Wel een paard maar geen trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:59

Hier ook een paard maar geen trailer.

Hier in de buurt is een bedrijf die oa. trailers verhuurt en ook een bedrijf wat auto's met trekhaken verhuurt. Veel gewone auto's zijn niet bestemt voor zulke zware lading, onze ook niet.
Dus als wij ergens heen moeten, moeten we huren. Kost wat, maar wat moet dat moet.
Mijn pa is dan zo lief om te rijden.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:07

Yontheke schreef:
Ik heb een eigen paard en geen trailer, zelfs geen auto die een trailer kan trekken.
Gewoonweg huren :)

Hier hetzelfde, eigen paard maar geen trailer of auto die de trailer kan trekken, dus als ik er één nodig heb, wordt het huren...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:13

Heb een eigen pony, maar geen trailer. Op stal is er in geval van nood wel altijd iemand aanwezig die met hem naar de kliniek zou kunnen. Voor de wedstrijden ga ik onder het zadel naar toe of ik huur een trailer + chauffeur in. (wel prijzig meestal, dus als het kan probeer ik de kosten met iemand te delen)

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:14

wij hebben ook een tweepaardstrailer maar die gebruiken we niet zo vaak. Ook hebben we een vrachtwagentje voor 2 paarden (B rijbewijs) en nog een trailer waar 4-5 paarden in kunnen. Die gebruiken we meestal voor wedstrijden enzo. Het vrachtwagentje en de tweepaardstrailer wordt weleens verhuurd.
Bij ons op de pensionstal hebben ook een aantal mensen geen trailer maar die gaan meestal nergens heen en anders huren ze er een ;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:15

Ik vind dat zo'n eng idee, dat je afhankelijk bent van iemand anders dat ik niet zonder auto en trailer zou willen hoor!

Toen we begonnen aan een trailer, deden we dat met zijn drieën, we betaalden ook ieder een derde en dat was goed te doen. Twee van de drie hadden een auto dus dat kwam helemaal goed. Later zijn we opgesplitst en ieder zijn eigen trailer gekocht.

Ik ben echt niet te beroerd om een keer iemand weg te brengen maar zit er niet op te wachten dat regelmatig te doen hoor.....dan heb ik zoiets van ja hoor eens ik regel het ook zelf, succes ermee! Maar iemand in nood zal ik altijd helpen (maar daar valt een wedstrijd in mijn ogen dus niet onder).

Zodiaklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:33

*D Pff het is inderdaad lastig om geen trailer te hebben als je eigen paard hebt. Je kan niet zo veel ergens heen gaan!! Moet altijd afhankelijk zijn van iemand anders :(

Mootje

Re: Wel een paard maar geen trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:46

Op alle stallen die ik ken heeft de eigenaar 'vervoer naar de kliniek' op zijn prijslijst staan. Als je dus naar de kliniek moet, wil de staleigenaar tegen betaling rijden.

Zoals eerder werd geopperd, zijn de lopende kosten en afschrijving van een trekauto en trailer niet weinig. Als ik zie dat bij ons op stal sommige dikke trekauto's nooit een trailer trekken en de trailer al 2 jaar ongebruikt buiten staat :n I.m.o. weggegooid geld.

Ik heb een trekauto (1.5paards) en een nieuwe trailer. Het kost een hoop, maar ga gemiddeld toch wel een keer of 6/7 per maand op stap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:53

Ik heb een paard, een 1 3/4 paardstrailer en een auto die het kan trekken. Simpelweg omdat ik altijd gezegd heb dat ik lekker eropuit wil met mijn paard :) Qua kosten is het voor mij ook prima te doen. Natuurlijk kan je ook huren maar dan nog moet je het rijbewijs hebben, als je die niet hebt wordt het al snel een stuk moeilijker. Daarnaast vind ik het zo'n geregel als je eens lekker wil buitenrijden dus dat is de voornaamste reden dat ik wel een trailer heb. Wil gewoon onafhankelijk zijn en dat gaat prima op deze manier :j Persoonlijk vind ik dat als je echt de ambitie hebt vaak weg te willen met je paard je op z'n minst je E achter B moet hebben. Dit lijkt me fijner voor jezelf zodat je niet steeds andere mensen moet op laten draven telkens als je weg wil. Maar als je niet weg wil en je bent er 100% zeker van dat anderen jouw paard kunnen en willen wegbrengen (in geval van nood) is het van minder belang.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:28

