Vliegen op het hoofd, wat werkt nu echt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kim_bandiet

Re: Vliegen op het hoofd, wat werkt nu echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:16

ik heb al een paar keer zo'n vliegennetje gekocht maar mijn paard wordt er helemaal gek van. schud de hele tijd met zn hoofd en probeerd het met zijn hoef/been van zijn hoofd te krijgen. ziet er ook heel raar uit. ik lees zeker mee met dit topic want ik zou ook wel een alternatief willen.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:40

Eigenlijk is er niets aan afweermiddelen wat vliegen 'n dag weg zou kunnen houden van paardenhoofden. Zo'n neusnetje kan misschien irritant werken. Ik blijf bij m'n Crusader maskers. Van alle ellende af.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:57

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 03:09

Doen wij ook, dat helpt maar dat houd zeker niet alle vliegen weg. :)

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:21

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:29

joannexxsaar schreef:
Je hebt van die knoflooksnippers die goed helpen
Wij deden iedere dag een schepje door het voer en dat stinkt dan heeeel erg en dan blijven de vliegen dus weg door die stank van die knoflook.

https://www.medpets.nl/images/products/ ... 3_1491.jpg

Knoflook is allang ontzettend achterhaalt.
Werkt alleen in zeer grote hoeveelheden, maar in die hoeveelheden kan een paard bepaalde vormen van bloedarmoede krijgen.

Ik vind persoonlijk smeerseltjes, sprays e.d. troep.
De lucht vervliegt ontzettend snel, zeker als ze in de wind staan. Daarnaast vind ik het niet verstandig om het in de buurt van slijmvliezen te smeren. Dit zijn bijv. de ogen, de neus en de mond. Zelfs een paar cm naast het oog smeren kan wel degelijk tot irritatie aan de ogen lijden. Veerust heb ik een bus van staan maar gebruik het praktisch nooit. Een keer geëxperimenteerd en de vliegen gingen vrolijk overal zitten waar ik net m'n halve bus op leeg had gespoten.

Sliertjes ben ik persoonlijk dan geen fan van. Daar moet je van houden of niet. In mijn ogen zijn die sliertjes hetzelfde als vliegen, ze hangen constant op en rond de ogen en geven irritaties als ze steeds tegen de wimpers hangen.
Ik blijf bij een goed masker. Een goed passend masker zie je prima doorheen, en staat vergenoeg van de ogen zodat er geen irritaties zijn. Dus doe je paard en lol en geef hem iets effectiefs. Geen reukwater of andere onzin wat hoogstens voor 15 minuten werkt (als het al werkt).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:22

Kunnen ze geen knoflook-vliegenspray maken? Dan hoeven ze het niet op te eten en je kan grote hoeveelheden spuiten...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:51

Je zou misschien zelf wat kunnen fabriceren door wat teentjes uit te persen :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:55

Dat worden heel wat teentjes :=

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:00

*Ayahsa bij de groenteboer: Doet u mij maar 10 kilo knoflooktenen alstublieft :)

_O-

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:00

Kennissen van ons hadden een blauwe stift achtig iets en ik moet zeggen gebruik het bij je paard en ze hebben er geen last van zij hadden hem zeg maar als ''aalstreep''

Mijn paarde hebbn ook last van vliegen bij de ogen ik heb kappen en ik kan er voldoende door zien :j

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:03

Voor op de wei zou ik gewoon een masker nemen dat over het hele hoofdgaat, met rijden weet ik niet echt een oplossing behalve van die vlieger creme.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 16:28

Nogmaals lieve mensen, ik zoek alternatieven voor een masker of sliertjes.

Iemand ervaring met die halsbanden? Lijken wat op vlooienbanden :p

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:30

Zoals ik al zei, dingen op basis van geur werken nauwelijks. Mochten ze goed werken dan komen de beesten alleen niet daar waar de geur vandaan komt (en dan bedoel ik echt dichtbij de bron). Zo'n halsband zit veels te ver van de ogen af, dus dat gaat niet werken.

Deet is het enige echt effectieve (smeerbare)middel tegen insecten. Maar om je paard daar mee te gaan insmeren zou ik je niet adviseren.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:08

ik heb vorig jaar zelf een vliegenspray gemaakt met de volgende ingredienten
een fles natuurazijn
Aloe vera olie
hertshoornolie
Tea Tree olie
Lavendel olie
Citronella olie
allemaal flesjes van 20 ml
azijn is een liter
dan van alle flesjes een 10 ml door de azijn, alleen van de lavendel ong een 5 ml.
goed schudden klaar werkt ideaal.( kan wel vlekken op de licht huid en je kleding ;) )

als je dat op een klein sponsje doet kan je het goed verdelen onder de ogen, ik smeer het nooit er boven voor als het gaat regenen of met zweten ivm doorlopen.

werkt best goed op sommige dagen is het wel heel erg met de beestjes dan krijgt hij gewoon zijn kap op, waar hij zelf totaal geen probleem mee heeft.

succes ermee

Julia_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:55

Volgens mij werkt alleen zo'n vliegennetje 100 %

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:58

ik heb 3 paarden. 1 daarvan heft een megavoorpluk. er kan geen vlieg meer bij. de ander is niet aan trekkelijk voor vliegen.
nr 3 zit steeds helemaal onder. ik heb voor hem een vliegenmasker gehaald zaterdag. het is een elastiek ding dat je als een soort van panty over zn hoofd heen trekt. hij stond toe dat ik dat deed en kon m er ook makkelijk weer afhalen. aankomend weekend wordt het warm. dan krijgt hij hem weer aan/om.
ik hou helmaal niet van poespas aan mn paarden. ze staan zonder dekens en ijzers maar die vliegen rond zn ogen vind ik echt geen fijn idee.