_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:45

Mijn paard heeft op de trailer altijd(Zomer&Winter) peesbeschermers, strijklappen & springschoenen om.
Hoef je op cc dat ook niet meer te doen :o

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 00:03

Thokkadisje schreef:
Een deken en beschermers gaan echt niet helpen als je paard uit de trailer valt. Een goede veilige trailer met rubber matten biedt meer bescherming dan een lapje stof om een paardenbeen.

dat heb ik ook altijd geroepen, totdat mijn paard viel terwijl hij de trailer in liep, in paniek is ze gaan krabbelen om overeind te komen.
ik had wel peesbeschers om, maar dat was helaas niet voldoende. ze had een wond in de kootholte, precies de enige grotere ader geraakt die daar zit, het bloed spoot er letterlijk uit. ik kon twee vingers in de wond duwen en dan bleef het er nog uitstromen.

omdat het op die plek bijna niet te hechten is en heel langzaam geneest hebben we er maanden uitgelegen.

daarna wilde mevrouw de trailer niet meer op en trapte alle 'normale' beschermers van haar benen.
sindsdien gebruik ik 3 in 1 western beschermers op de trailer en ik wil nooit meer anders.
Afbeelding

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 00:09

Als het paard gewend is met beenscherming op de trailer in te gaan zou ik absoluut ondanks het weer die altijd omdoen.

Ik zeg express als het paard het gewend is, want mijn merrie gaat de klep niet eens op als iets om haar benen heeft.

Die beenbeschermes van jouw zien er inderdaad super uit , loulou

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 00:14

Pret flipt door van de trailerbeschermers. Dus meestal gaat ze zonder bescherming of met peesbeschermers :) (van die 3-in-1, lijken op de groene hierboven)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 00:16

De situatie bij mij is iets anders omdat ik een vrachtwagentje heb. Het is dus sneller warm en ze gaan nu zonder dek erop. Soms ook zonder dek na het rijden als ze al droog zijn.
Als ik naar de vereniging ga (10min) dan doe ik wel thuis alvast de peesbeschermers om. Maar bij lange ritten vind ik het te warm worden. En transportbeschermers zouden alleen nut hebben als ik van de weg gereden wordt. Dat risico lijkt me minder groot dan dat ze gaan afzakken. Daarnaast ben ik vaak alleen op pad met een merrie die niet kan vaststaan of een hengst. Lastig om dat de beschermers er goed om te krijgen. De merrie wil wel eens uit ongeduld gaan trappen. Maar we hebben grote houten schotten en er kan vrij weinig gebeuren.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 00:17

Ik ben zelf een enorme tut, die van mij gaat volledig gebandageerd de trailer in (ben druk aan het sparen voor die dure transportbeschermers := ). Maar ik ken genoeg mensen die hun paarden zonder bescherming erop zetten en die zonder schrammetje naar buiten komen. Dus ja.. er is een risico dat er iets mis gaat, maar als er echt iets mis gaat dan helpen bandages/transportbeschermers ook niet erg. Het is je eigen keus, net waar jij je het prettigst bij voelt

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:10

het voordeel van die 3 in 1 beschermers vindt ik dat ze ook echt blijven zitten.
ze zijn eigenlijk gemaakt om mee te rijden en zitten daardoor echt veel beter dan 'normale' transportbeschermers.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:26

Mijn eerste paard had het idee echt niet te kunnen lopen met beenbescherming. Eigenlijk gebruik ik nooit bescherming en heb mijn paarden meerdere keren per week op de trailer.

_x_alina_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:03

Mijn paard krijgt het tog voor elkaar om transportbeschermers uit te trappen. Dus die gebruik ik niet meer. En ze heeft een keer een peesblessuure opgelopen toen ze niet de trailer op wilde. Toen had ze die transportbeschermers aan. Die bieden iig geen steun.

Dus nu krijgt ze bandages om met extra lange/dikke onderlappen en springschoenen aan. Liever iedere keer te veel beschermt dan 1 keer te weinig :)

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:10

pees beschermers en springschoenen. Voor de rest niet want die van mij gaat staan klooien als ze te warm word. In de winter gewoon haar stal deken en in de zomer als ze bezweet is de zweet deken

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:41

Mijn paarden gaan ook altijd bloot de trailer op behalve naar de keuring. Dan zitten er beenbeschermers omheen om de stront van de poten af te houden.
Dekens doe ik ook niet aan, je kunt de raampjes van de trailer zo zetten dat het niet naar binnen waait.

Over 2 weken gaan we met de veewagen op pad en dan gaat paard er ook zonder bescherming in.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:45

Je hebt hele fijne vliegendekens met een badstof rug erin van Equiline, die doe ik op in de trailer als het warm is. Je hebt toch altijd een beetje rijwind. Benen uiteraard gewoon inpakken, tenzij ze dat niet kennen en dan toch alleen maar naar de bandages gaan slaan.

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:51

loulou schreef:
Thokkadisje schreef:
Een deken en beschermers gaan echt niet helpen als je paard uit de trailer valt. Een goede veilige trailer met rubber matten biedt meer bescherming dan een lapje stof om een paardenbeen.

dat heb ik ook altijd geroepen, totdat mijn paard viel terwijl hij de trailer in liep, in paniek is ze gaan krabbelen om overeind te komen.
ik had wel peesbeschers om, maar dat was helaas niet voldoende. ze had een wond in de kootholte, precies de enige grotere ader geraakt die daar zit, het bloed spoot er letterlijk uit. ik kon twee vingers in de wond duwen en dan bleef het er nog uitstromen.

omdat het op die plek bijna niet te hechten is en heel langzaam geneest hebben we er maanden uitgelegen.

daarna wilde mevrouw de trailer niet meer op en trapte alle 'normale' beschermers van haar benen.
sindsdien gebruik ik 3 in 1 western beschermers op de trailer en ik wil nooit meer anders.
Afbeelding

Ow, die vind ik wel mooi.

Mag ik vragen waar je die hebt gekocht?

Die van mij staat altijd als een huis op de trailer, helaas kan ik alleen hoge transport beschermers om doen bij de voor benen. Achter wordt ze helemaal panisch en blijft maar schoppen en trappen, niet echt handig als ze op de trailer staat. Daarom ben ik al een tijdje opzoek naar nieuwe lage beschermers.
Verder heeft ze een dek op als het koud is niet voor de bescherming.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:57

arthurs western store, maar ze zijn denk ik in elke western winkel te verkrijgen.

ze zijn wel heel duur. ik heb ze tijdens de kerst sale gekocht.
omdat het een maat is die quarters over het algemeen niet passen had ik ze voor de helft van de prijs, maar zelfs dan zijn ze nog duur.

ze heten geloof ik combo boots, dus als je daar op zoekt vindt je ze wel.