Waarom rij jij wedstrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Re: Waarom rij jij wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:05

Ik wil in de toekomst wedstrijden rijden omdat je dan meer ervaring opdoet. Vind het ook leuk om hogerop te komen. Al zal ik van binnen altijd een recreative ruiter blijven, vind niks fijner om door de natuur te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:16

Lappie_Lap schreef:
Gewoon omdat ik het leuk & gezellig vind, en het is een vorm van afwisseling :)
Lekker een dagje weg.

Anoniem schreef:
[...]
Maar waarom vind je het dan leuk?

om te zien dat je beter bent dan andere?
of om bevestiging te hebben dat je goed kan rijden..

"[...]

Leuk kan toch ook gewoon omdat je er een prettig gevoel bij ondervind? :)

Dat ook,

Maar als je zegt "ik rijd wedstrijden want het is leuk" is dat nogal vaag. Er bij vermelden wat je dan precies zo leuk vind. Is dan intressant.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:19

Tja waarom ik wedstrijden rij? Om heel eerlijk te zijn, sowieso omdat de waarde van mijn paarden dan omhoog gaan. Is voor een eventuele verkoop altijd mooi, en omdat ik wil winnen, ik wil beter zijn als een ander. Bovendien heb ik een baan aangeboden gekregen als stalruiter op 2 bekende stallen en dan is het sowieso handig als je veel wedstrijdervaring hebt.

_Loes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:13

diesel_ schreef:
omdat ik wedstrijden wil rijden met mijn b-pony tussen de paarden nu het nog kan.
Hij is bijna 15 en ik wil er nog uithalen wat erin zit.

Ik vind het geweldig om op wedstrijd te gaan, ons mooi te maken en te laten zien wat we bereikt hebben.
Vroeger had ik dit echt niet mogen dromen, kon het erf niet eens af of normaal in galop.
Door de wedstrijden geef ik niet op. Hij liep eerst met zijn hoofd in de lucht en nu rijden we net geen winst omdat de aanleuning nog niet helemaal constant is. We zijn gewoon begonnen om al wedstrijdervaring op te doen en zien nu dat de winstpunten vanzelf wel gaan komen.Ik hoop ooit winst te rijden in de L2, maar we zullen het zien! Tot nu toe hebben we in ieder geval een hoop plezier!

Met een B pony tussen de paarden? Is dit wel toegestaan?

Ik rijd wedstrijden omdat ik wil leren en mezelf wil verbeteren. En ik moet eerlijk zeggen: Ik rijd paarden voor iemand anders
die vindt het ook wel heel fijn als zijn paarden meer waard worden;)

CriolloHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:42

het is leuk je leert er veel van en je hebt een doel voor ogen

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:36

Ik rij wedstrijden voor de fun.
Het zijn leuke leerzame dagjes uit.
Presteren doen we niet zo goed, omdat ik last heb van zenuwen.
Maar van alles er omheen geniet ik echt.
Ach en winnen is niet het belangrijkste voor mij.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:39

Anoniem schreef:
Maar waarom vind je het dan leuk?

om te zien dat je beter bent dan andere?
of om bevestiging te hebben dat je goed kan rijden..

"ik vind het leuk" is zo vaag.

Zelf rijd ik (spring) wedstrijden. Om te laten zien dat ik met mijn draver wél wat kan bereiken. Verder vind ik het leuk om te zien dat ik beter rijd dan andere :o }> En de gezelligheid om de wedstrijd heen vind ik altijd leuk.

Ik rijd wedstrijden omdat ik het leuk vind, ik heb een doel om naar toe te trainen, ik kom andere ruiters en paarden tegen, ik vind gelijkgezinden op wedstrijd maar ook mensen waar ik het niet mee eens ben en waar ik weer van kan leren. :)

Het bericht van TS geeft me het idee dat wedstrijden niet leuk kunnen zijn gezien de optie er niet tussen staat, zet dan gewoon "waarom vind je het leuk?" ipv die andere dingen als "om er bij te horen" "om beter te zijn dan een ander" :? Jemig dat is niet eens bij me opgekomen toen ik begon met wedstrijd rijden :=
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 29-05-10 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:41

Ik vind het leuk omdat ik dat ergens voor train. Bovendien wil ik wel graag wat bereiken in de paardensport, dus dan begin ik er liever op jonge leeftijd mee. :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:43

Ik wil wedstrijden gaan rijden, omdat ik mezelf dan kan verbeteren :)
Je hoort niet alleen de mening van je instructrice, stalgenootjes oid hoort, maar ook van een jury die er vrij veel van kent. Bovendien leer je op wedstrijd verschillende mensen kennen. Ik wil wedstrijden hebben omdat ik altijd naar bepaalde doelen wil trainen. Gewoon doelloos trainen is écht niks voor mij. :)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:44

ik rij eigenlijk wedstrijd om hogerop te komen en om meer dingen te kunnen. maar helaas gaat het op een manege niet heel snel en hebben ze niet alle punten meegeteld waardoor ik nu de lol er een beetje van kwijtraak. maar wil eigenlijk met ontspanning rijden. omdat wij allebij goed kunnen stressen. maar ik hoop er ooit echt met een eigenpaard goed en er iets sneller doorheen te kunnen en het dan echt voor de leuk te doen. verder krijg je dan wel te horen waar je nog aan moet werken.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:54

Momenteel rij ik geen wedstrijden, maar op den duur wil wel weer gaan starten.

Springwedstrijden omdat ik daar een kick van krijg :+ Puur plezier dus.

