paard blijft rennen en wordt daardoor broodmager.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:57

de vliegjes zijn er niet alleen 's avonds. Ook bij zonsopkomst en overdag beginnen ze4 er al goed last van te krijgen. Hier lopen ze ook 's avonds achter elkaar aan als een treintje (staart van de een mept de vliegjes van de achterliggende poown eraf etc. Als ze er zoveel last van heeft idd een exceemdeken opgooien. Het zijn de knutten waar zze zo van lopen. Daar heeft de gewone vliegendeken weinig nut voor. Dag en nacht oplaten of evt alleen tussen bv 10 en 4 af.
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 20-05-10 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:06

Inderdaad, de vliegjes zijn er bij ons soms ook 's middags en bij zonsopgang zijn ze er ook! Ik zou een eczeemdeken kopen!

rosja1

Re: paard blijft rennen en wordt daardoor broodmager.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 12:08

bedankt allemaal voor de reacties

devy26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:20

zet haar gewoon in de stal hoe zielig het ook is vergelijk haar met jezelf jij wil ook niet een hele dag buiten zitten en het is beter want er zijn geen vliegen oja geef haar niet teveel eten in een keer
want dan wordt ze ziek

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:40

Ik zou kiezen voor een goede sterke vliegendeken met fijne mazen. Mijn paard blijft ook rennen hoor. Dan worden ze warm en zweterig waardoor de vliegen er nog sneller op af komen. Ik heb wel idee dat ze er altijd beetje aan moeten wennen. Begin vliegentijd zijn ze beetje overgevoelig ervoor, daarna neemt dat af.
Ze hebben bij mij een schuilstal en staan daar ook echt wel in als er veel vliegjes zijn. Vreemd genoeg houden dit soort vliegjes en dazen niet van stallen.

Evt kun je ook nog vliegenspray Endure gebruiken. Dit zou moeten werken tot 2 weken lang. (een bokker heeft dit te koop), maar het is ook op google te vinden.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:33

Verplaatst van MD naar OPG.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:36

snachts in een grotere stal met een vriendje?