Heb een eigen paard, ouders, vriend & staleigenaresse hebben auto die trailer kan trekken.
Meestal huur ik er aan, verschillende kennisen en buren hebben er ook een die ik zou kunnen gebruiken in een noodgeval.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:31

wel paard, geen trailer en geen auto die het mag trekken (heb wel een auto :P)
ik regel dit met mijn nicht die heeft auto en trailer ..
alleen mn paardje doet t niet meer zo goed in de trailer en zij is zwanger en aant verhuizen dus we hebbne het al een jaar niet meer geprobeerd of het nu misschien weer wel lukt..
uiteindelijk wil ik wel mn eigne trailer en auto die t kan trekken..
maar daar wacht ik nog ff mee.. moet ook eerst mn E nog maar eens halen :P :+

yip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:32

wij hebbenzelf geen trailer mag mogen altijd van een boer uit buurt lenen, dat is echt super!!

wiilemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:35

Ook een paard maar geen trailer,
Ik moet er toevallig zondag mee weg, en we hebben een trailer gehuurd. Ik zou erg graag een eigen trailer hebben, dan zou ik vaker 'even' ergens heen gaan om te gaan rijden wat nu net te ver is. Maar voor echt noodzakelijke dingen, heb ik nu in 2,5 jaar 2 keer een trailer gebruikt. Dus echte noodzaak is het niet maar zou wel erg leuk zijn!

breggeltje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:39

Ik heb zelf 2 paarden, maar ook geen trailer.
Als ik ergens naar toe wil of moet dan kan ik de stal eigenaar vragen. Hij heeft een trailer die ik mag lenen of hij rijd ook nog (ook nog mogelijk).
Heb het niet vaak nodig, maar het is wel prettig als het nodig is.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:40

Wel een paard, maar ook geen trailer. Ik mag wel altijd de trailer van de staleigenaren lenen, maar dat is een 2-paards trailer en daar mag ik dan weer niet mee rijden.

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:41

Hier ook geen eigen trailer en auto die het mag trekken.
Wel de auto van mijn schoonvader die ik ten alle tijden kan lenen.
Trailer huur ik als ik weet wanneer ik weg moet. In geval van nood bel ik mijn oom voor z'n trailer.

Ik ga hooguit 2 tot 3 keer per jaar weg. Kosten van een eigen trailer haal ik er dan gewoon weg niet uit.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:42

Ik heb een paard, rijbewijs B en E en geen trailer.
Pap heeft een trekauto en op stal staan twee trailers die ik mag lenen.
Overigens wil ik op termijn wel zelf kijken voor een trailer...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:42

lovemyladie schreef:
Ik vind dat altijd maar een eng idee wanneer mensen wel een paard hebben maar geen trailer. Maargoed, dat is misschien mijn ervaring. Wanneer er iets is en je moet snel handelen bij bijvoorbeeld een kliniekgeval tja.. dan moet je hem toch nog ergens even gaan huren of lenen. Wel makkelijk als hij zo aan te koppelen is. Maar je moet daar ook plaats, geld en je rijbewijs voor hebben natuurlijk. ;) Voor en nadelen.

Nee hoor is niet eng trailer en auto kosten nu eenmaal veel geld en als je geen wedstrijden rijdt en je hebt uitrij mogelijkheden zat waarom dan een trailer hebben. Is alleen maar zonde van je geld.

