Niet blijven staan met opstappen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BlackShadowZ

Re: Niet blijven staan met opstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 13:31

Paardje op de manege waar ik vroeger reed die 2 dingen.eerst ging hij steigeren als je op wou stappen,en als dat niet hielp ging hij er in galop vandoor.(ook als je al met je voet in de stijgbeugel stond.)Ik sprong er altijd gewoon in een keer op,had hij de kans niet om wat te doen.Maar als je met een trapje doet,oefenen oefenen oefenen.succes ermee

Turbolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:53

Zorg dat je hem goed inhoudt bij het opstappen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:00

Steeds opnieuw terug zetten bij het trapje. Daar gewoon zelf ook de tijd voor nemen. Desnoods een paar dagen tot een paar weken heel veel oefenen met op en afstijgen. Wat opzich wel wil helpen is om de rechter teugel ietsje korter te houden in het begin, zodat als hij weg draait, hij met zijn lijf naar jouw toe draait. Daarbij liet ik zelf mijn pony terwijl ik dan vlug opstapte rondjes draaien om zijn as. Net zolang tot hij zelf stopte met lopen. Op dat moment meteen de teugels losser gelaten zodat de druk weg was en vanzelf de beloning op het goede moment kwam. Daarbij natuurlijk met de stem en een aai ook nog flink beloond.

Binnen een paar dagen had hij het door en staat nu overal waar ik wil opstappen netjes stil. Ook in het bos bij vreemde voorwerpen.