Dressuur ligt wat anders. Ik krijg enorm last van zenuwen en had ze eigenlijk afgezworen. Echter heb ik een merrie die in mijn ogen juist in de dressuur kan uitblinken (let wel: basisdressuur tot ZZ) en ik vind het een supergave bevestiging als ons dat ook echt lukt. Daarnaast heb ik een hekel aan zenuwen en is mijn doel die keihard aanvechten :+ Dus daar komt allemaal wat meer bij kijken. Ik hoop dat ik daarin uiteindelijk net zoveel plezier beleef als tijdens het springen.

Het uiteindelijke doel is voornamelijk plezier dus. Meer hoeft ook niet, ik doe het als hobby, niet als werk :)

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:00

Springen vind ik ook voor de kick.
Het is echt gaaf als je over die hindernissen vliegt :D

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:26

om ergens naartoe te trainen.
En niet beetje doelloos rijden.

O:)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:52

Ik vind het leuk en gezellig ik kom veel bekenden tegen dus veel bij kletsen. Daarnaast is het handig om de marktwaarde van mijn eigen paarden te vergroten maar ik rijd ook voor mijn werk wedstrijden. Eigenaren betalen mij om hun paard te starten. Dit kan zijn voor de verkoop maar ook zodat hun paard bepaalde predikaten kan halen

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:26

Ik rijd wedstrijden om;

-Mijn paard meerwaarde te geven zodat ik na verkoop een nieuwe (misschien betere) kan kopen.
-Te laten zien wat we in huis hebben.
-En natuurlijk omdat ik het hartstikke leuk vind :D

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:32

ik ben net (weer) begonnen met wedstrijden, allereerst om de ervaring voor zowel mezelf als voor het paard, en omdat ik het heel erg leuk vind! daarnaast rijd in mijn geval een paard van iemand anders, een fokkerij, dus wedstrijd ervaring is goed voor de eventuele verkoop van het paard :) ik vind het voor mezelf ook leuk dat je ergens naartoe werkt, steeds een stapje verder, dan weet je waar je t voor doet, maar vooral voor t plezier!

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:49

Ik rijd omdat ik het simpelweg géweldig vind om te doen.
Al win ik niets, en lacht iedereen me uit,
m'n pony en ik vinden het super! (:

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:53

als ik geen wedstrijden zou rijden (wat ik nog niet zo heel lang doe) heb ik een beetje het gevoel dat ik het voor niets doe.
de pony heeft er de potentie voor en ik wil graag wat hoger komen met dit beestje dus waarom niet?

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:06

Ik rijd wedstrijden, omdat ik het leuk vind, maar vooral omdat mijn pony de hele 'wedstrijd-gebeurtenis' geweldig vind. Je kan gewoon zien dat hij geniet, alle aandacht met het vlechten en dan op ander terein zich lekker laten showen. Als ik zie hoe leuk hij het allemaal vind geeft dat zo'n voldoening, dan maken die punten al helemaal niet meer uit. Je rijd meestal paard omdat je het leuk vind, maar je doet het samen met je paard dus hij moet het ook leuk vinden. Dat wedstrijden rijden is gewoon een soort extraatje.

Daarnaast is het natuurlijk ook super leuk om te zien wat andere vinden van jou rijkunsten, ben je goed op weg? Waar moet je nog extra op oefenen? Uiteraard is het natuurlijk niet allemaal even eerlijk en even goed gejureerd, maar daar kan je omheen kijken.

appelxkiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:20

Mijn paard vind het heel leuk om hard te werken. Ze gaat echt vervelend doen als je haar er een paar keer per week uit haalt om een keertje te 'hobbelen'. Ze vind het leuk om moeilijke dingen te doen en wordt dan ook heel fanatiek. Daarnaast vind ik het ook leuk om een doel te hebben, die ik wil bereiken! :D

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:25

Ik ervaar het paardrijden als een ontspanning.
Maar ik ben geen ruiter die doelloos rondjes gaat rijden in de rijbak.
Ik leef ergens naar toe, en rijd met een doel.
Een buitenrit ofszo vind ik wel leuk, vooral als afwisseling.
Ik doe alles lekker op een rustig tempo, maar wil wel laten zien dat ik wat kan bereiken.
Ik vind dat je met paardrijden veel kan leren, vooral als het gaat over je eigen fouten in zien. Het paard doet vaak gewoon wat je het vraagt maar de ruiter gaat de fout in. Dit vind ik een belangrijke leerervaring.
Verder vind ik het leuk om te laten zien wat wij kunnen, ookal maken we fouten.
Wedstrijdrijden geeft voor mij wel een meerwaarde aan de ruitersport.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:24

Omdat ik het leuk vind een doel voor ogen te hebben om naar toe te trainen.

1topper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:49

Ik rijd omdat ik mezelf dan een beetje kan verbeteren door de commentaar die ik krijg. Dan kan ik daar aan gaan werken. En verder vind ik het natuurlijk gewoon heel erg leuk!:D

TheFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:01

Ik rijd wedstrijden omdat ik later van het rijden mijn beroep wil maken en zo ver mogelijk wil komen. Ik vind de wedstrijd en alles eromheen altijd helemaal geweldig en de paarden vinden het ook leuk om mee te gaan. Ik wil echt ieder weekend weg anders word ik helemaal gek. :+

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:04

ik rijd wedstrijden om:

*te zien hoe ver we nou precies zijn met het trainen
*omdat spirit zich zelf graag laat zien.
*omdat ik het leuk contacten in de paarden wereld enz te leggen. dan ben je op wedstrijden wel op een goede plaats.
*omdat ik het gewoon een super leuk dagje weg vind altijd!