Mijn oude paard kreeg toen koliek ik had EN geen auto/trailer en geen rijbewijs dus kon niet weg. Gelukkig zijn er dan altijd mensen die willen helpen en paard stond zeeer snel op de kliniek.

Heb nu een vrachtwagentje en weet dus hoe het is om niets te hebben zelfs mijn grootste vijand zou ik helpen bij een probleem.

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:44

Trailer wordt bij ons echt bijna dagelijks gebruikt, zo dus ook niet zonder kunnen ;-)
Gelukkig hebben we meerdere auto's voor de deur staan die de trailer kunnen en mogen trekken dus in nood kunnen wij altijd weg :-)

Als jij een paard hebt en je hebt geen ambitities om wedstrijden te gaan rijden of noem maar op en je wilt gewoon lekker thuis rijden en in de buurt dan kan ik me voorstellen dat je geen trailer aanschaft (+ nog een duurdere auto omdat die de trailer moet trekken)
En in geval van nood is er vaak wel een oplossing te vinden!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:48

Eigen paard maar geen trailer en auto, wel rijbewijs.
Helaas nog geen geld maar de bedoeling is dat ze er wel komen ik heb er namelijk een gruwelijke hekel aan om te lenen en afhankelijk van anderen te zijn.

Sinds het behalen van mijn BE rijbewijs (nov '09) 2 keer bij een verhuurbedrijf een trailer gehuurd.
Voor die tijd reed een vriendin (met haar auto en trailer) ons.
1 keer auto van mijn broer geleend, en 1 keer van een vriend van ons.
Mijn familie heeft niks met paarden en zijn zeer zuinig op hun auto's die zien liever geen paard achter hun auto's hangen en dus vraag ik ze liever ook niet (meer).
De auto van een vriend kan ik altijd meekrijgen.

Voor spoedgevallen kijk ik mijn lieve stalgenoten die wel een eigen auto en trailer hebben heeeel lief aan :P

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:01

ik heb zelf geen maar zoon 90% van de mensen die ik ken met paard of heb gekent hadden geen trailer... daar weer 40% van had ook geen auto... ze vragen dan mensen in omgeving of die willen rijden met auto die het aankan..en ze huren of lenen een trailer van iemand.

Lucky00

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:05

Hier ook een paardeneigenaar maar geen trailer. Ik kan een paardentaxi via de manege huren (auto,trialer en chauffeur). Is duur maar ingeval van nood altijd welkom ongeacht de kosten.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:44

ik heb ook geen trailer en niet eens een rijbewijs maar heb wel een aantal kennissen die wel eens voor mij willen rijden en kan trailer van een collega lenen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:47

Toen we nog geen trailer hadden, leende we hem van kennissen, nu hebben we er zelf een. En als kennissen hem nodig hebben dan mogen ze hem altijd lenen als ze vast zitten. Ik wil zelfs nog wel rijden mocht niemand anders dat kunnen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:54

wij hebben wel een trailer, dat was na het paard de beste investering ever! we hebben zo veel lol van dat ding. Ik kan soms ook niet begrijpen dat mensen geen trailer hebben. Wij hebben onze trailer al een aantal keer uit 'moeten' lenen voor spoedjes naar de kliniek (en minder spoedjes naar wedstrijd). (we kunnen slecht nee zeggen helaas, ook al zit het me niet helemaal lekker dat ze op het laatste moment vervoer voor naar een wedstrijd nodig hebben).

Shir89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:55

Ik heb toen ik 18 werd meteen mijn rijbewijs + mijn E gehaald. We hebben vooraf ook een nieuwe trailer aangeschaft en gelukkig heeft mijn moeder ook een auto die een trailer kan trekken. Moet er niet aan denken dat ik geen trailer heb en afhankelijk ben van mijn ouders of ze dan en dan kunnen rijden.

Nadat vorig jaar een van onze paarden met spoed naar de kliniek moest, is dit gevoel alleen maar sterker geworden. Je kunt gewoon niet zonder als je paarden hebt