Jas, bodywarmer, vest of...??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Starfall

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:59

In de winter rijd ik altijd met vest/ bodywarmer. :)

miky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:00

Vest, trui of jas. Vind het allemaal wel fijn :).

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:55

Als het warm is doe ik gewoon een T-shirt aan, als het fris is, een truitje aan. En in de winter een oude jas ;)

Ik rijdt gewoon meestal in schoolkleding, thuis doe ik mijn rijbroek aan en shirt doe ik hetzelfde, tenzij het niet echt geschikt is (te bloot ofzo), dan trek ik een ander shirtje aan.

X.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:57

het verschild, ik heb een langere jas die ik met een vest kan voeren.
Maar doe ik wel eens gewoon een trui aan, of een bodywarmer over mijn shirt heen.

het licht er maar net aan in welke bui ik ben.

Annemiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:01

Ik draag altijd gewoon een vestje, en dan niet eens een speciaal paardrij-vest. Ik heb wel een vest van BR, maar is nu ietsiepietsie te klein, hehe :+ tja, van die hippe jassen van Kingsland, BR, Harry's Horse enzo, draag ik eigenlijk nooit. (heb ze ook niet). Tijdens het rijden ben je toch intensief bezig, en doe je al snel je vest uit. Alleen in de winter draag ik mijn 'gewone' jas.

4evermy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:22

Ik draag het liefst niks of een vest.

_Aniek

Re: Jas, bodywarmer, vest of...??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 23:26

Ik rijd ook met een paardrij-vest. Maar volgens mij zit er niet echt een verschil in vergeleken met een 'gewoon' vest :)

Marieke_Juul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 16:58

In de winter draag ik een gewoon een oude winterjas.
In de zomer een anky-bodywarmertje of verder niks.

thebign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:15

Nu het zo warm is heb ik een polo aan. Ik ben nog op zoek naar een bodywarmer of een zomerjasje voor als het iets kouder is.

Heb net wel een hippe hoody besteld dus dat kan ik misschien gebruiken voor als het iets kouder is.

sorayaaa123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:54

Mijn meeste vesten zijn gewoon uit The Sting, zo'n simpel vest.. rijd bijna elke dag en heb echt geen geld om vesten te kopen meet een paardenmerk erop, dan is het meteen onbetaalbaar.. Maar als je de centjes hebt is het natuurlijk geen probleem! Harry's Horse heeft meestal wel leuke vestjes voor kinderen..

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:16

In de winter gewoon een goed jack, waterdicht.
Soms ook gewoon in een trui of sweater.
In de zomer gewoon een shirt of hemdje.
Soms een bodywarmer erover.

psycholove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:56

ik vind zelf een een vest wel fijn
alleen let ik er wel altijd op dat er ritsen in de zakken zitten
zodat ik me sleutels etc niet kwijt kan raken als ik met de paarden bezig ben

Revanche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:17

Persoonlijk vind ik een bodywarmer het fijnste zitten. :)

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:25

Ik heb een softshell jas, is een soort combi tussen een jas en (fleece)vest. Ben er erg tevreden over. :)

Vera_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:23

Ik rijd vaak zonder jas enzo, maar met een dun vestje en tshirt, of alleen tshirt.
Alleen als het heeel koud is doe ik een jas aan, die goed aansluit enzo,
zodat ik er tijdens het rijden geen last van heb.

dewixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:45

in de zomer is een dun bodywarmertje lekker en in de winter een jasje, en voor in de goede warme zomer een lekker shirtje.
dat doe ik altijd en rijd super ! :D

chantalle91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:05

ik rij ook gewoon in polo's of in t-shirts nu gewoon met lange mouwen maar als het warmer wordt met rijden dan gewoon in polo's of wat voor shirts er dan ook in mijn kast liggen. ze gaan daarna toch weer in de wasmachine en dan gaan ze gewoon weer aan naar school ruik en merk je niet meer van.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:09

In de zomer rijd ik meestal alleen in een t-shirtje. Als het wat kouder is, houd ik gewoon mijn Kingsland jas aan tijdens het rijden, zit heerlijk. :)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:25

In de winter draag ik vaak een longsleeve met een sport t-shirt erover heen, helaas heb ik niet zoveel sportlongsleeves.
Daarover draag ik dan afhankelijk van het weer en de intensiviteit van de training een fleecevestje en mijn heeerlijk warme dikke Anky jas. Die jas draag ik altijd in de winter, meestal rij ik gewoon in de binnenbak en dan draag ik die Anky-jas bij in losrijden en uitstappen en dan als ik warm ben gaat die uit en heb ik iets met lange mouwen aan (soms als het echt heeuul koud is nog een fleecevestje). Die Anky jas kostte wel een vermogen (voor mijn doen: 170 euro voor een paardenjas ;)) maar ik werk ook op een manege dus dan draag je 'm toch hele dagen en hij is niet echt vreeeselijk dik maar wel heerlijk warm met een heerlijke (nep)bontkraag waar ik me helemaal in kan verschuilen tijdens het lesgeven op koude dagen. Ook was het tijdens mijn zwangerschap de enige jas die ik nog dichtkreeg (enorme puntbuik) en aangezien ik toen niet werkte (moeilijke zwangerschap) heb ik 'm uitgewassen en gewoon 'voor het netjes' gedragen, zag er keurig uit en geen mens die er aan af kon zien dat het een paardenjas was. Inmiddels heb ik 'm 3 jaar en ziet hij er nog super uit, 't was een investering maar wel een die absoluut zijn geld waar is.
In de herfst en voorjaar draag ik ook een longsleeve al dan niet met een t-shirt erover en een vestje (ligt aan het weer of het een fleecevestje of een gewone is) en dan draag ik daarover mijn tussenjasje (uit Zweden, merk P&M geloof ik) of Anky jas.
In de zomer draag ik altijd van die sport t-shirt (eigenlijk het hele jaar door), geen gewone shirts. Als je daar in gaat zweten blijft alles zo vies zweterig en plakkerig vind ik, daarom altijd sport shirts. Meestal zijn die niet van een paardenmerk, tenzij ik een leuke in de uitverkoop zie. Reden: van die paardenmerken zijn ze meestal een stuk duurder als van INQ ofzo en het gaat mij erom dat die shirts lekker droog blijven, ook al zweet ik.

Paardenbovenkleding koop ik eigenlijk alleen in de uitverkoop, omdat ze gewoon zo duur zijn (vind ik). Maar ik koop ze dan wel omdat ik ze gewoon erg leuk vind, vaak wat leuker als de gewone sportcollecties ;)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:40

Tal1977 schreef:
Ik moet nu voor mijn dochter een jasje kopen, want haar fleecevest waar ze tot voor kort in reed wordt te klein. Ze wil nu eigenlijk wel een 'echt' paardrijjasje hebben...

Het maakt niet zoveel uit wat je draagt, het moet in elk geval wel comfortabel zitten. Belangrijk is dat je er niet op zit wanneer je in het zadel zit en een paar zakken zijn altijd wel fijn. Mocht je toch een écht paardenjasje willen kopen voor je dochter, dan is een uitverkoop misschien de plek waar je moet zijn, of iets tweedehands van Marktplaats of Bokt.